מקררים כללי, מקררים לבית

חוזרים לגור עם ההורים? מקרר משקאות קטן לחדר, פינת ישיבה ועוד טיפים לעיצוב

יוקר המחייה הולך ושובר שיאים של כל הזמנים, ולא מעט צעירים נאלצים לחזור להתגורר בבית ההורים. כיצד לעצב את החדר באופן שיעניק לכם פרטיות?

לא נעים להודות, אבל זה המצב, יוקר המחייה הולך ושובר שיאים של כל הזמנים, ולא מעט צעירים, רווקים וסטודנטים נאלצים לחזור להתגורר עם הוריהם, ויש כאלו שאפילו לא הספיקו לצאת מבית המשפחה וויתרו מראש. לכל הדעות, זהו אינו מצב אידיאלי. כבר הרגשתם את החופש והעצמאות, כבר נהניתם מהפרטיות ומהאפשרות לעשות מה שבא לכם בכל זמן נתון, מבלי הצורך לתת דין וחשבון לאיש… אבל המציאות הולכת ונהיית יותר ויותר מאתגרת, ואתם מוצאים את עצמכם חוזרים על עקבותיכם, ומגיעים לגור, שוב, אצל אמא ואבא. אם התמזל מזלכם, ההורים יכולים להקצות עבורכם יחידת דיור של ממש, בית קטן בתוך הבית שלהם, אך ברוב המקרים זהו אינו הסיפור – והילדים נאלצים להתגורר בחדר שהוא חלק אינטגרלי מהבית. 

אז איך הופכים את הלימון ללימונדה ואת החדר לדירה של ממש?

אל נא תאמרו נואש. ראשית, המצב הזה, בדומה לסיטואציות אחרות בחיים – הוא זמני. סביר להניח שלא תישארו בבית של אמא ואבא לתמיד, אל דאגה. שנית, יש המון מה לעשות בכדי להפוך את היחידה או החדר שהוקצה לכם בבית ההורים, לממלכה של ממש, בה יהיה לכם כיף, נעים וביתי, ואולי אפילו תוכלו להנות מפרטיות. 

כמה טיפים עיצוביים ופרקטיים, כמו למשל להכניס מקרר משקאות קטן לחדר ולצייד אותו בספה שתשמש כסלון, בו תוכלו לארח חברים, יכולים לשנות את התמונה ולהפוך את הלימון ללימונדה. 

טיפים לעיצוב חדר או יחידת דיור בבית ההורים

פינת ישיבה מאולתרת שתשמש כסלון

לפני הכל, יש לשנות את הגישה ולאמץ חשיבה והתייחסות אל החדר או יחידת הדיור האלו כבית של ממש. גם את העניין הזמני והארעי מומלץ להניח לזמן מה בצד. זהו, זה הבית שלכם לתקופה הקרובה, וכדאי להשקיע בו ולהתנהג אליו בהתאם. כעת, אחד הדברים הראשונים שמעוררים תחושה של בית הוא כמובן הסלון והספות. בהנחה שיש מספיק שטח לכך בחדר, מומלץ מאוד לארגן בו מעין סלון קטן, פינת ישיבה עם ספה (אפילו ספה דו מושבית תעשה את העבודה), שטיח קטן ועוד אמצעי רביצה כמו למשל פופים שהם גם פרקטיים מבחינת מעט השטח שהם מצריכים וגם נחשבים לזולים באופן יחסי. למתקדמים, הוסיפו גם שולחן קפה קטן, שממש כבר יהפוך את הסיפור לביתי. 

פינת עבודה

אם נאלצתם לחזור לבית ההורים (או שמעולם לא יצאתם ממנו), אתם ככל הנראה סטודנטים, או עומדים להפוך לכאלו. אם כך, חשוב מאוד שתהיה לכם פינת עבודה מסודרת בחדר, בה תוכלו להשיג שקט ופרטיות, במיוחד בתקופות מבחנים. כדאי לאבזר את החדר בשולחן עבודה וכיסא ארגונומי, שיהיה לכם נוח לשבת וללמוד בהם לאורך שעות. אם החלל מאתגר מבחינת שטח, תוכלו להתקין מעין שולחן-מדף הנשלף מהקיר, לשלוף אותו רק בעת הצורך, ובכך לחסוך הרבה מקום בחדר. 

מקרר קטן ועוד מכשירים שיקדמו את הפרטיות שלכם

דיברנו במילה או שתיים על פרטיות, אבל למעשה זהו אישיו רציני מאוד כאשר חוזרים לגור אצל ההורים. לא פעם, החבר׳ה האלה שהביאו אותנו לעולם לא ממש מכבדים את הצורך שלנו באינטימיות, וכאשר אנחנו כבר מעל גיל 20, זה נהיה בעייתי… לכן, כדאי לעשות כל מה שניתן על מנת להשיג פרטיות בחדר האינטימי שלכם. ככל שיהיו לכם בחדר יותר פסיליטיז ומכשירים שינטרלו את הצורך שלכם לצאת מהחדר או להיות תלויים בהורים, כך תהיה לכם יותר פרטיות ותהנו מתחושת עצמאות מבורכת. לדוגמא, קומקום חשמלי, מקרר קטן בו תוכלו להחזיק חלב לקפה, משקאות קרים וקצת נשנושים למקרה הצורך, מדף ובו כמה ספלים וכפיות, צנצנות קפה, תה וסוכר, ואולי אפילו צנצנת עוגיות ביתיות (הכי בית שיש) וקצת פירות, אגוזים ושקדים וקרקרים – הצטיידו בכל אלו ולא תצטרכו כמעט לעזוב את החדר במשך היום והלילה.  

שטיחים, וילונות ומחיצות להגדרת חללים

במידה ושפר עליכם מזלכם וקיבלתם חלל גדול יחסית, תוכלו, באמצעות כמה טריקים עיצוביים, להפוך אותו לדירה של ממש. ראשית, כדאי לחלק את החדר למספר חללים, אשר לכל אחד מהם פונקציה שונה. לדוגמא, פינת ״סלון״ עם ספות, פופים ושטיח, פינת עבודה עם שולחן כתיבה וכיסא משרדי, ״חדר שינה״ עם מיטה ושידת לילה, ואולי אפילו פינת קפה, ובה המקרר הקטן וכל המצרכים, הכלים והמכשירים להכנת משקאות ונשנושים. אחד הטיפים שמסייעים לממש את הפוטנציאל של חלל גדול ולמקסם את הפונקציונליות שלו, הוא ליצור הפרדה ויזואלית בין שטחים שונים בחדר. את ההפרדה ניתן לעשות באמצעות פריטים כמו שטיחים (שממש מגדירים טריטוריות, באופן ויזואלי, זאת מבלי להקטין את השטח), מחיצות, דלתות הזזה או וילונות.

טאצ׳ אישי – להכניס את הסגנון שלכם לעיצוב

אחד הדברים שהכי יקדמו את תחושת השייכות שלכם במקום, הוא להכניס טאצ׳ים אישיים שלכם, בהתאם לסגנון הספציפי שאתם אוהבים ומתחברים אליו. כן חשוב לשמור על איזשהו קו סגנוני אחיד, שייצר מראה הרמוני ולא כאוטי או עמוס מדי, אבל זהן בהחלט המקום לשחרר את הסגנון שאולי נכפה על החדר עד כה, על ידי בעלי הבית, ולתת ביטוי לטאצ׳ הייחודי שלכם.  זה יכול להיות עיצוב שכולו בסגנון בוהו שיק, עם הרבה פריטי קש, מקרמה ועציצים, וזה יכול להיות סגנון מודרני ומינימליסטי. כך או כך, חשוב שזה יהיה הסגנון שלכם. עוד אלמנטים שיכולים להקנות לחלל נופך אישי, הם למשל תמונות או יצירות אומנות על הקירות, תמונות שלכם – ממוסגרות באופן אסתטי ופריטי עיצוב אחרים שאתם אוהבים או שיש להם משמעות עבורכם.