מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

אחסנת יין – הכיצד?

בניגוד לפתגם הידוע לפיו יין נוטה להשתבח עם השנים, האמת היא שרוב היינות דווקא ישמחו אם תשתו אותם לפני ש"יזדקנו" יתר על המידה. כך לדוגמה את רוב היינות הלבנים מומלץ לצרוך תוך שנתיים ממועד הייצור ואת רוב היינות האדומים מומלץ ללגום תוך ארבע שנים לכול היותר. כמו כן לאחר פתיחת הבקבוק, מומלץ לסיים את היין תוך 2-3 ימים לכול היותר ולהקפיד לשמור את הבקבוק במקרר.

מקרר יין לאחסון יין מקצועי

גם אם מדובר ביינות שאין צורך לשמור וליישן לזמן ארוך, עדיין חשוב מאוד לתת ליין את התנאים האופטימאליים. במקרה שבו לא יינתנו התנאים המתאימים, ישנו סיכוי גבוה לכך שיתחמצן ויתקלקל. אם תמיד רציתם לדעת כיצד יש לאחסן יינות, אנו שמחים לבשר לכם שהגעתם למקום הנכון!

כללי היסוד לאחסנת יין נכונה

להלן כמה כללי יסוד שאין לעבור עליהם בכול הקשור לשמירת ואחסנת יין:

  • תנוחת הבקבוק – בקבוק יין יש להשכיב, כדי שתמיד יהיה מגע בין פקק השעם ליין. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שפקק יבש נוטה להתבקע ואז עלול לחדור חמצן ליין.
  • מקום אפל עד חשוך – יין רגיש מאוד לקרינת השמש. לפיכך בכול מקרה יש לשמור את הבקבוק באזור שאינו חשוף לקרני השמש. זוהי הסיבה שבדלתות של מקררי היין המקצועיים, ניתן למצוא מסנני קרינה איכותיים.
  • מניעת זעזועים – רבים לא יודעים זאת, אבל היינות רגישים מאוד לתזוזות ולכן מומלץ להימנע מלשמור אותם למשל בדלת של המקרר הביתי או בכול אזור שמתאפיין בתנועתיות רבה.
  • יציבות – יין הוא מוצר רגיש, הזקוק לתנאים יציבים. הכוונה היא לתנאי לחות יציבים, טמפרטורה יציבה, אחוזי לחות קבועים ותאורה יציבה.

הטמפרטורה הנכונה לשמירה על איכות היין

אחד האלמנטים החשובים ביותר לשמירה על איכות היין הוא הטמפרטורה. בדרך כלל מומלץ לשמור יין בטמפרטורה של 15 מעלות צלזיוס, כאשר כאמור, על הטמפרטורה להיות קבועה ויציבה במידת האפשר. הטמפרטורה במקרר ביתי עומדת על כארבע מעלות, לכן סביבה זו כלל אינה מתאימה לשימור יינות. לכן חובבי היין נוהגים לשמור את הבקבוקים שלהם במקררים ייעודיים. במקררי היין המתקדמים קיימת לפעמים אפשרות ליצור אזורי קירור נפרדים, המתאימים לסוגים שונים של יינות.
במקררי היין נשמרת גם לחות קבועה בשיעור של 60-70 אחוז, הנחשבת לאידיאלית לבריאות פקק השעם. מקררי היין לרוב גם מצוידים במערכת נגד רעידות, על מנת לספק לבקבוקים את התנאים האופטימאליים ביותר עבורם.

ואם אין לי מקרר יין?

באופן עקרוני, אם אתם באמת אוהבים את היינות שלכם, ההמלצה הגורפת היא שתדאגו לרכישת מקרר יינות ביתי. עם זאת, אם כרגע אין לכם מקרר יינות, ניתן לאחסן את הבקבוקים במקום החשוך והקריר ביותר בדירה. כך לדוגמה ניתן לאחסן את הבקבוקים מתחת לבגדים בארון הבגדים בחדר השינה. ללא הכנה מתאימה, מומלץ שלא לאחסן את הבקבוקים במטבח, אלא אם כן אתם מאחסנים אותם לטווח קצר מאוד.