מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

יינות מומלצים לקיץ

לא צריך להיות מומחה גדול ליינות או אנין טעם בעל חך רגישה במיוחד, כדי לדעת שישנם יינות המתאימים יותר לעונה הקרה בעוד שאחרים מתאימים יותר לשתייה בימי הקיץ החמים, הנמצא בעיצומו כרגע. האמת היא שאנחנו מרשים לעצמנו להניח שברור לכל הקוראים כי יינות אדומים "כבדים" לא יופיעו במאמר שלפניכם ואכן כך הם פני הדברים. עם זאת, הפעם בחרנו להפתיע וגם לא לפרט אודות היינות הלבנים המומלצים לשתייה בקיץ וזאת כיוון שברצוננו להיות כמה שפחות צפויים.

אוהבים יין? כדאי גם לדעת לאחסון אותם כמו שצריך – בידקו את המקררי יין שלנו.
תחת זאת במאמר שלפניכם נפרט אודות ארבעה יינות רוזה תוצרת כחול לבן, שנמצאו על ידי צוות הטועמים שלנו כמומלצים במיוחד לקיץ 2015. קריאה נעימה ולחיים!

יקב רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2013

ביקב רקנאטי הקפידו לייצר במשך לא מעט שנים יין רוזה "חנפן" וכייפי במהותו, אך הבקבוק הזה מהווה עליית מדרגה, שלא לומר עלייה ברמה שכן הוא עשוי ממאה אחוז ענבי מרסלאן. מדובר בזן ענבים מיוחד המגיע אלינו מצרפת, המהווה הכלאה ייחודית בין קברנה סוביניון לבין גרנאש, שפשוט זועקת ים תיכוניות. גרי דה מרסלאן של רקנאטי הוא יין רוזה בהיר, אלגנטי, מאופק ובוגר, המשאיר את הלשון עם תחושת יובש ובת טעם חמצמצה ונהדרת.
הבקבוק, המעוצב בצורה מיוחדת וסקסית במיוחד, ילווה מצוין קינוחים ופירות הקיץ, ובנוסף גם מנות של פירות ים או דגים קטנים דוגמת ברבוניות מטוגנות.

יקב יתיר, רוזה 2014

הרוזה של יקב יתיר מהווה הוכחה ניצחת לכך שגל הרוזה הוא למעשה מגמה הולכת ומתרחבת ושאף יקב לא מעוניין להישאר מחוץ לתמונה הוורודה. היין מורכב משלושים ושמונה אחוז ענבי טמפרניו ושישים ושמונה אחוז ענבי גרנאש, שנבצרו משני כרמים ביער יתיר. בהתאם לכך, היין נע בין חמיצות למתיקות וניחן בסיומת מפולפלת במקצת.

יקבי כרמל, רוזה עמק קדש 2014
אמנם יקבי כרמל מייצרים יינות רוזה כבר לא מעט שנים, אך בדרך כלל היינות כלולים בסדרות הבסיס המיוצרות ביקב. לעומת זאת, רוזה עמק קדש 2014 מיוצר במסגרת סדרת האיכות של היקב, הנקראת "כרמל ויניארדס". גם עובדה זו מלמדת אותנו שהרוזה הוא ללא ספק השליט הבלתי מעורער של הקיץ הישראלי ביקבי ארצנו השנה. היין מופק מענבי שיראז וטמפרניו מכרם קדש הממוקם בגליל העליון ומאופיין בטעמי פטל, ורדים ותותי יער.

יקב קסטל, רוזה דה קסטל 2014
הרוזה של יקב קסטל הוא עוד הוכחה ניצחת לכך שביקב קסטל מקפידים לעשות את הדברים קצת אחרת מכל השאר. היין מורכב מבלנד של מלבק, מרלו וענבי קברנה פרנק, שנבצרו לפני שהגיעו לבשלות מלאה ולפיכך אין זה פלא שצבעו של היין בהיר במיוחד ובעל גוון כתמתם כמעט. הרוזה של יקב קסטל ניחן בטעמים של ליים, אשכולית וליצ’י ויתאים במיוחד למנות דגים וגבינות בימים חמים. מומלץ ביותר להגיש אותו בטמפרטורה קרה מאוד.

טיפים נוספים בקשר של יין:

שיהיה קיץ צונן ומלא ביין טוב!