מקררים למשרד, מקררים לעסק

מקרר מומלץ לאחסון תרופות

אין זה משנה אם מדובר באחסון תרופה בבית או באחסון תרופות בבית מרקחת, בכל מצב חייבים לדאוג לאחסון מתאים. על כן, כדאי לדעת כי ניתן למצוא כיום מענה מקצועי ואיכותי לצורך שמירה על התרופות והוא מקרר ייעודי לתרופות.

מקררים לתרופותלמה מיועד מקרר תרופות?

מקרר תרופות יכול להיות מוצר נוחות, אך הוא עשוי גם להיות הכרחי במצבים כמו נטילת תרופות באופן קבוע או כאשר מדובר בבית עסק לממכר תרופות. מקררי התרופות מיועדים לשימוש בתנאים ביתיים ואף בתנאי חוץ. ניקח לדוגמא אדם חולה סוכרת המעוניין לצאת לנסיעה ארוכה, אך עליו  להזריק אינסולין מספר פעמים ביום. במצב כזה, ניתן להשתמש במקרר תרופות נישא אשר יאפשר להצטייד במספר מנות ולהיות רגועים.

כל מה שרציתם לדעת על מקרר תרופות ולא היה לכם את מי לשאול:

שמעתם על המושג מקרר תרופות אך אין לכם מושג מה זה אומר? להלן מספר שאלות נפוצות לגבי מקרר תרופות וכמובן התשובות לצידן –

איך הוא פועל? ישנם סוגים שונים של מקררים, אך רובם פועלים על ידי חיבור לנקודת חשמל. גם אם זוהי נקודת חשמל ביתית וגם אם מדובר על נקודת חשמל ברכב.

מה אפשר לאחסן בו? ניתן לאחסן במקרר תרופות את כל סוגי התרופות שדורשות קירור לרבות מזרקים, אינסולין וחיסונים.

מה כל כך ייחודי במקרר תרופות? מקרר תרופות מתאפיין ברמת אטימות גבוהה ואפשרות לוויסות טמפרטורה. וזאת, על מנת למנוע אפשרות של פתיחה קלה (בפרט על ידי ילדים), על מנת לשמור על הטמפרטורה הנכונה והרצויה ואף כדי לשמור על התרופות מפני חשיפה למקור חימום או לאור.

איך בודקים את הטמפרטורה שלו? בדיקת הטמפרטורה במקרר תרופות הינה פעולה פשוטה מאוד. ולמה? מכיוון שמקררים אלו מחייבים מערכת עבור ניטור מבוקר של הטמפרטורה וכוללים מסך תצוגה דיגיטאלי. כמו כן, ישנם דגמים מסוימים אשר קיימת בהם מערכת התראה שמצפצפת במידה ויש סטייה מטווח הטמפרטורה הרצוי

איך שומרים עליו מחוץ לבית? מרבית המקררים כוללים שני סוגים של מתאמים – אחד לרכב ואחד לשקע ביתי. עם זאת, ישנם גם כאלה שמאפשרים ניידות מקסימלית והם כוללים יציאת USB, כך שניתן לחבר אותם אל סוללה נטענת ולא צריך דווקא נקודת חשמל.

רכישה חכמה של מקרר תרופות

כמו בכל רכישה, גם רכישת מקרר תרופות צריכה להיעשות בכובד ראש. יש לבדוק כי הוא עונה על כל התקנות הנדרשות – האם קיים פיזור קור אחיד, האם הוא מכיל רשת הגנה מפני הקפאה לא רצויה, מהו טווח הטמפרטורה שיש במקרר והאם הוא עבר בדיקת ולידציה כפי הנדרש מטעם משרד הבריאות.

אז איך באמת עושים את זה חכם? לפניכם מספר פרמטרים חשובים לבחירת מקרר תרופות מתאים ביותר:

התאימו אותו לקהל היעד –

על פי תקנות משרד הבריאות, מחויבים קופות החולים ובתי החולים להחזיק ברשותם מקרר ייעודי עבור תרופות. אך גם אנשים פרטיים אשר אינם מחויבים באופן חוקי לרכוש מקרר תרופות בוחרים לעיתים לרכוש אותו. ומדוע? אנשים שנוטלים תרופות באופן קבוע – כמו לדוגמא חולי סוכרת – ומשתמשים בתרופות שדורשות קירור, מעדיפים לאחסן אותם במקום האידיאלי והבטוח ביותר שהוא מקרר תרופות ייעודי.

כמו כן, ישנם בעלי משרדים ומוסדות אשר מעוניינים לאפשר לעובדים שלהם לאחסן תרופות במידה והם נדרשים לכך בקביעות או באופן זמני וכן, בעלי מלונות, המבקשים להעניק לאורחיהם את התחושה שחושבים עליהם ומנסים למלא את הצרכים שלהם בצורה מושלמת. עם זאת, חשוב לזכור כי הצרכים שקיימים בבתי חולים בנוגע לאחסון תרופות אינם דומים לצרכים של אנשים פרטיים ולכן יש לבחור את המקרר בהתאם לצורך ולקהל היעד.

וודאו כי הוא מוגן מפני ידיים לא רצויות –

תרופות מיועדות לסייע בשמירה על בריאות האנשים, אך במידה ונוטלים אותם על פי החלטה עצמית או שהם מגיעים לידיים לא רצויות, הרי שהם יכולים להוביל לפעולה הפוכה ולגרום לנזקים. בדיוק לכן יש צורך לוודא כי מקרר תרופות אשר מיועד לכל מטרה שהיא, יהיה עם אופציה לנעילה בכדי למנוע סחר לא חוקי או שימוש נרקוטי

בחרו במקרר בגודל מתאים –

כמו כל המקררים, ניתן למצוא גם מקררי תרופות בגדלים שונים ובמידות שונות. על כן, יש לבחון לאיזה צורך מיועד המקרר ועל פי זה לבחור את המתאים ביותר. כך למשל, מקרר שמיועד לבית מרקחת יהיה גדול יותר ממקרר עבור אנשים פרטיים. כמו כן, במידה ורוכשים מקרר תרופות לצורך יציאה מהבית, יש לבחור בגודל קטן ככל האפשר, לשים לב כמה אנשים עומדים להשתמש בו ומהו מקום האחסון המיועד עבורו

מקרר תקני לאחסון תרופות וחיסונים –

חשוב לדעת כי משרד הבריאות אינו משאיר מקום להחלטה אישית בכל הנוגע לאחסון תרופות וחיסונים. הוא מחייב כל מרכז הפצה כמו בית מרקחת, קופת חולים וכדומה, לאחסן כל תרופה וכל חיסון במקום המתאים עבורה על מנת לשמור על בטיחות המוצר, על יעילותו ועל האיכות שלו.

צריכים מקרר באופן זמני – האם לרכוש או לוותר?

ישנם לא מעט אנשים אשר צריכים ליטול תרופות למשך תקופה זמנית ולכן הם מתלבטים האם כדאי להם לרכוש מקרר ייעודי לצורך זה או שהם יכולים לשמור על התרופה בצורה אחרת. במרבית המקרים, יוכל המקרר להקל בצורה משמעותית את שגרת היום ואף לשמור על התרופה בצורה המיטבית לאורך כל התקופה.