מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקרר אינטגרלי: מהו והאם אתה זקוק לכזה?

מקרר אינטגרלי: מהו והאם אתה זקוק לכזה?

אנחנו הישראלים אוהבים לאכול, ומן הסתם, אנחנו תמיד מחפשים להיות קרוב ככל האפשר למקור האוכל, למטבח. לא מפתיע, אם כן, שאנחנו משקיעים כל כך הרבה מחשבה, זמן וכסף, כדי להפוך את המטבח שלנו למשפחתי, נעים, נוח ויפה ככל האפשר. אחת מהדרכים לעשות זאת היא שילוב ציוד המטבח (התנור, מדיח הכלים, הטוסטר ושאר הציוד החשמלי המשמש אותנו) בריהוט המעוצב של המטבח והפיכתו לחלק בלתי נפרד ממנו. מקרר נחשב למכשיר החשמלי הגדול ביותר במטבח ואנחנו איננו קונים אותו בתדירות גבוהה, ולכן, באופן טבעי, קשה לו יותר להשתלב בצביון הכולל בשל גודלו. כלומר, מקרר טוב יכול לחיות בין עשור ל-18 שנים, תחשבו כמה דירות עברתם בשנים הללו, כמה פעמים עיצבתם את המטבח מחדש, בסגנון אחר ושונה מהקודם? וכל זה, "מסביב" למקרר הנאמן והיציב שלכם.

מקרר אינטגרלי: מהו והאם אתה זקוק לכזה?

מהו מקרר אינטגרלי?

מקרר אינטגרלי הוא מקרר המשולב בריהוט של המטבח, בדיוק כמו תנור הבילד-אין או מדיח הכלים במובנה. באופן טבעי, קל יותר לשלב מקררים קטנים במידותיהם (כמו מיני מקררים או מקררי יין קומפקטיים) אבל גם מקררים בגודל מלא (ואף מקררי ענק) מוצאים את עצמם משולבים בעיצוב במטבח, כחלק אינטגרלי ממנו.

מקרר אינטגרלי חדש או שילוב המקרר הקיים?

אבל יש לנו כבר מקרר, האם אנחנו חייבים לקנות מקרר אינטגרלי חדש?

אם ברשותכם מקרר גדול, תקין ועובד שאיננו ישן, גם אם אתם עוברים דירה או מעצבים את המטבח שלכם מחדש, אין הרבה טעם במכירה שלו ובקניית מקרר חדש תחתיו. החוק הבלתי כתוב של מיקרוסופט – "אם זה עובד – לא נוגעים", חל גם על מכשירי המטבח החשמליים.

ישנן מספר שיטות לשילוב מקרר קיים ולהפיכתו לחלק אינטגרלי בעיצוב המטבח החדש שלכם, אבל, יש להתחשב בכך בעת התכנון ולא "להיזכר" בכך רק בשלב שהתהליך תופס תאוצה מגיע לשלב ההרכבה. לאחר ש"שוריין" מקומו של המקרר (זכרו לקבוע את המיקום ליד נקודת חשמל קיימת או ליצור אחת כזו, תוכלו להחליט אם אתם רוצים ליצור נישה בין גושי הארונות (או בין גוש ארונות לקיר, בהתאם לסידור המטבח) שתכיל רק את המקרר, נישה תחומה על ידי מדף עליון פתוח, נישה שבחלקה התחתון המקרר ובחלקה העליון ארון או נישה המכוסה מהחומר בו עשוי ריהוט המטבח. הכל לפי גובה המקרר מול גובה תקרת המטבח. שימו לב להתייחס גם לכיוון פתיחת דלתות המקרר והמקפיא ומנעו התנגשות עם קיר או ארונות סמוכים. בעת תכנון הנישה הקפידו לשריין מרחק של בין 5 ל-10 ס"מ בין גב המקרר לקיר (על פי הוראות יצרן המקרר), דבר המשפיע על עומק ארונות המטבח בשלב התכנון. כעקרון, במקררים המודרניים של ימינו אין צורך להשאיר מרווח של יותר מ-2 ס"מ בין דופן המקרר לבין הקיר או דפנות ארונות המטבח הצמודים אליו, אבל גם כאן, מומלץ להתחשב בהוראות יצרן המקרר.

אנחנו רוצים את הכל חדש, גם המטבח וגם המקרר!

אם הגעתם למסקנה שהמקרר הישן סיים את דרכו, וזה הזמן להתחדש (במקביל לעיצוב המטבח) גם במקרר אינטגרלי. כאן, התכנון עשוי להיות קל בהרבה, מכיוון שאין צורך לבנות את המטבח "מסביב" לפיל העומד בו (המקרר), אלא ניתן להתאים את המקרר למטבח. הדבר נעשה על ידי בחירת מיקומו של המקרר (למשל, "פירוק" למקרר ומקפיא ומיקום כל אחד מהם בנפרד בגובה ובמיקום המתאים לצרכיכם), על ידי בחירת כיוון פתיחת הדלת, על ידי התאמת המקרר מבחינה עיצובית למטבח (התאמת צבע המקרר לצבעים השולטים במטבח, או, אפילו חיפוי דלתות המקרר בחומר ממנו עשוי המטבח), התאמת מידותיו של המקרר לנתוני המטבח וכן הלאה. גם כאן, כאשר המקרר מותאם למטבח ואיננו מהווה הגורם המכריע, חשוב לזכור, כי גם מקרר אינטגרלי, הוא, בסופו של דבר מקרר לכל דבר, ולכן, גם פה יש להקפיד על התחשבות בהוראות היצרן (מרחק דפנות מרווח מקיר מאחור וכן הלאה).

כיצד בוחרים מקרר אינטגרלי?

בחירתו של מקרר אינטגרלי, מעבר לתכתיבי העיצוב, זהה לבחירתו של מקרר עצמאי שאיננו משולב בריהוט, ולכן, גם במקרה הזה, יש להתייחס למספר נקודות חשובות:

  • מהו נפח המקרר הנדרש לכם?
  • האם המקרר צריך להיות עם מקפיא צמוד או בלי?
  • האם אתם רוצים למקם את המקרר והמקפיא בצמוד האחד לשני או שאתם מעדיפים להפריד ביניהם?
  • במידה ואתם מעדיפים מקרר ומקפיא כיחידה אחת, האם המקפיא הוא מקפיא עליון או מקפיא תחתון?
  • האם אתם מעדיפים מקרר עם דלת אחת או מקרר ולו שתי דלתות?
  • איזה תוספות או תכונות נוספות צריכות להיות למקרר המועדף עליכם?

ושאלת השאלות (כמו תמיד) – מהו התקציב העומד לרשותכם לצורך קניית המקרר?

לסיכום

המטבחים שלנו הולכים ומשתכללים משנה לשנה, העיצובים שלהם נעשים מסוגננים יותר, והמכשירים החשמליים שבהם הופכים לפונקציונאליים יותר ושילובם בעיצוב המטבח הופך לחלק וטבעי הרבה יותר. כבר לא תנור אפיה עצמאי שתופס מקום, אלא תנור בילד-אין שמהווה חלק מהעיצוב, כבר לא מקרר ענק ששמנו במקום היחיד שנותר פנוי במטבח, אלא מקרר אינטגרלי שמשתלב בעיצוב המטבח ויוצר מראה מתוחכם ואחיד יותר. אין ספק, כשהכלים במטבח נאים, האוכל המתבשל בו הרבה יותר טעים.

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.