מדריכים וטיפים, מקררים כללי

צריכת חשמל של מקררים קטנים

אמנם מקררים קטנים צורכים הרבה פחות חשמל בהשוואה לאחיהם הגדולים, אך עדיין חשוב לזכור כי מדובר בסופו של דבר במכשירים חשמליים הזקוקים ללא מעט חשמל על מנת למלא את תפקידם החשוב. אי לכך, לפני שרוכשים מקרר קטן, מומלץ לתת את הדעת לסוגיית הדירוג האנרגטי וצריכת החשמל. במאמר שלפניכם נפרט אודות הנושא החשוב הזה וכן נספק מספר טיפים שיסייעו לכם להקטין את צריכת החשמל של המקרר שלכם למינימום האפשרי.

מקררים קטנים

מספר מושגי יסוד

ההספק החשמלי של המקרר (הנמדד בוואט או בקילוואט) מבטא את קצב השינוי של האנרגיה החשמלית (מתח הנמדד בוולט כפול הזרם החשמלי הנמדד באמפר) כשעל מנת לחשב את צריכת החשמל של המקרר, יש להכפיל את ההספק במשך הזמן שבו פועל המכשיר. הצריכה נמדדת ביחידות של קוט"ש, כלומר קילוואט לשעה או במילים אחרות, כמות החשמל הדרושה לצורך הפעלת המכשיר במשך שעה אחת.

הצריכה החשמלית של המקררים השונים אינה אחידה כיוון שהיא מושפעת בין היתר מנפח המקרר, מסוג הטכנולוגיה שבה הוא משתמש כדי לקרר, מהדירוג האנרגטי שלו ועוד.

מה זה בדיוק דירוג אנרגטי על קצה המזלג?

דירוג אנרגטי הוא מדד המסומן באותיות A עד G, המשמש לתיאור רמת היעילות האנרגטית של המוצר. מדד זה מיועד לסימון היעילות האנרגטית של מגוון מוצרים רחב ולא רק של מקררים כשבין היתר מדובר במכונות כביסה, מזגנים ועוד. ככל שהדירוג גבוה יותר (A היא הרמה הגבוהה ביותר ו- G היא הרמה הנמוכה ביותר), כך היכולת של המקרר לנצל את החשמל שהוא צורך, גבוהה יותר והבזבוז נמוך יותר.

מן הסתם הדירוג האנרגטי רלוונטי גם בכל הנוגע למקררים הגדולים. כך לדוגמה מקרר בנפח של 465 ליטר בדירוג A צורך בממוצע 577 קוט"ש מדי שנה בעוד שמקרר בעל נפח זהה המסווג בדירוג אנרגטי G, צורך 973 קוט"ש שכן חלק ניכר מהאנרגיה החשמלית שהוא צורך מומר לאנרגיית חום.
לאור זאת, חשוב מאוד לקחת בחשבון את רמת הדירוג האנרגטי של מקררים קטנים ולא להתפתות לרכוש מקררים בעלי דירוג אנרגטי נמוך בשל העלות הנמוכה שלהם, שלאורך זמן כבר לא תהיה רלוונטית.

טיפים לשימוש חסכוני יותר במקררים קטנים

  • חשוב להקפיד על כך שבין הדופן האחורית של המקרר לבין הקיר יישאר מרווח מינימאלי של עשרה סנטימטרים, שבין חלקו העליון של המקרר לבין הגוף שניצב מעליו יישאר מרווח של חמישה עשר סנטימטר לכל הפחות ושבכל אחד מהצדדים של המקרר יושאר מרווח של חמישה סנטימטרים לכל הפחות.
  • חשוב ביותר למקם את המקרר במקום מוצל שכן קרינת השמש גורמת לחימום המקרר ובעקבות זאת עליו לעשות שימוש בכמות גדולה יותר של חשמל לצורך פעולת הקירור.
  • יש לפנות את הקרח המצטבר בתא ההקפאה על מנת למנוע בזבוז חשמל.
  • אין להכניס מזונות חמים לתוך המקרר בשום פנים ואופן.
  • מומלץ להימנע מפתיחת דלת המקרר שלא לצורך וזאת כיוון שברגע שהדלת נפתחת, אוויר בטמפרטורת החדר חודר לחלל הקירור ומחמם אותו, מה שמכניס את המדחס לפעולה מחדש.

קיראו גם על – צריכת חשמל של מקררי יין
לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.