מקררים כללי

השוואת צריכת חשמל של סוגי מקררים שונים

צג דיגיטלי למקרר

השוואת צריכת חשמל של סוגי מקררים שונים

מעבר להיותו סלע המחלוקת לקרבות משרד רבים (“מי לקח את היוגורט שלי?!”), המקרר במטבחון המשרדי הוא גם אחד מזוללי האנרגיה הגדולים ביותר במרחב המשרדים הטיפוסי. בין אם לא הקדשתם למקרר שבמשרד מחשבה נוספת מאז שפתחתם את העסק שלכם, ובין אם אתם רק בתחילת דרככם ואתם רוצים להיות בטוחים כי המטבחון במשרד הוא ירוק וחסכוני ככל האפשר, כדאי לכם לשקול את הטיפים הבאים כדי לבחור את המקרר בעל צריכת האנרגיה היעילה ביותר לצרכי העובדים שלכם.

היפטרו מהישן!

אם המקרר המשרדי הוא בן מעל לעשור, היפטרו ממנו (תסמכו עלינו!). זהו אחד מאותם מקרים נדירים בהם אריכות ימים אינה ערובה לידידותיות לסביבה. הודות להתפתחויות האחרונות שחלו בתחום הבידוד ובבניית המדחסים, מקררים בני ימינו משתמשים בהרבה פחות אנרגיה מאשר הדגמים ישנים יותר. כך שהחלפת מקרר ישן במקרר חדש בעל דירוג אנרגטי גבוה יכולה להחזיר את עלויות הרכישה שלו לאורך חייו באמצעות החיסכון בעלויות האנרגיה.

לכו על מקרר פשוט ככל האפשר

מקררים המכילים מתקני מים או מכשירים המייצרים קוביות קרח בדלת נחשבים לזוללי אנרגיה (הם צורכים עד ל-20% יותר ממקרר מקביל שבו איננו מותקן המתקן). לכן, אם ניתן, כדאי להימנע מכך, על ידי התקנת בר מים, או, אפילו שימוש בקולר הקלאסי, שנחשב לחסכוני באנרגיה.

ותרו על המקפיא

מקרר חסר-מקפיא בכלל יכול להיות אופציה טובה עבור משרד שידידותיות לסביבה נמצאת בראש מעייניו. מקפיאים צורכים הרבה יותר אנרגיה מאשר הקירור רגיל, כך שאלא אם אתם מפעילים חברה לייצור גלידת יוגורט, סביר להניח כי המקפיא מיותר במקרר המשרדי שלכם. בנוסף, על ידי בחירה במקרר בגודל מלא שאיננו כולל מקפיא, אתם לא רק צורכים פחות אנרגיה אלא גם מרוויחים מקום אחסון נוסף (מה שיכול להיות פתרון מעולה למלחמות “יוקרת-המדפים” המתרחשות לעתים קרובות במקרר המשרדי (כל אחד מהעובדים רוצה שהאוכל שלו יאוחסן במקום הנגיש ביותר במקרר). אם אתם כבר בוחרים מקרר הכולל מקפיא, לכו על מקררים בהם המקפיא ממוקם למעלה ובעל דלת חיצונית נפרדת. הם חסכוניים יותר מאלה בהם המקפיא ממוקם מתחת ליחידת הקירור ומהמקררים בהם המקפיא והמקרר נמצאים תחת דלת אחת משותפת.

לכו על מקרר גדול

אם כבר הזכרנו את האחסון, למשרד בו עובדים יותר משלושה אנשים, מקרר בגודל מלא הוא MUST. בעוד שניתן היה להניח כי מקרר קטן יותר הוא חסכוני ויעיל יותר, במרבית המקרים, מדובר בסטיגמה שגויה. מרבית מקררי המיני אינם חסכוניים כמו עמיתיהם בגודל מלא, מאחר והבידוד שלהם, הוא, בדרך כלל יש, פחות מאלה שבמקררים בגודל מלא. בנוסף, מקררים זעירים עלולים לצרוך אפילו יותר אנרגיה מאחרים, מכיוון שבמקרר כזה אין די מקום ליצור סירקולציה לאוויר הקר, ועל המקרר לעבוד קשה יותר כדי לשמור על הכל קר. מקררים בגודל מלא אומנם מגיעים במגוון גדלים, אולם יחד עם זאת, מעבר לנקודה מסוימת, הגודל מתבטא בצריכת אנרגיה מוגברת. נקודה ספציפית זו משתנה משנה לשנה, בהתאם לטכנולוגיות החדשות שנכנסות לשוק, לכן, כדאי לברר מהי סמוך לרכישת המקרר.

הפסיקו לבזבז אנרגיה לחינם

לא משנה כמה יעיל מבחינה אנרגטית יהיה דגם המקרר שתרכשו, הדרך בה העובדים שלכם משתמשים בו תכתיב כמה אנרגיה הוא יזלול. לצורך הדגמה – פתיחת דלת מקרר ביתי כדי להרהר ב”מה בא לי לאכול” יכולה להגיע ל-7% מכלל האנרגיה שצורך המקרר הביתי, עכשיו, תארו לעצמכם, כמה מהר עולים האחוזים הללו, כאשר המקרר משמש עשרה או 15 אנשים ביום.

יצרני מקררים שונים מציעים פתרונות שונים משלהם לבעיה, כמו מקררים בעלי שתי דלתות מקבילות, מקררים בעלי דלת שקופה וכן הלאה. הבחירה בין הפתרונות השונים צריכה להיעשות מתוך היכרות עם צרכי המשרד, עם הנפשות הפועלות, וכמובן, מתוך התייחסות לצריכת האנרגיה של המקררים. אגב, המקררים עם הדלתות השקופות מהווים גם אלמנט עיצובי במטבחון המשרדי, כך שזו עוד נקודה חיובית לטובתם.

לכו על כלי זכוכית

אמנם, פלסטיק נחשב להמצאה של שנות העשרים, וקופסאות ובקבוקי הפלסטיק הפכו לחלק מהשגרה השוטפת של חיינו האישיים והעסקיים, אבל מבחינת ידידותיות שלו לסביבה, הנזק שלו עולה על התועלת שהוא מביא. מה גם שמבחינת קירור, ככלי אחסון, מקרר עובד הרבה פחות קשה כדי לקרר כלי זכוכית. כך שאם אתם יכולים, שכנעו את העובדים שלכם להשתמש בכלי זכוכית או פיירקס כדי לאחסן את ארוחת הצהריים שלהם. כך, לא רק תצמצמו את פסולת הפלסטיק, אלא שהזכוכית תשמור על המזון ועל המשקאות קרים לאורך זמן רב יותר, כלומר – פחות עבודה למקרר. בנוסף, זכוכית היא חומר טבעי וקל למחזור ללא נזקים סביבתיים, מה שלא תמיד יכול להיאמר בנוגע לפלסטיק.

הקפידו על שימוש נכון במקרר

מקמו את המקרר במקום מוצל שאיננו חשוף לשמש, ובמרחק ניכר ממכשירי חשמל אחרים הפולטים חום. במטבחונים משרדיים קטנים זה עשוי להוות אתגר, אבל הדבר חיוני לעבודתו התקינה של המקרר.

הקפידו למקם את המקרר במרווחים הנדרשים מהקירות ומהדפנות. במרבית המקרים, המרחק המדויק מצוין בחוברת של היצרן המצורפת למקרר.

שימו לב לטמפרטורה אליה מכוון התרמוסטט, וודאו שהיא אינה גבוהה מדי, על מנת שהמקרר לא יצרוך חשמל מעבר לנדרש. במידה וקיימים שני תרמוסטטים נפרדים (אחד לתא הקירור ואחד למקפיא), יש לדאוג כי כל אחד מהם יהיה מכוון לטמפרטורה המתאימה לו.

עכשיו, כאשר אתם יודעים מה צריך לחפש במקרר חסכוני וידידותי לסביבה, תוכלו להמשיך הלאה ולוודא שכל שאר המכשירים במשרד שלכם הם יעילים ככל האפשר מבחינה זו.