מקררים כללי

מתקדמים למקרר יין אינטגרלי – סטייל של מביני עניין

מקרר יין

כחלק מההתפתחות של ישראל כמעצמה קולינרית, יותר ויותר אנשים הופכים לפודיז ומגלים עניין והבנה עמוקה בקולינריה מתוחכמת וגבוהה. אחד הביטויים לכך, הוא הביקוש ההולך וגובר ליינות איכותיים. מה ההבדל בין מקרר יינות סטנדרטי לאינטגרלי, ומהם היתרונות המובהקים שבשילוב מקרר כזה  במטבח הביתי

ישראל תופסת תאוצה בעולם כמעצמה קולינרית נחשבת, כאשר השילוב של המטבח המקומי, ובמיוחד הסגנון המזרח תיכוני, לרבות חומרי הגלם הים-תיכוניים הזמינים אצלנו, יחד עם ההשפעות הקולינריות שהישראלים, חובבי הנדודים, סופגים בכל עת ברחבי העולם, יוצרים יחד מטבח חדשני, מקורי, אותנטי, מעניין ויותר מהכל – טעים.

ישראלים רבים הופכים ל”פודיז” בשנים האחרונות, גם אם אינם שפים, ומגלים הבנה ועניין גדול בתחום. בלא מעט בתים בארץ, אם תפתחו את המקרר, תגלו חומרי גלם משובחים כמו פטריות כמהין, גבינות בשלות ומעניינות, בשרים מיושנים ביד אומן, רטבים מהמזרח הרחוק ותבלינים ממקומות שונים בעולם, וכמובן – יינות איכותים ומשובחים, מיקבים שונים ברחבי הגלובוס וברמות יישון שונות.

בד בבד, לא מעט אנשים החלו גם להשקיע בעיצוב המטבח הביתי ובמתקנים שהוא מכיל, לרבות מכונת קפה שגם טוחנת את הפולים בעצמה, מיקסרים משוכללים, מקרר יינות, כלי הגשה נאים במיוחד ועוד ועוד.

היינות היקרים שאתם קונים זקוקים לתנאי אחסון מתאימים

כל מי שמבין דבר או שניים ביין, יודע שמקרר רגיל אינו יכול לספק לבקבוקים האיכותיים והיקרים את תנאי האחסון האידיאליים.

הדבר נובע מכמה סיבות עיקריות:

1 – אחסון הבקבוקים חייב להיות בשכיבה

לא סתם, בביקור במרתפים של יקב כזה או אחר, ניווכח כי בקבוקי היין מאוחסנים בשכיבה ולא בעמידה. הסיבות לכך הן שקיעת המרכיבים מטה באופן שפוגע באיכות הנוזל, וכן חשש להתייבשות הפקק, שעלול להתפורר בניסיון לחלץ אותו. מקרר יינות ייעודי מאפשר להשכיב בצורה מסודרת את כל הבקבוקים.

2 – טמפרטורה ורמת לחות מתאימות

היינות הרגישים זקוקים לטמפרטורה מסוימת ומדויקת על מנת להישמר היטב, מה שמקרר רגיל אינו מאפשר. כמו כן, רמת הלחות במקררים רגילים עלולה לפגוע באיכות הנוזל הרגיש, ואילו במקררי יין היא מתאימה באופן מדויק לשמירה על טיבם.

3 – חשיכה ומינימום תנודות

נסו לחשוב על כמות הפעמים שאתם פותחים וסוגרים את דלתות המקרר הביתי, ועל האור החזק השורר בו. חשוב לדעת שיינות זקוקים הן לאפילה (לא סתם הם לרוב מאוחסנים במרתפים חשוכים) וגם למינימום של תנועה, על מנת שיהיו במיטבם בעת המזיגה. מקרר יין חשוך יותר ממקררים רגילים ומן הסתם – לא תפתחו את הדלתות שלו באותה התדירות.

התקדמו למקרר יינות אינטגרלי ותהנו ממטבח מעוצב כמו בקטלוג

אז אחרי שהבנו מדוע חשוב לאחסן את בקבוקי היין במקרר ייעודי, שיעניק להם את התנאים האידיאליים על מנת שישמרו היטב, כעת כדאי להיפתח לאפשרות של מקרר יין אינטגרלי, שהוא הדור הבא של המקררים, והצעקה האחרונה בעיצוב מטבחים. 

מה ההבדל בין מקרר יין סטנדרטי לבין מקרר יין אינטגרלי?

מקררי היינות המוכרים והפופולריים הם לרוב ניידים וניתן להעבירם ממקום בהתאם לצורך. זהו, אגב, גם אחד היתרונות שבהם, כאשר הם יכולים להשתלב במבחר חללים שונים, בין שמדובר במטבח, בסלון או אפילו בחצר.

מקררי יין אינטגרליים, לעומת זאת, כשמם כן הם – חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהמטבח, והאדריכל או מעצב הפנים האמון על תכנון המטבח (או חלק אחר בו תבחרו להציב מקרר יינות), צריך לקחת את המקרר היינות בחשבון כבר בשלבים המוקדמים של תוכנית הבניה והעיצוב.

דברים שיש לקחת בחשבון לפני שמשלבים מקרר אינטגרלי

כאמור, אם אתם חובבי יין מושבעים, ורוצים לשדרג את אחד מחללי הבית עם מקרר יין אינטגרלי, ישנם כמה גורמים והיבטים שיש לקחת בחשבון כבר בשלב התכנון.

ראשית, כדאי לדעת שמקרר יין יכול להוות אלמנט עיצובי שמוסיף המון סטייל, ולא רק למטבח. ייתכן שדווקא בסלון או בחלל אחר הוא ישתלב נהדר. עם זאת, הדרך המקובלת היא לרוב לשלב אותו בין ארונות המטבח, ולעתים מתחת לאי או למשטח עבודה אחר במטבח הביתי. אם חלל הסלון שלכם רחב ידיים, מומלץ לשקול לשלב דלפק משקאות, מעין בר ביתי בסלון, ובו להכניס את מקרר היינות. בשנים האחרונות, ובמיוחד עקב שנת הקורונה, שהשאירה את כולנו בבתים, לא מעט אנשים החליטו לשדרג את מתחמי החוץ של הבתים, ובמיוחד את המרפסות והחצרות, ואף בנו מטבח חוץ כחלק בלתי נפרד מאלו. אם גם אתם בעניין, מומלץ מאוד לשלב מקרר יין אינטגרלי גם בחוץ.

מקררי היינות מגיעים בדגמים, בגדלים ובעיצובים שונים, ולפני שניגשים לבחור את האחד שלכם, יש לקחת בחשבון קודם כל כמה שטח פנוי יש לכם ומהו הגודל שיתאים לכם. עוד פרמטר הוא הרגלי צריכת היין שלכם, או במילים אחרות – כמה, פחות או יותר, בקבוקים יש לכם לאחסן, וגם כמה נוספים אתם מתכננים לרכוש.

כמובן שסגנון עיצוב המקרר צריך להשתלב באופן הרמוני עם סגנון המטבח או עיצוב החלל בו הוא יוצב. כדאי מאוד לערב את מעצבי הפנים או האדריכלים איתם אתם עובדים על התוכנית, בבחירת המקרר הספציפי שיתאים לכם.

היתרונות הגדולים שבמקררים האינטגרליים

היתרון המובהק שבמקרר יין אינטגרלי, הוא שלמעשה מדובר במקרר יין, על כל יתרונותיו הברורים, אך גם ברהיט מלא בסטייל, שמוסיף המון שיק לכל חלל בו הוא משתלב. חוויית הבילוי הביתי, ובמיוחד האירוח, תופסת טוויסט ושדרוג משמעותי כאשר יש לכם מעין מיצג כזה בבית, שהוא גם פונקציונלי וגם מסוגנן ונאה.

כמו כן, מאחר והמקרר האינטגרלי הוא “בילט אין” כחלק מהמטבח או הריהוט בחלל אחר, הוא גם תופס פחות מקום ממקרר נייד אחר.