מקררים כללי

מקרר מיני, שמשיות ומיטות שיזוף – כל מה שצריך בשביל בריכה ביתית מושלמת

השקעתם כל כך הרבה משאבים בהקמת בריכה מחוץ לבית, ועכשיו זה הזמן לחשוב על כל הציוד והאביזרים שיהפכו את הבילוי בה למושלם, מרענן ומהנה. בילוי קייצי לפי הספר

קיץ על החוף על החוף על הקיץ… זוכרים את זה? או שאתם יותר טיפוסים של בריכה? עברנו שנה יוצאת דופן, כשמתחתמי הבילוי נסגרו לנו, והתחלנו להשקיע במתחמי הבילוי הפרטיים שלנו, ובמיוחד במרפסות ובחצרות הבתים, ובני המזל שיש להם שם גם בריכה, שיחקו אותה בענק. בריכה ביתית היא בגדר חלום עבור רבים, ועבור חלק גדול היא גם מציאות. הקיץ הלוהט של ישראל נמשך במשך חודשים רבים, כאשר פחות או יותר חצי מהשנה מזג האוויר מקדם בילוי בחוף הים או בבריכה, ואין כמו טבילה במים הצוננים כדי לשפר את המצב ולהרים את המורל. אם השקעתם ובניתם בריכה אמיתית מחוץ לבית, ואתם רוצים להשלים את הבילוי בה, ובמיוחד את הרביצה הנינוחה בתוך או מחוץ למים, יש כמה פריטים ואלמנטים שכדאי מאוד להצטייד בהם.

פתרונות הצללה זה א’ ב’

דבר ראשון שיש לדאוג לו במתחמי החוץ של הבית, ובמיוחד בבריכה, הוא פתרונות הצללה. אם הבריכה מתפרשת על שטח גדול, כדאי לשקול מתיחה של ברזנט רחב, עשוי מחומר החוסם את קרני השמש. למתקדמים, ניתן להקים פרגולת עץ שתצל על כל השטח, ותאפשר את הבילוי הנעים גם לאורך שעות ארוכות. במידה ואין לכם את האפשרות להצל באמצעות אחת מהאופציות הללו, גם שמשיות יעשו את העבודה. כיום ישנן שמשיות עשויות עץ, מסוגננות ויפות, המספקות צל ביעילות מרובה, וניתן לחילופין גם להשתמש בשמשיה פשוטה. כך או כך, צל הוא הדבר הבסיסי ביותר שיש לדאוג לו כאשר מקימים בריכה. קרינת השמש בישראל חזקה ומסוכנת, וגם עלולה לפגוע בהנאה של השהות בבריכה.

דק או משטח נוח אחר לעמוד ולשבת עליו

כאשר מתכננים בריכה, חשוב לתת את הדעת למשטח העומד להקיף אותה, עליו נפסע ונשב בצאתנו מהמים. שני פרמטרים חשובים בבחירת סוג המשטח הזה הם שיהיה עמיד בפני לחות, מים ושמש חזקה, והשני – שלא יתחמם וילהט כתוצאה מהשמש. ישנם מגוון חומרים המשמשים ליצירת המשטחים הללו, כגון דק עץ ועוד. כמו כן, מומלץ להתאים את הטקסטורה והצבע של המשטח לסגנון העיצוב הכללי של מתחם הבריכה.

מקרר מיני – לשלוף ממנו משקאות צוננים

כל מי שחובב שמש ומים, יודע שהבילוי הזה לא יכול להיות מושלם בלי איזה משקה קר קר ביד. עם אלכוהול או בלי, דרינק צונן מהמקרר זה פשוט מאסט. אם לא בא לכם לרוץ כל פעם הלוך וחזור למקרר הבית הממוקם במטבח, שבמרבית המקרים הוא מרוחק למדי ממתחם החוץ, מקרר מיני הוא הפתרון המתבקש. מדובר במקרר קטן, הדורש פחות תקציב ופחות תחזוקה וענייני הובלה, שתציבו בקרבת הבריכה, ויאפשר לכם לשלוף ממנו משקאות קרים, נשנושי קיץ כמו מלונים ואבטיחים שפשוט אסור להגיש ללא קירור, וגם קרטיבים ועוד פינוקים קפואים שיהפכו את הבילוי הזה למושלם. המיני בר שאתם אולי מכירים מצימרים ובתי מלון, יעשה את העבודה מצוין. הוא קומפקטי, נייד, זול משמעותית ממקרר גדול, ופשוט מהווה גיים צ’יינג’ר רציני של החוויה בחוץ. 

מיטות שיזוף שלא מתחשק לקום מהן

השקעתם כל כך הרבה בבניית הבריכה, במילוי מים, בניקיון ובתחזוקה שלה, עכשיו תיפלו דווקא על זה שחסכתם על מושבים נוחים מסביב? מיטות שיזוף וכיסאות נוחים הם הכרח כדי להפוך את הבילוי בבריכה לכיף אמיתי. דברים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת מערכות הישיבה הם קודם כל החומרים – שחייבים להיות עמידים בפני לחות ואור שמש חזק, וגם הנוחות – נסו לשבת או לשכב על המושבים ובדקו איך זה מרגיש. אם אתם מזמינים את מערכת הישיבה באמצעות האינטרנט – אל תתעצלו לקרוא המלצות של רוכשים קודמים. כמו כן, כדאי לציין את המושבים ובמיוחד את המיטות בריפודים נשלפים להגברת הפינוק, כאשר רצוי שאלו יהיו ניתנים לכיבוס.

לילדים ולצעירים בנפשם – מתנפחים ומשחקים

אם אתם בונים על הבריכה כמתחם שיעסיק את הילדים (או את המבוגרים) במשך שעות רבות ולעתים ממש יום שלם, כדאי שתדאגו להם לתעסוקה ולציוד שיקדם פעילות. ניתן לרכוש מגוון מתנפחים, מגלגל או מזרון פוטוגניים (מישהו אמר אינסטגרם?) ועד אביזרי ספורט של ממש כמו סל לכדורסל וכו’. כמו כן, ישנם מתנפחים כמו מגלשות מתוחכמות ועוד, שיכולים להוות משחק מבדר בפני עצמם, שהילדים לא יעזבו במשך שעות, ויהיו כל כך מותשים בסוף, שאפילו יפרגנו לכם בשנ”צ אחר כך… בקיצור, הנאה מובטחת.

לא פחות חשוב – תאורה ואווירה

אז אחרי שדאגנו לבייסיק, שאלו הם משטח נכון מסביב לבריכה, מערכת ישיבה מתאימה וכמובן צל, עכשיו אפשר רגע לחשוב על המסביב, כלומר על האלמנטים שיעשו את האווירה לכייפית ונעימה, וזה לא פחות חשוב. אז קודם כל, בהנחה שהשקעתם הרבה בכל המתחם הזה, אתם תרצו לבלות בו גם בשעות הערב הקיציות, ולהנות מדרינק או אולי אפילו ארוחת ערב עם משפחה או חברים. לשם כך, חובה לדאוג לתאורת חוץ מתאימה, שלא רק תפיץ אור על המתחם ותאפשר לכם להתנהל בנוחות, אלא גם תתרום לאווירה ולסטייל. חשוב לוודא, בעת בחירת גופי התאורה המתאימים, שהם עמידים בפני לחות, מים, אור וחום, וגם מעניקים את הלוק והאווירה המבוקשים. בנוסף, ניתן לתלות שרשרת נורות צבעוניות שירימו את האווירה ויתרמו לתחושת החופשה האקזוטית. כמו כן, אל תזניחו את נושא המוזיקה שבלעדיה ההנאה לא שלמה. הצטיידו במערכת הגברה, או לכל הפחות – רמקול שיספק את הסחורה.