מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

הקשר בין דתות למקרר יין

מאז ומתמיד תפס משקה היין תפקיד מרכזי בחיי האדם. ישנן דתות בהן שתיית היין הינה חלק מרכזי בפולחנים הדתיים השונים וישנן דתות בהן היין הוא אסור בתכלית האיסור.

יין ביהדות

משקה היין מאז ומתמיד תפס חלק מרכזי בדת היהודית והוא אפילו פריט חובה בחלק גדול מן המצוות. כמעט כל חג (אם לא כולם) מלווה בשתיית יין. בתקופת התלמוד שימש היין כתרופה למחלות, לשיכוך כאבים ואף כתרופה פסיכולוגית.

ישנן מצוות בהן שתיית היין היא חובה. בטקסים כגון ברית המילה של התינוק, בחופה, קידוש בארוחת שישי וכדומה.

יין הינו המשקה היחיד אשר קיבל ברכה משלו "בורא פרי הגפן".

גם בחגים השונים שתיית יין הינה חובה. לדוגמא חג הפורים – היום היחיד בו אנו לא חייבים להיות עצמינו. אלאבתנ"ך כתוב ש"חייב האדם להשתכר עד לא ידע" ובפורים חלה חובה על היהודי לשתות יין.

שתיית היין על שום מה? נהוג להאמין כי כל הניסים שנעשו לישראל בימי מלכותו של אחשוורוש קרו עקב המשתה. מדוע? מאמינים כי ההשתכרות של ושתי היא זו שהובילה להמלכתה של אסתר. בנוסף נהוג להאמין כי המשתה הוא זה שגרם לנפילת המן הרשע ועליית מרדכי.

בליל הסדר אנו שותים 4 כוסות יין. כוס היין הראשונה היא הכוס של הקידוש. את כוס היין השנייה שותים לכבוד ההגדה של פסח וסיפור יציאת מצריים, הכוס השלישית מברכת על המזון ואילו בכוס היין הרביעית אנו מברכים על גמר ההלל לאלוהים.

יין בנצרות

גם בנצרות היין תופס חלק משמעותי. היין התחיל לתפוס מקום מרכזי בדת הנוצרית בסעודה האחרונה של ישו כאשר הוא מורה על חסידיו לשתות מהיין אשר הצהיר כי הוא דמו שלו. לאחר מכן חתך חתיכת לחם והצהיר שזהו גופו ואומר לחסידיו לאכול אותו.

כיום אגדת הסעודה האחרונה משמשת כטקס המיסה בכנסייה המקובל ברוב זרמי הנצרות הקיימים.

יין בדת ההודית

בהינדואיזם, נחשב היין לתרופה ומשכך כאבים. בדת הג’ייניזם (שהיא דת שהתפתחה מההינדואיזם), היין אסור בתכלית האיסור. הג'ייניזם אשר מבוסס על אי-אלימות וצמחונות אוסר על שתיית יין כיוון שנטען כי היא פוגעת בצמחונות.

אנשי הדת הבודהאיסטית בדרך כלל נמנעים מצריכת אלכוהול כיוון שזה אסור לפי עקרונות הבודהיזם ביחד עם האיסור לאלימות ופגיעה בכל יצור חי, האיסור לקלל, לגנוב ולצרוך סמים.

יין באיסלאם

לפי הקוראן, באיסלאם חל איסור מוחלט על צריכת משקאות חריפים. ישנם זרמנים מסויימים בתוך האיסלאם אשר טוענים כי האיסור מתייחס ליין בלבד. אך הפער בין הכתוב לבין התרבות האיסלאמית כיום מביא 2 צדדים מנוגדים זה לזה.

יין בתרבויות השונות

בתרבות המצרית העתיקה הוצע היין כמנחה לאלים ואילו הבירה נקברה ביחד עם המומיות לשימור. גם בתרבויות השונות כגון בשושלת הסינית, בתרבות השומרית ובתרבות של בבילון אלכוהול שימש כמנחה לאלים השונים.
גם במזרח התיכון העתיק, נעשה שימוש ביין בפולחנים וחגיגות לכבוד האל דיוניסוס.

במיתולוגיה הנורדית (הידועה גם בתור התרבות הויקינגית/סקנדינבית) האלכוהול היה מצרך חשוב במספר פסטיבלים עונתיים.

כפי שניתן לראות, היין הוא חלק בלתי נפרד מכל דת ותרבות החל מההיסטוריה העתיקה של העולם.

יין כיום – שמירה ואחסון

וגם כיום ליין יש סמליות רבה ולכן יש להתייחס אליו בהתאם.

כדי לשתות יין במצב הכי אופטימלי שלו יש לשמור עליו בקירור בטמפרטורה המתאימה. לא תמיד אנו שרויים באקלים המתאים לשמירה על יינות בדרך הטבעית. אחת הדרכים לשמירה על איכות היין לאורך זמן היא אחסונו במרתף המיועד לכך כאשר יש בו את התנאים האופטימליים לשמירה על יין. עם התפתחות הטכנולוגיה נוצרו מקררים ליין אשר מחליפים כיום את מרתפי היין למי שאינו יכול להרשות לעצמו זאת.

מקרר ליין מהווה תחליף מצויין למרתף היין ואף יעשה עבודה טובה יותר ובפחות כסף. מקררים אלו נועדו לאחסון יין בטמפרטורה קבועה ללא קשר לאקלים בו אנו שרויים. אופציה זו הופכת לפופולרית יותר ויותר עקב החיסכון במקום ובכסף ועקב אפשרות הניוד של המקרר.

מקרר ליין בנוי כך שהיין ישמר בטמפרטורה האופטימלית לאחסון היין אשר נעה בין 12-17 מעלות צלזיוס ויש להניח את היין בשכיבה בכדי שהמשקה ירחיב את פקק השעם וימנע כניסת חמצן הידוע כי הורס את היין.

בקרו עכשיו באתר של חברת Landers המתמחה ביצור, שיווק ומכירת מקררים קטנים ותהנו ממגוון מקררי יין בגדלים, צורות ועיצובים שונים המותאמים במיוחד בשבילכם.