מקררים כללי, מקררים לעסק

איך בוחרים מקרר לעסק?

איך בוחרים מקרר לעסק?

עומדים לפתוח עסק בתחום המזון? מזל טוב! עסק בתחום המזון הוא חלומם של רבים, והיכולת והאומץ לעשות את זה באמת, שמורה למעטים בלבד. עסק בתחום המזון הוא עסק שיכול להיות מסוכן אם לא עושים את הדברים בצורה נכונה אך יכול להיות גם הצלחה אישית ועסקית אדירה!
מקרר לעסק לנדרס מקררים קטנים

בשביל שהוא יהיה אכן עסק מצליח, עסק משגשג שמתפתח עוד ועוד אתם צריכים להתחיל אותו נכון, ולהתחיל אותו נכון אומר הרבה דברים וביניהם רכישה נכונה של פריטים שישמשו אתכם בעסק. יש פריטים פחות קריטיים בעסקים מסוגים שונים אך כשמדובר על עסק למזון, מקרר לעסק הוא אחד המרכיבים העיקריים שלו. הוא שומר על טריות המזון ועל בריאות הלקוחות, הוא מאפשר לשמור מזון לאורך זמן מסוים וכך להיות עם פחת קטן יחסית (הפסד שנוצר בגלל זריקת חומרי גלם מסיבות שונות, ובמקרה הזה בגלל תוקף) וכמובן, הוא גם חלון הראווה של העסק. בשביל לבחור מקרר לעסק בצורה נכונה אתם צריכים לענות קודם כל על כמה שאלות ולהבין מהם הצרכים. אך קודם לכן נבין למה באמת צריך מקררים כאלו ומה השימושים שלהם:

  • חלון ראוה – מכירים את זה שאתם עוברים ליד חלון ראוה כלשהוא וממנו מציץ אליכם בגאווה מוצר שמרגע זה אתם בטוחים שאתם חייבים אותו? כשמדובר על אוכל זה עוד הרבה יותר עוצמתי. אוכל מפעיל את כל החושים ואחד מהם הוא חוש הראייה. כשרואים מזון מפתה, בלוטות הרוק מתחילות לפעול והחלק במוח שרוצה לקנות עובד במרץ. אתם חייבים מקרר לעסק שיהיה גם חלון הראוה שלו, זה שיציג את המוצרים שלכם בצורה ראויה, יפה ובעיקר מפתה. בעיקר אם יש לכם עסק כמו קונדיטוריה עם עוגות מדהימות, אתם חייבים לגרום לאלו שעוברים ליד המקרר לעצור רגע ולהיות מהופנטים מה שהם רואים, מה שכמובן יוביל להגדלת המכירות.
  • איכות וטריות – לא משנה אם מדובר על מקררים שקופים או אטומים, הם חייבים להיות איכותיים. הם חייבים לעבוד מצוין וחייבים לתת את התמורה. מקרר לא איכותי או אפילו כזה שלא עובד בצורה יעילה יכול להוביל לתוצאות קשות – פגיעה בבריאותם של הלקוחות, פגישה בשמו הטוב של בית העסק והפסדים. כולנו שמענו על עסקים שהאכילו אנשים וגרמו להרעלת קיבה המונית או כל דבר רע אחר שנגרם בעקבות מזון לא טרי או אפילו מקולקל… דינם של מקומות כאלו הוא אחד – לא להחזיק מעמד אחרי אירוע כזה. לכן, אם אתם פותחים עסק שמוכר מזון אתם לא יכולים לקחת את הסיכון, אתם חייבים לעשות שימוש במקררים הטובים ביותר.
  • הגדלת הרווח – מקרר לעסק באיכות הראויה, מעבר לכך שהוא מסייע לשמור על בריאותם של הלקוחות ומציג את המזון בצורה מפתה, גם מסייע בהגדלת הרווחים. מקרר יכול להיות השקעה אך זו השקעה שמחזירה את עצמה בגדול!

כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם רוכשים מקרר…

מקרר לעסק כפי שציינו הוא בעל חשיבות רבה והא לא יכול להירכש כלאחר יד. מקרר כזה צריך לרכוש לאחר בירורים מקיפים אך קודם לכן לאחר מענה על כמה שאלות:

  • האם הוא יהיה לאחסון בלבד או גם לתצוגה? האם אנו צריכים להתאים אותו לקונספט של העסק או שלא משנה איזה מקרר, העיקר שיראו מה יש בתוכו?
  • מהו גודל המקרר אותו אנו צריכים? מה התכנונים שלנו ואיך אנחנו רואים את העסק מבחינת גדילה? לא כדאי לחסוך ולרכוש מקרר קטן אם הצפי הוא תוך זמן קצר להיות עסק מצליח וחלק מזה הוא להיות עסק שצריך פתרונות קירור גדולים…
  • איפה הוא עומד להיות ממוקם? מה המקום והגודל הפרקטיים ביותר בעסק? האם מקרר אחד יספיק או שאנו צריכים כמה כאלו?
  • מהן דרישות הכשרות? האם אנו עסק שמוכר גם מזון חלבי וגם בשרי? האם צריך לכל אחד מהם מקרר נפרד? את התשובות לכך צריך כמובן לקבל ממשגיח הכשרות, וזאת כמובן לפני הרכישה בכדי שלא תרכשו משהו שלא יתאים לעסק מבחינת כשרות.

אז איפה כדאי לקנות מקרר כזה?

אז שאלתם את עצמכם את השאלות הנכונות וגם נתתם לעצמכם תשובות, ועכשיו כשאתם יודעים מה הכיוון שלכם מבחינת גודל ושאר הפרמטרים אתם צריכים לבחור את החברה המתאימה לרכוש ממנה את המקרר המיועד. הנה כמה דברים שכדאי לוודא לפני שבוחרים איפה לקנות…

ראשית, כשאתם בוחנים חברה שמוכרת מקררים כאלו אתם צריכים קודם כל לוודא שזו חברה עם ניסיון, חברה עם מוניטין ולא כזו שנכנסה לשוק לא מזמן… אתם לא רוצים להיות שפני הניסיונות ולא יכולים לקחת סיכונים. שנית, אתם צריכים לבדוק מה מציעה החברה מבחינת אחריות, האם תקופת האחריות על המקרר מספקת אתכם ומה היא כוללת? איזה מענה נותנת החברה לתקלות ובאיזו מהירות היא מספקת את המענה הזה? זה פרמטר קריטי מכיוון שמקרר מקולקל שלא מקבל מענה מהיר יכול לגרור נזקים עצומים. בנוסף, חשוב שתבדקו כמובן מה המחיר כולל? האם הוא כולל הובלה והתקנה או שלא? האם יש דברים נוספים שתדרשו לשלם עליהם? אל תתפשרו על מקרר מצוין ולא פחות חשוב על ספק איכותי, אמין ובעל ניסיון. אם יש לכם המלצה על אחד כזה מה טוב…

רכישת מקרר לעסק היא פרויקט שיכול להיות מורכב וידרוש מכם לא מעט התרוצצויות ובירורים. אך למקרר כזה יש כפי שציינו חשיבות רבה וכדאי להקדיש לו את הזמן והמאמץ הדרושים. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר גם אם הוא יעלה לכם מעט יותר ממה שתכננתם…

כתבות מומלצות