מקררים לרכב

איך לבחור מקרר לאוטו?

רגע לפני שנסביר כיצד לבחור מקרר לאוטו, נסביר מדוע מדובר בפתרון כה אידאלי, בין אם אתם מעוניינים לנסוע עם המשפחה ובין אם רוצים לעשות קמפינג עם חברים. ובכן ציינו שתי סיטואציות שונות, אך המכנה המשותף טמון בעובדה שאנשים אוהבים לחיות טוב ובעידן השפע (בו מבקשים להשיג כאן ועכשיו), אין כמו מקרר ברכב ששומר לנו את השתייה והאוכל בטמפרטורה הרצויה. כך למשל אם אתם בחוף ומתחשק לכם בירה קרה, אין צורך לחפש קיוסק ואין צורך להיסחב עם שקית שלמה של קרח (רק על מנת לשמור על הבירה חצי קרה), אלא ניתן לגשת לרכב ולפנק את כל החבר’ה, כאשר הדבר נכון בין אם מדובר בטיול עם הילדים ובין אם מבקשים להתרענן עם משקה מוגז לאחר נסיעה ארוכה.

לרכישת מקרר מגיעים עם הרכב!

ממש כשם שיש להגיע עם הילד לחנות הבגדים על מנת שייבחר את הנעליים שנוחות לו, כך גם יש להגיע עם הרכב המיועד עבור רכישת המקרר, וזאת כי לא פעם אין זה רק מספיק להבין מהן המידות, אלא יש לראות כיצד המקרר יושב בתוך הרכב מבחינת אילוצי מקום (עומק, גובה רוחב), ולו מבחינת הרווח שנותר ונוחות התפעול. אי לכך, גם אם לא תתחילו להעמיס כל אופציה ישירות לרכב, לפחות תוכלו לקבל החלטה הרבה יותר מושכלת, מבחינת מידה רצויה וצורניות אידאלית.

עיצוב

עבור לא מעט אנשים עיצוב של מקרר רכב אינו משחק תפקיד, וזאת כי המקרר מיועד עבור צרכים אישיים (למשל כאשר מבקשים הפסקה ראויה במהלך יום העבודה שמתבצע בשטח), או כיוון שמדובר במקרר שנועד עבור טיולים משפחתיים. עם זאת, אם המקרר נועד עבור טיולים עם החבר’ה שיודעים להעריך איכות, אם אתם אוהבים חידושים טכנולוגיים ואפילו אם מקרר הרכב מאפשר לכם לכבד לקוחות (ולו באתר עבודה), הרי שאז עיצוב ללא ספק רלוונטי ואף מהווה סמל סטטוס, ועל כל מגוון העיצובים השונים, טוב לדעת שגם ניתן ליהנות מחזית שקופה, כך שניתן לדעת בדיוק מה נמצא במקרר. פה ראוי לציין שאם אתם במהלך דיאטה, דלת שקופה פחות כדאית כי הפיתוי הרבה יותר גדול.

אחריות

מקרר לרכב ידוע במידותיו הקטנות, ועל כן לרוב לא צפויות יותר מדי בעיות. עם זאת, בכל זאת מדובר במכשיר חשמלי ואף בכזה אשר מורכב לא פעם ברכב שטח שלא ממעט בקפיצות. אי לכך, חשוב לרכוש פעם אחת וכמו שצריך, משמע אין להתפשר על איכות החברה, וכעדות לכך יש לצפות לקבל אחריות של יותר מחצי שנה.

נפח

אחת התשובות הראשונות שיש להעניק לשאלה “איך לבחור מקרר לאוטו”? צריכה להתייחס לנפח הרצוי, וזאת כי כל עוד המקרר יהיה קטן או גדול מדי, הוא יהווה מטרד. אי לכך יש לבחון מה מבקשים להכיל בו באופן שוטף ולא רק פעם בשנתיים. משמע יש להבין כמה בקבוקי שתייה ומזון הוא אמור להכיל, כאשר אין להתייחס למקרי קיצון. בהנחה ותזדקקו להרבה יותר מקום, תמצאו מענה נקודתי.

חלוקה פנימית

יש מקררי רכב שמכילים תא אחד גדול, בדומה לעיקרון של צידנית, ויש מקררי רכב שמכילים מדפים. מה עדיף? יש לבחון מה וכמה מבקשים לאחסן, אך בכול אופן תמיד יש לשאוף שהחלוקה תאפשר משחק, משמע גם אם מדובר בתא אחד גדול, יש להעדיף מקרר שמכיל רשת פנימית, עבור שליפה נוחה של כלל התכולה, ואם המקרר מכיל מדף, ראוי לוודא שניתן לוותר עליו – בהתאם לצורך.

רעש

יש אנשים שרוכשים מקרר לרכב עבור הקרוון, משמע המקרר מצוי באזור השינה. כאשר עומדים לרכוש מקררים מעין אלו, חשוב ביותר לוודא שהמקרר יהיה שקט.

מינון טכנולוגי

יש מקררים לרכב שמכילים אך ורק את פונקציית הקירור, בעוד שיש מקררים לרכב שהולכים על כל הקופה, בין היתר כוללים גוף חימום, מכילים טיימר, תאורה פנימית, אופציה להקפאה וכדומה. פה יש לבחון עד כמה אתם אנשים של שכלולים טכנולוגיים, וחשוב מכך – עד כמה התוספות רצויות עבורכם מבחינה פרקטית. רק מנקודה זו יש לקבל החלטה, וזאת כי אין להתעלם מהעובדה שכל תוספת טכנולוגית מקפיצה במעט את המחיר.

חסרי ניסיון? קבלו ייעוץ מקצועי!

חסרי ניסיון בתחום? מוטב לשאול אנשים שכבר רכשו מקרר לרכב, אך הכי נכון לפנות אל שניים שלושה מקומות אשר מתמחים בתחום, וזאת כי הם מחזיקים במגוון גדול, כך שהבחירה תזכה להיות הרבה יותר מדויקת. כמו כן, חברה מקצועית תדע לשתף במגוון דגשים נקודתיים שראוי לתת להם את מרב תשומת הלב, לא רק במהלך הרכישה, אלא גם לאורך תפעול שוטף.

בחינת תפעול המקרר

כידוע מקרר לרכב צריך להסתפק במצבר של הרכב, ועל כן מתח המקרר צריך להיות נמוך. פה ניתן למצוא שתי אופציות:

  • א. מקרר טרמו אלקטרי – יותר דומה ל”סופר צידנית” מאשר למקרר. פתרון זה מתחבר ישירות לשקע 12V ומהווה פתרון זול. עם זאת, יש לדעת שאספקה מזערית של זרם לאורך זמן עשויה לסכן את המצבר, ועל כן אם הולכים על אופציה זו, יש לוודא שהמצבר מותאם, משמע יש לוודא שהמצבר מתוכנן עבור צריכת מתח ממושכת, כגון מצבר Deep Cycle.
  • ב. מקרר עם מדחס – אופציה שנייה הינה לרכוש מקרר עם מדחס, כאשר פה ניתן למצוא מגוון מצבי צריכת אנרגיה – נמוכים אל מול גבוהים. עוד נוסיף ונציין שהאופציה הטובה (והיקרה) יותר מיוחסת למקרר רכב 12 וולט פלוס מדחס, כך שבין היתר מקרר זה אידאלי הן עבור הקפאה והן עבור תנאים בהם המקרר אינו מיושר עם פני הקרקע, ולו כי נמצאים בעיצומו של טיול ג’יפים.

מרגישים שהשכלתם? תעבירו הילוך ותתפנקו גם אתם עם מקרר לאוטו!