מקררי תצוגה \ ויטרינה, מקררים כללי, מקררים לבית, מקררים לחדרי אירוח, בתי מלון וצימרים, מקררים לעסק

מהו מקרר תרופות ולמי זה טוב?

מקרר תרופות

ממש כפי שאין מקום לשחק עם מינון של תרופה, כך גם אין לשחק עם תנאי השמירה, וזאת כי תרופה אמורה לגרום לנו להרגיש טוב ולא ההיפך, ועל כן אין לזלזל לא במרשם התרופתי ולא בתנאי השמירה, בין אתם עסק לממכר תרופות ובין אם אתם אנשים פרטיים. אי לכך, טוב לדעת שכיום ניתן למצוא מענה הרבה יותר מקצועי עבור שמירה ובקרה – כיום ניתן לרכוש מקרר תרופות ייעודי!

עבור הבית ומחוצה לו

מקרר תרופות עשוי לשפר את איכות החיים, אך גם עשוי להיות הכרחי, אם בגלל  שאתם בית עסק, או לחלופין אנשים אשר תלויים בקירור מדויק של תרופה – הן בבית והן מחוצה לו. אי לכך טוב לדעת שאם לצורך הדוגמה יש צורך לקחת אינסולין ומבקשים לצאת לנסיעה ארוכה (או אפילו לטוס), הרי שניתן לקחת עמכם לא רק מזוודה, אלא גם מקרר קטן נישא, ופשוט להיות רגועים – לדעת שאתם מגובים, שהתרופה עמכם ושמורה כהלכה, בין 2-8 מעלות צלזיוס.

שאלות לצד תשובות

 טרם נתקלתם במקרר עבור תרופות ויש לכם שאלות? בואו נציף כמה מהם לצד תשובות:

  • כיצד מקרר תרופות פועל? ניתן למצוא מגוון סוגים, אך באופן כללי באמצעות התחברות לנקודת חשמל, בין אם מדובר בנקודת חשמל ביתית ובין אם מדובר בנקודת החשמל של רכב.
  • מה ניתן לאחסן במקרר תרופות? מגוון תרופות ואפילו מזרקים ואינסולין.
  • כיצד ניתן לשמור על המקרר מחוץ לבית? לרוב המקררים כוללים שני מתאמים (לרכב ולשקע הביתי) ואף ניתן למצוא מקררים אשר כוללים חיבור לכבל USB, כך שניתן לחברם אל סוללה נטענת.
  • כיצד ניתן לדעת האם המקרר בטמפרטורה הרצויה? פשוט – מקררי תרופות מחייבים מערכת ייעודית עבור ניטור טמפרטורה מבוקר, כך שבאמצעות תצוגה דיגיטאלית ניתן להשיג מעקב מלא. כמו כן, יש מקררי תרופות אשר כוללים מערכת התרעה, במידה וישנה חריגה מטווח הטמפרטורה הרצויה.
  • מה מייחד מקרר תרופות? ויסות הטמפרטורה ורמת האטימות – אם על מנת לשמור על הטמפרטורה הרצויה, אם על מנת למנוע גישה קלה יתר על המידה (סכנה כאשר מדובר בילדים) ואם על מנת לשמור כראוי על תרופות אשר רגישות לחשיפה של אור.

כך תרכשו חכם

כאשר עומדים לרכוש מקרר תרופות יש לבחון שהוא עונה על סך הצרכים, אין מקום למשחקים. אי לכך יש לבחון האם מקרר התרופות עבר בדיקת ולידציה (איסוף פרמטרים שביחד מעניקים מידע מקיף אודות יעילות המוצר בהקשר לבריאות הציבור) בהתאם לדרישות משרד הבריאות, האם המקרר מכיל רשת הגנה מפני הקפאה בלתי רצויה, האם אופי פיזור הקור אחיד, מהו טווח הטמפרטורה שהמקרר מציע (לרוב הביקוש הנו בין 2-8 מעלות צלזיוס) וכמובן שיש לבחון מהן המידות וכיצד יש להתנהל אל מול המקרר באופן שוטף.

קהל יעד

בהתאם לתקני משרד הבריאות, בתי חולים וקופות חולים מחויבים להחזיק מקרר תרופות ייעודי. עם זאת, גם אנשים שאינם מחויבים לרכוש מקרר שכזה בוחרים בכך, כאשר פה ניתן למצוא שקהל היעד נרחב משחשבתם. כך למשל ניתן למצוא מגוון בתי עסק אשר מבקשים לבוא לקראת העובדים ולאפשר להם לשמור את התרופות בנוחות, מגוון משרדים ומוסדות אשר מבקשים להתנהל טוב יותר מול קהל יעד אשר עשוי להזדקק באופן זמני לשירותי המקרר, מלונות אשר מבקשים להעניק לאורחים תחושה שהם חשבו על הצרכים שלהם עד הסוף וכמובן שגם ניתן למצוא מגוון אנשים פרטיים אשר מבקשים מענה כמה שיותר מקצועי עבור שמירת התרופות האישיות.

הגנה

מצד אחד תרופות עשויות לסייע רבות בשמירה על בריאותם של אנשים, אך מצד שני אם נוטלים תרופה באופן עצמאי ניתן להסתכן. אי לכך על מקרר תרופות למנוע גישה לא רצויה, משמע כאשר מקרר התרופות מיועד עבור בית עסק או אפילו עבור בית מרקחת, עליו לתת מענה עבור נעילת דלתות על מנת למנוע שימוש נרקוטי, או סחר בלתי חוקי.

גודל

כאשר עומדים לרכוש מקרר תרופות יש לקחת בחשבון שניתן למצוא מגוון נרחב של מידות. מראש נציין שיש מקררי תרופות אשר מותאמים לבעלי עסקים ויש מקררי תרופות אשר מותאמים ללקוחות פרטיים. יחד עם זאת, גם בקטגוריית של מקררי תרופות עבור אנשים פרטיים ניתן למצוא מקררים שיודעים להכיל יותר מדגמים אחרים, כך שיש לבחון מהו הצורך, האם המקרר מיועד עבור יציאה מהבית (במקרה שכזה עליו להיות כמה שיותר קטן), האם המקרר מיועד עבור אדם אחד או יותר, מהו המצב הרפואי וכמובן איזו נישה בבית מיועדת עבורו.

תקנים

החורף כבר כאן והחיסונים מבוקשים. מכאן שגם בהקשר לחיסונים ניתן למצוא זיקה למקרר תרופות כי משרד הבריאות אינו משאיר מקום לקבלת החלטה אישית, אלא מחייב מרכזי הפצה, בתי מרקחת וקופות חולים לאחסן כל תרופה וחיסון במקרר ייעודי, ולו על מנת לשמור כהלכה על איכות, יעילות ובטיחות המוצר.

מה עושים כאשר הצורך זמני?

לא מעט אנשים מבקשים ליטול תרופות באופן זמני, ועל כן מתלבטים האם נכון לרכוש מקרר ייעודי עבור פרק זמן קצוב. פה יש לציין שלוש עובדות:

  1. כל עוד המקרר עשוי להקל את שגרת היום ולשמור על טיב התרופה (ולו עבור פרק זמן קצר), הרי שאין שאלה.
  2. מקררי תרופות ניתן למכור בשוק יד 2, כך שניתן לקבל החזר חלקי.
  3. יש מקררי תרופות שניתן להסב עבור צרכים אחרים, למשל עבור שמירת מוצרי קוסמטיקה.

סיכום

לסיכום נציין שלמקרר תרופות יש חלק משמעותי בשמירה על בריאותנו, בהקלה על מגוון מצבים בריאותיים ובסיפוק תחושת ביטחון בכול הנוגע לאיכות התרופה, כך כל מי שנוטל תרופות צריך לשקול אם אופציה זו עשויה לתרום גם עבורו.