מקררים לחצר

מהו מקרר חיצוני?

מקרר חיצוני הוא מקרר המאפשר לבעליו לעשות בו שימוש מחוץ לכותלי המטבח הביתי. מאחר ובארצנו שטופת השמש ישנם יותר ימים המאפשרים לבלות בחיק הטבע מימים המחייבים אותנו להישאר בבית, הרי שאין זה פלא כי נכון להיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מקררים חיצוניים שניתן לרכוש בישראל.

מקרר יין בנוי חיצוניאם לאחרונה התחלתם להתעניין ברכישה של מקרר חיצוני, רוב הסיכויים שגיליתם די מהר שלא פשוט לברור את המוץ מן התבן מפאת המגוון המסנוור. במאמר שלפניכם ננסה לעשות מעט סדר בדברים על ידי הסבר מפורט אודות הסוגים השונים של המקררים החיצוניים ואודות ההבדלים המרכזיים בין המקררים החיצוניים למקררים הביתיים הסטנדרטיים.

לצפייה במקררים לחצר ולגינה >>

מקרר חיצוני מובנה (בילט אין) מול מקרר חיצוני עצמאי (חשוף)
ההבדל המרכזי בין מקרר חיצוני מובנה לבין מקרר עצמאי מזכיר את ההבדל בין תנור מובנה, המשולב בעיצוב המטבח כחלק אינטגרלי ממנו, לבין תנור הנרכש בנפרד, הניתן להעברה בקלות מדירה לדירה. המקרר המובנה משולב בדרך כלל עם מספר מקררים נוספים, תנור, ארון מטבח חיצוני, מנגל או אלמנטים שונים הממוקמים דרך קבע בחצר או בגינה.
לעומת זאת המקרר העצמאי ניתן להעברה בקלות רבה מאוד ולשמש את בעליו גם בתוך הבית ולא רק מחוצה לו.

נוחות לצד חוזק ועמידות
אחד ההבדלים המרכזיים המפרידים בין המקרר החיצוני לבין המקרר הביתי הסטנדרטי הוא יכולת העמידה של המקרר החיצוני בפני תנאי מזג האוויר. לא זו בלבד שעליו להיות מסוגל להתמודד עם תנאים לא פשוטים של לחות ואף רטיבות, אלא שעל המקרר לעבוד בדרך כלל קשה יותר כדי לקרר את המוצרים בסביבות חיצוניות וזאת בשל החום הגבוה השורר בחצר או בגינה, בהשוואה לחום השורר במטבח הביתי.

מעבר לכך, בדרך כלל המקררים החיצוניים עמידים יותר בפני חבלות מכניות, נפילות, מכות וחומרי ניקוי אגרסיביים יחסית. הסיבה בגינה בחרנו לפרט בפניכם את כל זה היא שבמקרים רבים מאוד, הניסיון לחסוך כסף ולרכוש מקרר ביתי עבור הגינה או לעשות שימוש חיצוני במקרר הביתי שכבר ישנו, עלול להוביל לנזק בלתי הפיך למקרר הסטנדרטי, שפשוט לא מותאם לעבודה מחוץ לכותלי המטבח.
מקרר חיצוני בדרך כלל מצויד במערכת בידוד איכותית להגנה מפני איבוד קור ולשמירה על טמפרטורה אחידה, ברכיבי נירוסטה תקניים להגנה מפני חלודה ובמערכת הגנה מפני התחשמלות. ניתן גם למקם מקריי יין בגינה – אם בכך אתם חפצים.

ממה מושפעת עלות המקרר?
מקרר חיצוני בסיסי יכול לעלות גם פחות מחמשת אלפים ₪, אך בקלות רבה מאוד ניתן למצוא גם מקררים חיצוניים שעלותם גבוהה מעשרת אלפים ₪. להלן הגורמים העיקריים המשפיעים על עלות המקרר החיצוני:

  • עיצוב, נראות וגימור – מן הסתם רמת גימור גבוהה יותר, חומרי גלם איכותיים יותר ועיצוב יוקרתי יותר, יגרמו לעלות להיות גבוהה יותר.
  • נפח הקירור – ככל שנפח הקירור גדול יותר, כך עלות המקרר גבוהה יותר בהתאמה.
  • פונקציות מתקדמות – ישנו מגוון רחב של פונקציות מתקדמות, שיכולות להקפיץ את מחיר המקרר אל על כמו לדוגמה ווסתי טמפרטורה חכמים, מסכי מגע משוכללים, מערכת בקרת רעידות הניתנת לכוונון ועוד. מומלץ מאוד לבדוק מראש, האם אכן ייעשה שימוש בכל הפונקציות המוצעות ללקוח ולהעדיף להימנע מרכישה של מקרר עשיר בפונקציות שלא לצורך.