מדריכים וטיפים, מקררים כללי

כך תוציאו את המקסימום מהמקרר שלכם

רכשתם מקרר קטן חדש? ברכותיי!

תוספת קטנה ומבורכת אשר מעלה את איכות חיינו ומקלה עלינו בימים הלוהטים של שנה. אך מקרר כמו כל מכשיר אלקטרוני אחר – דורש תחזוקה. בין אם רכשתם מקרר חדש למשרד/עסק או בין אם רכשתם מקרר קטן לרכב, ישנם מספר דגשים אשר יש לבצע כל תקופה מסויימת שיסייעו לכם לשמור על המקרר במצב מצויין לאורך זמן, ממש כמו ביום הראשון שקניתם אותו:

חשוב!
לפני כל פעולות התחזוקה יש להוציא את תקע המקרר מהשקע.
בנוסף, לוודא שהמקרר ריק או שיש בו כמה שפחות פרטי אוכל.

כעת, ניתן לגשת למלאכת התחזוקה וניקיון המקרר:

  • נקו אבק – אויבו הגדול ביותר של המקרר והגורם הראשי לבעיות הוא האבק. זרמי אוויר חם הנוצרים על ידי המדחס, עם הזמן ימשכו אבק לחלקו האחורי של המקרר אשר יאט את זרם האוויר ויגרום למקרר לעבוד יותר קשה ולבזבז אנרגיה. לכן מומלץ אחת לחצי שנה לעבור עם מטלית/מברשת או אפילו שואב אבק על פתחי המקרר, הדפנות וצידו האחורי כדי למנוע הצטברות אבק. מומלץ להסיר אבק מהגריל של המיני בר.
  • ניקוי דפנות הגומי של דלת המקרר – בכדי לוודא סגירה אטומה ומוחלטת של דלת המקרר מומלץ לנקות לעיתים קרובות את דפנות הגומי אשר תפקידן הוא לאטום את סגירת המקרר ומניעת בריחת הקור החוצה. זוהי פעולה פשוטה אשר לוקחת כמה דקות בודדות אך חשובות מאד לתקינות המקרר ותוחלת חייו. היווצרות קרח בתוך המקרר היא גם סיבה לכך שדלת המקרר אינה נסגרת היטב. בכדי לבדוק את תקינות דפנות הגומי של המקרר, סגרו אותו ונסו להעביר חתיכת נייר חלקה אל תוך המקרר. אם הנייר לא נכנס הרי שהמקרר אטום כמו שהוא צריך להיות. אם הנייר מחליק אל תוך המקרר, זה אמור להדליק לכם נורה אדומה.
  • נקיון המקרר עצמו – תצללו עמוק אל תוך המקרר שלכם. הוא אולי קטן אבל הדברים ששכחתם בו עם הזמן כבר מזמן לא ראויים למאכל. זרקו את כל המאכלים שפג תוקפם או שאתם יודעים שבוודאות לא תאכלו ונסו לשמור על נקיון דינאמי בכדי לא להגיע לאותו מצב. בזמן שאתם מנקים את המקרר מאוכל לא רצוי, מומלץ לעבור עם מים וחומץ (או מוצרי ניקוי שתוכננו במיוחד לניקוי מקררים) על מדפי המקרר המחזיקים את המאכלים השונים, להוציא אותם ולנקות את המסילות בהן מצטברים פירורים עם הזמן. פעולה זו טובה גם מסיבות הגייניות. אין להשתמש בחומרי ניקוי רעילים או אלכוהולים מסיבות היגייניות בכדי שהחומר לא יבוא במגע עם המזון במקרר וגם מהסיבה שהמקררים כוללים בתוכם פלסטיק מסוג ABS שעלול להינזק. נוזל כלים יעשה את העבודה בצורה מצויינת.
  • הסרת הקרח המצטבר במקרר – הצטברות קרח בתוך קירות המקרר גורמות ליצירת שכבת בידוד המגדילה את צריכה החשמל של המקרר ומקטינה את שטח הפנים שלו. הפעולה להסרת הקרח היא פשוטה. קחו ספוג או מטלית הספוגים במים חמים ולאט לאט עברו על מקומות הקרח בכדי להמיסו. הימנעו משימוש בכלים חדים או אשר עשויים ממתכת בשל פגיעה במשטח המקרר. בסוף פעולה זו, השאירו את דלת המקרר פתוחה למשך כ-45 דקות בכדי לוודא יבוש מלא של המקרר. אם הצטברות הקרח חוזרת על עצמה לעיתים תכופות, יכול להיות שישנו כשל במערכת ההפשרה ובמצב כזה יש לקרוא לאיש מקצוע.
  • מניעת ריחות רעים במקרר – על מנת למנוע ריחות רעים במקרר הנוצרים מהמאכלים ומהמשקאות השונים ישנן כמה שיטות להפגת הריחות הרעים: צלוחית סודה לשתייה או צלוחית של קפה שחור בתוך המקרר תסייע לנטרל את הריחות הרעים. רק לא לשכוח להוציא אחרי יום-יומיים. ישנם גם מטהרי אוויר שונים הניתנים לרכישה אותם מצמידים לדפנות המקרר.
  • לא להעמיס על המקרר ביותר מדי מוצרים – זה יכול לפגוע באיכות הקירור שלו.
  • נקיון איזור המקרר – לאחר כל פעולות הנקיון של המקרר עצמו יש להזיז את המקרר מהמקום ולנקות את האיזור עצמו: להסיר את כל האבק ולטאטא את כל הפירורים.

מזלטוב! המקרר שלכם עכשיו נקי, רענן ונראה כאילו הרגע רכשתם אותו. כפי שקראתם, פעולות אלו אינן מסובכות וכל התהליך לא יקח יותר מחצי שעה מזמנכם. הקפדה קבועה על נקיון המקרר תשמור עליו לאורך זמן (לפעמים אפילו יותר ממה ששיערתם), תמנע ריחות רעים ותביא לתוצאות מקסימליות.

אז אם כבר פינקתם את עצמכם והשקעתם ממיטב כספכם במקרר קטן ואיכותי שיהיה לצידכם בימים הקשים של הקיץ – תשקיעו בו בחזרה. צאו לדרך!

מקרר קטן לבית, לעסק או למשרד