מקררים כללי, מקררים לבית

וודקה, וויסקי, מצרכים לקוקטיילים ומקרר יין קטן – לשדרג את הבר הביתי

מי שאוהב לארח, מחפש תמיד את הטיפים השווים שיסייעו לו לפנק את האורחים שלו. כמה עצות פשוטות, תוכלו להרכיב בר ביתי שווה, שייתן פייט לברים בעיר. מדריך לברמן המארח

אוקיי אוקיי, חשבנו שזהו, העניינים חזרו לשגרה, הברים נפתחו והחיסונים הוזרקו… אבל זהו, שזה לא נגמר הסיפור הזה, ועושה רושם שלקורונה תוכניות משלה. כולנו כבר פינטזנו ועשינו תוכניות מרחיקות לכת (תרתי משמע) לקי. הקרוב, חלק הזמינו כרטיסי טיסה, חלק הזמינו חופשות בארץ, אבל כרגע הכל מוטל בספק, וב    כלל לא ברור אם לא נהיה בסגר או בבידוד במוקדם או במאוחר…

מה כן וודאי? הבית שלנו. אם יש משהו שאנחנו מתחילים להבין ולהפנים, זה שאת המקום הזה אף אחד לא ייקח מאיתנו (אלא אם אתם גרים בשכירות, ואז אולי בעל הבית יוציא אתכם, אבל זה לאייטם אחר…), וכדאי שנשקיע את מיטב המאמצים כדי להפוך אותו לאטרקציה הכי שווה בסביבה, במיוחד אם אתם אוהבים לארח.

אוהבים לארח? ככה עושים את זה נכון

אנשים שיש בהם את חדוות האירוח, נהנים לארח חברים או בני משפחה ופשוט מכורים לזה. זה משהו שאי אפשר לזייף  – או שנולדתם עם הנטייה לארח או שלא. אם אתם מהסוג השני, ודאי גיליתם את הקסם שבכל תקופות הסגר, שמן ההפקר – זימנו לכם לארח את האנשים הקרובים אליכם לעתים קרובות, ורבים הבינו שמפגש ביתי של חברים הוא ה-דבר. בלי הרעש, הריחות, העשן והמחיר, שבילוי בחוץ כרוך בהם. 

כמובן שאין דבר כזה אירוח שווה בלי איזה משקה אלכוהולי שמוצע לאורחים, ורצוי שיהיה מבחר מאלו, כך שבטוח תיקלעו לטעמם האישי של כל אחד מהאורחים שלכם. הגשת משקה איכותי לאורחים היא לא רק פינוק וחוויה מסבירת פנים, אלא גם מרימה את האווירה ותורמת להצלחת המפגש בקלות.

רוצים להעניק לאורחים חוויה מושלמת? השקיעו בבר הביתי

אז מה בעצם חייב להיות לכם בבית כדי שתוכתרו כמארחים המושלמים, שכל ביקור אצלם בבית הוא עונג צרוף?

הנה רשימה של כמה משקאות ומצרכים שמומלץ להחזיק תמיד בהישג יד:

יין ובירות הם א’ ב’ בכל מקרר

טוב, כל מי שאוהב לארח, או פשוט אוהב לחיות, תמיד מחזיק במקרר איזו שישיית בירות אחת לפחות וכמובן כמה בקבוקי יין אדום בארון ויין לבן, שאם מדובר באחד איכותי ויקר מומלץ לשמור אותו במקרר יינות. אם באופן תדיר, קופצים אליכם חברים או קרובי משפחה בספונטני, מומלץ להצטייד באקסטרא מכל אלו, שבין כה וכה לא מתקלקלים במהירות במקרר.

לאוהבי האלכוהול והסטייל – מקרר יינות מקצועי

אם החלטתם ללכת עם האהבה שלכם ליין ולאירוח עד הסוף, תוכלו להצטייד גם במקרר יין קטן, שיכול גם לשדרג לכם את הסטייל בבית, במיוחד אם תציבו אותו במקום בולט כמו בסלון או בין ארונות המטבח. היתרונות הגדולים של מקררי יין, הם שקודם כל הם מעניקים לבקבוקים היקרים והשווים שרכשתם את תנאי האחסון האופטימליים, ששומרים עליהם כמו שצריך ולאורך זמן. דבר שני, מדובר בדרך כלל בפריט ריהוט מעוצב ונאה, שמוסיף הרבה סגנון לעיצוב בבית, ומוציא אתכם לא רק כמארחים ברמה גבוהה, אלא גם כבעלי טעם משובח, ולא רק ביין. 

משקאות אלכוהול כבדים בסיסיים

ישנם כמה סוגי משקאות אלכוהוליים פופולריים ואפילו די אלמנטרים, שכדאי שתמיד יהיו בארון המשקאות – מדובר כמובן בוויסקי משובח, וודקה איכותית ומשקאות נוספים כמו ג’ין, טקילה, רום, קוניאק וכו’. דאגו שתמיד יהיה במלאי ייצוג לפחות לחלק מהרשימה הזאת. משקאות אלו מתאימים גם ללגימה כפי שהם (לרציניים) או בתוספת כמה קוביות קרח, וגם כבסיס לשלל קוקטיילים קייציים, מתקתקים ומרימים. מדובר במשקאות עם אחוזי אלכוהול גבוהים יחסית (בסביבות 40%), כך שדי בכוסית אחת כדי “להעיף את הראש” ולהרים את האווירה במפגש.

לפנק עד הסוף – מצרכים לקוקטיילים

אם אתם באמת אוהבים את האורחים שלכם, אתם יכולים להשקיע עוד טיפה ולפנק אותם בגדול. אם יש ברשותכם כבר את המשקאות הבסיסיים מהסעיף הקודם, כל מה שצריך שיהיה לכם בבית כדי להגיש לאורחים שלכם קוקטייל טעים ומרענן, שנראה יפה ומושקע, הם כמה מרכיבים בסיסיים, שגם אותם ניתן להחזיק בדרך קבע במקרר.

ראשית, ישנם כמה משקאות קלים שהם פופולריים ליצירת קוקטיילים שונים, כמו מי טוניק, ג’ינג’ר אייל, מיץ תפוזים, מיץ לימון, סודה ואפילו קולה, שהולכת עם כמה סוגי משקאות כמו וויסקי ורום.

עוד מרכיב שקל לדאוג שיהיה בבית, ויכול לשדרג מאוד הרבה מהקוקטיילים הקייציים הפופולריים הוא צרור נענע טרייה, שמוסיפה המון לכל קוקטייל שיש בו הדרים, ובמיוחד לימון. 

ואם כבר דיברנו על לימון, וודאו שתמיד יש לכם במקרר כמה לימונים טריים “בשלוף”, שיוכלו להוסיף את הטוויסט המבוקש לשלל קוקטיילים.

טיפ קטן ששווה זהב – להפסיק לדפוק על השיש עם מגשית הקרח העקשנית

לסיכום, הכנו עבורכם את הטיפ הכי חשוב לאירוח, ובמיוחד בקיץ הישראלי. מכירים את זה שאתם ממלאים מגשיות קרח עם כמה טיפות מים, מעבירים אותן בחרדת קודש לפריזר, ממתינים שעות עד שהקרח יתמצק ואז, בעת הצורך, מוציאים את המגשית ודופקים איתה בכל הכוח רק כדי לחלץ כמה קוביות קרח מסכנות, כאשר בדרך כלל או שכל הקוביות מתפזרות על השיש, או שאף אחת מהן לא יוצאת, לא משנה כמה חזק תתאמצו? אז די. ההמלצה שלנו, שתשחרר אתכם לנצח מהסיטואציה הזו, היא לרדת למכולת השכונתית ולשים עשרה שקלים על שקית קוביות קרח מוכנות. לא תאמינו כמה המהלך הזה ישנה לכם את החיים, ואת חוויית האירוח בפרט. תודו לנו אחר כך.