מקררים כללי, מקררים לחדרי אירוח, בתי מלון וצימרים

מושלמים למגורי סטודנטים: מקררים קטנים לחדר

מקרר למשרד ולבית

צעירים רבים בארץ, וגם בעולם, נאלצים לחלוק דירה עם שותפים במהלך הלימודים באוניברסיטה, ולא פעם הם גרים בחדרים קטנים ונטולי פרטיות. כמה טיפים להתנהלות נכונה, יתרמו לתחושת הפרטיות וגם יסייעו לכם ליצור חלל גדול ומרווח יותר

המסלול הקבוע של צעירים בישראל הוא בדרך כלל להשתחרר מהצבא, לנסוע לטיול הגדול, לרוב בדרום אמריקה או במזרח הרחוק, להירשם ללימודים ולעבור לעיר בה ממוקמת האוניברסיטה, לרוב תל אביב ולעתים חיפה, באר שבע ועוד ערים גדולות. בתקופת הלימודים האוניברסיטאים, אין הרבה זמן לעבוד, ובדרך כלל גם לרוב הצעירים עוד אין את הניסיון והכישרון הדרושים כדי לעבוד בעבודה “של גדולים”, בשכר נאה, והם נאלצים להסתפק בעבודות סטודנטיאליות כמו מלצרות, משלוחים, בייביסיטר וכדומה. כמו כן, בערים הגדולות לרוב שכר הדירה גבוה יותר, ובמיוחד בישראל, מה שמביא צעירים רבים לבחור במגורים בדירת שותפים, דירות מחולקות ולעתים אף מגורים במעונות האוניברסיטה. מגורים באופן כזה לרוב כרוכים בצפיפות, בחדרים קטנים ובמחסור עז בפרטיות, דווקא בתקופה שהיא כה נחוצה. 

כיצד להשיג פרטיות בחדר בדירת סטודנטים?

עם קצת יצירתיות, ניתן להשיג תחושת פרטיות גם בדירות משותפות. הדבר דורש קודם כל מחשבה על כמה פרטים שיאפשרו לכם ליצור תחושה שהחלל הפרטי שלכם הוא לגמרי שלכם, ובהמשך גם תיאום ציפיות עם השותפים שלכם, שיסייע לקבוע את הגבולות ואת הכבוד ההדדי שעל כל אחד מהצדדים להעניק למשנהו.

ראשית, ובמיוחד אם מדובר בדירה בה אין סלון, חשבו כיצד לארגן מעין סלון בתוך החדר שלכם, בו תוכלו לארח בכיף חברים שבאים לבקר. הצעד הראשון הוא ספה. מדובר בפריט קלאסי לרכישה מיד שנייה, שתוכלו להשיג בקלות, ובמקרה שזו שרכשתם לא במצב מדהים, כל כיסוי פשוט שתפרשו עליה, אפילו ציפת שמיכה זוגית, תעשה את העבודה. במקרה שאין לכם מקום לספה, תוכלו להפוך את המיטה שלכם למקום ישיבה באמצעות כיסוי מיטה שתפרשו עליה. מיטה היא פריט אינטימי, שאנחנו גם מעוניינים לשמור על ניקיון אופטימלי בו, כך שבכל מקרה מומלץ לכסות אותה בכיסוי כאשר באים אורחים.

כל מי שאי פעם חלק דירה עם שותפים, יודע שאחד הריבים השגורים יותר, הוא סביב קניות המזון למקרר המשותף שבדירה, הידוע גם בכינויו “מי גמר את החלב?” על הבוקר… פתרון אידיאלי לכך הוא הכנסת מקרר קטן ואישי לחדר, בו תוכלו לאחסן את כל המצרכים שלכם, ולהנות מאוטונומיה מוחלטת, שגם תשחרר אתכם מיציאות מרובות מהחדר. מקררים קטנים לחדר מגיעים בשלל גדלים, ותוכלו לבחור אחד שמתאים באופן מדויק לגודל החדר שלכם. למקררים הקטנים יש עוד הרבה יתרונות, הם חסכוניים גם במחיר של המקרר עצמו וגם מציעים חיסכון בצריכת חשמל, מה שתרגישו באופן מיידי בדפי החשבונות. חבל להחזיק מקרר גדול ויקר, בדירה שבה בקושי נמצאים ואוכלים, וכל מה שיש בתוכו זה קרטון חלב (אם לא גמרו לכם אותו) וכמה אריזות רטבים שנשארו מהמשלוח האחרון… כמו כן, בניגוד למקררים הגדולים הסטנדרטיים, שהם לרוב מעין מפלצת מתכתית, המקררים הקטנים הם שיקים ומגניבים, ויכולים ממש לשדרג את מראה החדר.

גם, ואולי בעיקר אם אתם מתגוררים במעונות סטודנטים, מקרר קטן הוא פתרון מושלם, גם מבחינת החיסכון בשטח שהוא תופס, וגם כדי לאפשר לכם להרגיש בית בתוך החדר הקטן שלכם.

כיצד לגרום לחדר קטן להיראות גדול ומרווח יותר?

מעבר למחסור בפרטיות, סוגיה נוספת איתה מתמודדים צעירים וסטודנטים המתגוררים בדירות משותפות או פשוט דירות קטנות, היא תחושת הצפיפות הנוצרת בחלל קטן. ישנם כמה טריקים שיסייעו לכם ליצור אשלייה של גודל ומרחב בחדר קטן, וקל מאוד לאמץ אותם ולשדרג את החלל. קודם כל, בחרו ברהיטים קומפקטיים ופונקציונליים בלבד. אל תכניסו לחדר שום פריט ריהוט שאין לכם שימוש אמיתי בו. לדוגמא, קולב בגדים עומד תופס המון מקום, בזמן ששורת קולבים תלויים על הקיר, עליהם תוכלו לתלות פחות או יותר את אותו מספר פריטים, משחררים לכם את השטח הזה. כמו כן, העדיפו את הגרסאות הקטנות של כל פריט ריהוט, וכאמור – מקרר קטן הוא מושלם כאן.

בנוסף, העדיפו שימוש בפלטת צבעים בהירים והימנעו מדוגמאות וציורים עשירי צבע על הקירות, השטיחים ועל פריטי הריהוט. כמו כן, וזהו טריק שאתם אולי מכירים, מראה גדולה תיצור אשלייה אופטית של חלל כפול, וזה בדיוק הזמן לבחור אחת כזו, אולי אפילו כתחליף לתמונות על הקירות. עוד טיפ שיגרום לחדר שלכם להיראות מרווח יותר, וגם ייצור אווירה חיובית ופרודקטיבית יותר (חשוב במיוחד כשלומדים למבחנים), הוא שימוש בתאורה חזקה. אם יש לכם שולחן כתיבה בחדר, ציידו אותו במנורה עומדת נאה ודקורטיבית, שגם תסייע לכם לשמור על פוקוס בלימודים וגם תוסיף אור בחדר.

העדיפו רהיטים עם אופציה להארכה

אחת ההמצאות הפונקציונליות והיעילות יותר עבור דירות או חדרים קטנים, היא פריטי ריהוט עם אופציה להגדלה או הארכה. לדוגמא, שולחן שיכול לשמש אתכם ללימודים, עם פלטה נשלפת שהופכת אותו בשניות לשולחן ארוך יותר, בו תוכלו לארח חברים לארוחת ערב. דוגמא נוספת היא ספה ההופכת למיטה זוגית. זהו פתרון נהדר לסטודנטים המעוניינים לחסוך מקום בחדר, אך לא רוצים לוותר על האפשרות לארח חברים. 

תיאום ציפיות ותקשורת טובה עם השותפים הם א’-ב’

אם אתם חולקים את הדירה עם אדם נוסף, המפתח ליחסים טובים ולשותפות טובה הוא כמובן תקשורת תקינה. אל תשמרו בבטן, ואל תצברו כעס וטינה על השותפים שלכם, שהשאירו את הבית מבולגן, שגמרו לכם את הקורנפלקס על הבוקר ושכחו לעשות קניות… דברו איתם ותכננו באופן מסודר מהו התפקיד של כל אחד מהדיירים.