מקררים כללי

מקרר עם דלת זכוכית לבית – טוב או לא טוב?

מקרר רטרו למשרד ולבית

מקרר עם דלת זכוכית מצטייר לרובנו כאותו מקרר שאנחנו פוגשים בתחנות הדלק, במחלקת הקפואים בסופר מרקט או אצל הקצב. עבורנו מדובר בסוג של מקרר תעשייתי. אנחנו לא באמת מצליחים לדמיין אותו ניצב לו במטבח. אבל היום, כמו בעוד הרבה דברים אחרים, חלו שינויים ואנחנו מוצאים גם את המקררים עם דלתות הזכוכית כאשר הם מחליפים באלגנטיות רבה את המקרר הרגיל במטבח.

האם זה יותר מוצלח מהמקרר הרגיל? ננסה לבדוק.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לטרנד שהולך וצובר תאוצה. המקררים שהיו עד כה בעלי דלתות אטומות מפנות את מקומן לטובת מקררים בעלי דלתות שקופות. זה התחיל בטפטוף איטי אך עם הזמן אנחנו עדים לכך כי יותר ויותר מטבחים בוחרים להתהדר דווקא במקרר שהוא בעל דלתות הזכוכית. למה זה כך? האם מדובר בהחלט במוצר שהוא טוב יותר? ושאלת השאלות, למי מתאים מקרר כזה?

נפרט עבורכם מהן היתרונות של מקרר בעל דלתות הזכוכית.

אשליה של מרחב – כל מוצר שקוף יוצר אשליה של יותר שטח ומרחב. גם המקרר בעל הדלתות השקופות יוצר רושם של עומק. מסיבה זו בוחרים במקררים האלו דווקא בעלי דירות צפופות וקטנות.

עיצוב מודרני – צו האופנה מכתיב היום הרבה שקיפות. כיום אנחנו מוצאים בהרבה מאוד מטבחים את ארונות הוויטרינה שהיו נפוצים עד כה בעיקר בסלונים. המקרר בעל דלתות הזכוכית משתלב היטב בעיצוב המודרני כאשר המראה הנקי של הזכוכית בהחלט משדרג את המראה הכללי.

תצוגה אסתטית – מקרר שקוף המסודר בצורה יפה ומאורגנת הופך להיות למוצר שמעשיר את הנוף במטבח ותורם לו רבות מבחינת יופי ואסתטיקה. אך כאן חשוב לציין כי כל עוד המקרר יהיה מסודר והוא יכיל כלים נאים ומסודרים, פירות וירקות רעננים וצבעוניים, רק אז הוא אכן ישלים את המראה של המטבח. ברור שלא לכולם דבר כזה יכול להתאים. מסיבה זו חשוב מאוד לבדוק את השימושים העיקריים שלנו במקרר ואת מצב התחזוקה שלו בחיי היום יום.

תוספת תאורה – מקרר שקוף הוא מקרר שמשמש ממש כמו גוף תאורה. המקרר אמנם לא נועד לצורך תאורה בבית. אך המקרר שהוא בכל מקרה מואר והדלת שלו שקופה, הרי שהוא בהחלט יתרום מהתאורה שלו לאזור בו הוא יעמוד.

חשוב לברר מראש מה צבע האור של המקרר. כי לא לכל חלל יתאים הצבע של תאורת המקרר ויש לשים לב לכך מראש.

ישנם מקררים כאלה שיש להם את האופציה של כיבוי התאורה. אם האופציה הזו חשובה לכם, אתם צריכים לבדוק אותה מראש.

מקרר למשועממים… – מכירים את האנשים הללו שבכל פעם שקצת משעמם להם הם פונים לחטט במקרר? כמעט כל אדם עושה את אותו הדבר כשאין לו משהו מוגדר לעשות. הבעיה היא שאם זה קורה בכל שעה עגולה, אף אחד לא באמת מוצא ‘הפתעות’ חדשות במקרר. המקרר השקוף חוסך את הפעולה של פתיחת המקרר שוב ושוב כאשר כל התצוגה של המקרר גלויה לעין ואין כל סיבה לפתוח אותו ולאפשר לאוויר חם לחדור אל המקרר.

מקרר שיחזיק מעמד לאורך זמן – מקרר שלא צריך להתגבר שוב ושוב על החום שחודר אליו פנימה, הוא מקרר שיוכל להחזיק מעמד יותר זמן והוא למעשה יוכיח את עצמו לאורך זמן. במיוחד בבית עם ילדים, שכל אחד מהם פותח את המקרר כמה וכמה פעמים ביום. המקרר השקוף פותר את הבעיה הזו לגמרי.

מקרר שמקל על הכנת רשימת הקניות השבועית – מכירים את זה שאתם חוזרים מקנייה ומתחילים לסדר אותה בארונות ובמקרר ואתם מגלים שקניתם שוב מוצרים שכבר יש לכם מהם כמה וכמה יחידות? הדבר נובע בגלל חוסר הסדר במקרר או בארונות כאשר מוצרים רבים מוסתרים על ידי אחרים. כאשר המקרר שקוף, קל לראות בדיוק מהי התכולה שנמצאת שם, מה יש לנו ומה אין וכך לא רוכשים מוצרים מיותרים. אז נכון שגם מקרר שקוף עלול להיות הפוך ומבולגן, אך על פי רוב אתם לא ממש תרשו זאת לעצמכם.

מקרר שיהיה בו רק מזון טרי – אז נכון שכל מקרר מצליח לשמר את טריות המזון. אך המקרר השקוף הוא מקרר שאתם לא תוכלו להזניח אותו ולהשאיר בו שאריות מזון שכבר עבר עליהם תאריך התפוגה. כל דבר כזה ייראה ויבלוט היטב. כך שבמקרר שלכם יהיה תמיד רק מזון טרי.

אז מה אתם מחליטים?

לאחר שקראתם את כל רשימת היתרונות של המקרר השקוף, חשוב שתזכרו כי למרות הכול, המקרר בהחלט לא יוכל להתאים לכל אחד בצורה גורפת. מקרר כזה דורש יותר תחזוקה, יותר ניקיון מבחוץ ומבפנים והוא מחייב אתכם במידה רבה להשתעבד למקרר. זה בהחלט לא דבר פשוט. אם אתם מרגישים שהשעבוד הזה גדול עליכם, כדאי שתוותרו עליו מראש לפני שההתלבטות תשתלט עליכם ואתם תתקשו להכריע בדבר.

אבל אם אתם כן מוכנים להשקיע בטיפוח של המקרר ותחזוקה נאותה, סדר ואסתטיקה הן תכונות הטבועות בדמכם, אין כל מניעה כי תיהנו משלל היתרונות של מקרר כזה. אתם בהחלט יכולים ליהנות מהמקרר הזה ולבחור באפשרות הזו של מקרר שקוף, בעיניים עצומות.

אתם תיהנו ממקרר שיעצים את איכות החיים שלכם ותפיקו תועלת רבה ממנו. המקרר יהיה היגייני, הוא יהיה אסתטי, הוא יהיה מאורגן היטב ואתם תיהנו ממוצר אופנתי ונעים לעין שאפילו יתרום לכם תוספת תאורה.