מדריכים וטיפים, מקררים כללי

איפה מומלץ לקנות מקרר?

איפה מומלץ לקנות מקרר? מדריך מקיף

לא משנה מי אנחנו, מה גודל התקציב שברשותנו או מה הסיבה שאנו זקוקים למקרר, רכישת מקרר צריכה להיעשות בשיקול דעת ולא בצורה אימפולסיבית. מקרר הוא מסוג המוצרים המותאמים לקהלי יעד שונים: משפחות ואוהבי הבישול יעדיפו מקררים גדולים במיוחד שיכילו יותר, חובבי היין יחשקו במקרר יינות שישמור על היין היקר בטמפרטורה הרצויה ובמאוזן, סטודנטים רעבים ללחם ירכשו מקרר יד שנייה, ובעלי חצר מרוהטת יעמידו מקרר קטן ומתוחכם ליד עמדת הגריל.

אז איפה קונים מקרר?

לא חסרים מקומות בהם ניתן לקנות מקרר, מכל סוג, צבע וגדול ובכל סדר גודל של מחיר, אבל כשאנחנו מדברים על איפה לקנות, אנחנו לא מתכוונים לשמות בתי עסק מומלצים בקרית שמונה, ערד או נס ציונה, אלא למגוון האפשרויות העומד לרשותנו בעת רכישה.

חנויות במציאות

כל המקומות אליהם ניתן להיכנס, לחייך לאיש המכירות ולהתחיל בתהליך הקנייה, החל מחנויות מפעל של מותגים מוכרים, דרך רשתות שיווק גדולות, לחנויות המשווקות מוצרי חשמל.

המלצות לרוכשים בחנויות ובבתי עסק:

  • בצעו סקר והשוואת מחירים לפני הקנייה. לא חובה לכתת רגליים, בהחלט ניתן לחסוך זמן יקר ולערוך סקירה באינטרנט. בתי עסק רציניים יפרסמו ליד כל דגם מקרר גם תמונה שלו, פרטים טכניים וכמובן, את מחירו.
  • אל תתפתו לעצותיו מסיחות הדעת של איש המכירות החייכן. ברור שהוא ירצה למכור לכם מקרר עם שני קיוסקים והרחבה ליינות שיש בו גם מדיח כלים מובנה – הוא זקוק לעמלת המכירות שלו. כאן המקום להשוואה שעשיתם בעקבות העצה שקיבלתם בסעיף הקודם. אם עשיתם את סקר השוק בצורה נכונה, אתם כבר יודעים בדיוק מה אתם צריכים. בקשו רק את מה שעליו חשבתם מראש ואל תיגררו לפיתויים שעלולים לעלות לכם הון.
  • וודאו בטרם התשלום, כמה עולה ההובלה, מתי היא מתבצעת והאם המקרר מבוטח בזמן ההובלה. כשמוצר יקר ערך מצריך הובלה על ידי צד שלישי, חייב להיות ביטוח המכסה על נזקים אפשריים. במידה ולא קיים ביטוח כזה בחנות הספציפית הזו, אל תיקנו שם!
  • לגבי ההובלה עצמה – חשוב לוודא שלא תידרשו בתשלום נוסף לנהג או לסבלים. ספקו את כל הנתונים (קומה, מספר מדרגות משוער, האם קיימת מעלית ומה גודלה וכד’) ובקשו מהמוכר ליצור קשר לקבלת המחיר עם המובילים בעודכם בחנות (בטרם כרטיס האשראי נשלף), על מנת להיות בטוחים שלא תתקלו בהפתעות לא נעימות.

קנייה אונליין

רבים מבתי העסק והיצרנים עצמם, מאפשרים קניית מקרר דרך אתר האינטרנט שלהם. קניה באינטרנט הפכה בשנים האחרונות לדבר שיגרתי ויומיומי והיא מתבצעת בדרך כלל בפשטות, תוך היותה בטוחה לרוכש. בתי העסק המפעילים חנות וירטואלית, אמורים לעמוד בתקני בטיחות גבוהים כדי למנוע פריצות לאתר שלהם, גניבת מידע או זהות לקוחות ושאר מרעין בישין. חברות האשראי, אינן מאפשרות תשלום אליהן לאתר בית עסק שאינו מאובטח ברמה גבוהה ומבוטח בפני נזקים בזדון. אם כבר רכשתם בעבר דרך המחשב, אתם יודעים שזה בסדר ומכירים את כללי הזהירות, אבל אם זו הפעם הראשונה שלכם ואתם מרגישים חוסר בטחון (וזה טבעי ומובן לחלוטין), התקשרו אל בית העסק בעודכם באתר שלו והתייעצו עם נציג שירות לקוחות לגבי רמת הבטיחות או תהליך הרכישה עצמו.

למה צריך לשים לב?

  • כל אתר המכבד את עצמו יפרסם שם את תקני אבטחת המידע בהם הוא משתמש ואת חברות האשראי המאפשרות רכישה דרכו. אם אתם לא מוצאים אזכור לגבי רמת האבטחה והתקנים בהם עומד האתר, אל תקנו שם. אין במקרה הזה גם טעם להתקשר ולהתייעץ עם נציג שירות. דרך הטלפון לא תוכלו לוודא שאכן קיים תקן וחוסר ברמת אבטחה מאושרת ומגובה בתקן רשמי, חושפת אתכם לסיכון לא מבוטל (דרך מי שיפרוץ לאתר אפילו לאחר הקנייה ויגנוב את רשימת הלקוחות, פרטיהם האישיים, מספרי כרטיס האשראי שלהם וכן הלאה). חסכו מעצמכם את עגמת הנפש.
  • קראו מעט על בעלי האתר. כמובן שאם אתם רוכשים שעון רולקס מאתר חנות המפעל בשווייץ, לא תצטרכו לחטט עמוק מידי, אבל כשמדובר, למשל, ברשת שיווק אונליין ולא בחנות יצרן, כדאי לדעת במי המדובר ולוודא שהוא אמין ובעל ותק ומוניטין מסוים.

חנויות יד שנייה

בתי העסק בהם תוכלו לרכוש "בזיל הזול" מקרר שידע ימים יפים מאלה, שמסיבת תקציב קיצונית (אתם סטודנטים חסרי פרוטה או זוג צעיר המטופל בחתול, או סתם ישראלים רגילים), הוא המוצר היחיד שתוכלו להרשות לעצמכם (זמנית בלבד, כמובן). לא חסרות חנויות המוכרות מוצרי חשמל מיד שנייה (או עשירית). המחירים כמובן נמוכים בהתאם, ומתאימים לתקציבכם המצומצם, אולם, גם כאן ,כדאי לשים לב לפרטים הקטנים כדי לא להתאכזב לאחר הקניה.

מה כדאי לבדוק כשקונים מקרר יד שנייה?

  • בשיחת הטלפון הראשונה, בררו אם מדובר במקרר עובד, או במקרר שעמד תקופה ארוכה ללא שימוש. יש לכך השפעה על כמות הגז שבו, ועל יכולתכם להתייחס ברצינות להצהרות המוכר. יתכן שהמקרר עבד לפני עשור, אבל אם מאז, לא הופעל, קשה מאד לדעת מה מצבו האמיתי כרגע.
  • כשאתם מגיעים לראות את המקרר, הפעילו את המקרר וודאו שהוא עובד.
  • וודאו שכל המדפים והמגירות במקומם, הזכוכיות אינן סדוקות, ובמידה וזה איננו המצב – וודאו שזה מתבטא במחירו של המקרר.
  • בררו אם היו למקרר היו בעיות חשמל, אם הוא מקצר ושהוא בטוח לשימוש. כאן, במידה רבה, אתם צריכים לקחת סיכון ולהאמין למוכר. עם זאת, עקבו בעיניכם אחרי הכבל החשמלי שלו, וודאו שהוא לא שרוט, בלוי או קרוע בשום מקום. בדקו באותה צורה אם ישנם בתקע סימני המסה או שריפה.
  • בררו (לפני הקניה) אם ישנה אפשרות הובלה וכמה היא תעלה לכם. ברוב המקרים, תגלו כי עדיף לכם להתקשר לחבר מהפלוגה שלאבא שלו יש משאית פיק אפ, כך שההובלה עצמה איננה סיפור רציני, אלא אם כן, תנאי המגורים שלכם מאתגרים במיוחד.

כמו שאר המוצרים לגביהם אנו עושים סקירת שוק ומוודאים שהמוכר אמין עוד בטרם שלפנו את כרטיס האשראי, גם מקרר לא כדאי לקנות כמו "חתול בשק". למקום בו אנו מחליטים לקנות את המקרר חשיבות גדולה – כדאי לוודא שהוא מתאים לצרכים שלנו וחשוב לוודא שיש למי לפנות במקרה הצורך.

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.