מדריכים וטיפים, מקררים כללי

חשיבות הדירוג האנרגטי של מקררים

גם כאשר כל האורות בדירה כבויים, כשהמחשב מנותק וכשכל מוצרי החשמל נחים את שנת היופי שלהם, מונה החשמל לא חדל להסתובב שכן ישנו מכשיר חשמלי אחד שבדומה לשומר ישראל, לא נם ולא ישן כשהכוונה היא כמובן למקרר הביתי.

המקררים המודרניים, במיוחד מקררים קטנים בהם אנו מתמחים, נחשבים לחסכוניים יותר מאחיהם הקשישים, שנהגו לזלול כמויות אדירות של חשמל, אך בכל זאת, מדובר על מכשירים שחשוב לתת את הדעת על תצרוכת החשמל שלהם.
במאמר שלפניכם נפרט אודות חשיבות הדירוג האנרגטי למקררים וכן נספק מספר טיפים שימושיים לחיסכון בחשמל, הקשורים למקררים הביתיים. קריאה נעימה.
צריכת חשמל של מקרר קטן

מושגי יסוד חשובים

על מנת שניתן יהיה לחשב את צריכת החשמל של המקררים, כלומר את כמות החשמל שצורך המקרר במהלך היממה, השבוע או החודש, יש להכפיל את משך הזמן שבו פועל המקרר בהספק שלו. ההספק של המקרר מבטא את קצב השינוי של האנרגיה החשמלית ונמדד ביחידות של קילוואט או וואט.

לפיכך היחידות בהן מודדים את צריכת החשמל הן קילוואט לשעה או במילים אחרות, כמות החשמל (ביחידות של קילוואט) שיש להשקיע על מנת להפעיל את המקרר במשך שעה אחת.
הצריכה החשמלית אינה אחידה בין המקררים השונים וזאת כיוון שהיא מושפעת ממשתנים רבים, כמו לדוגמה סוג טכנולוגיית הקירור שבה פועל המקרר, נפח המקרר, סוג הבידוד ועוד. הדירוג האנרגטי של המקרר קשור קשר הדוק וישיר לתצרוכת החשמלית שלו.

אז מה זה בעצם דירוג אנרגטי ולמה הוא כל כך חשוב?

דירוג אנרגטי הוא מדד בינלאומי המשמש לתיאור רמת היעילות האנרגטית של מוצרים חשמליים. המדד מסומן באותיות אנגליות כך שרמה A היא הגבוהה ביותר ואילו רמה G היא הרמה הנמוכה ביותר. ככל שהדירוג גבוה יותר וקרוב יותר לרמה A, יש בזה כדי להעיד על כך שהמקרר יעיל יותר אנרגטית ומשתמש בפחות חשמל לצרכי הקירור. בדירוג גבוה, המקרר מנצל את עיקר החשמל לצורכי קירור בלבד. ככל שהרמה נמוכה יותר, כך המקרר משקיע פחות מהחשמל לצורך קירור ויותר אנרגיה "מתבזבזת" בצורת חום.
רק כדי לסבר את האוזן נציין כי מקרר בדירוג A ובנפח של 456 ליטר, צורך מדי שנה בממוצע 577 קוט"ש בעוד שמקרר בדירוג אנרגטי G בעל נפח זהה, צורך קרוב לאלף קוט"ש. בסיכומו של עניין מדובר על הבדל של לא מעט כסף בחשבון החשמל החודשי.

כיצד נחסוך בהוצאות החשמל?

חשוב מאוד להקפיד על כך שבין הקיר לדופן האחורית של המקרר יישאר מרווח בן עשרה ס"מ לכל הפחות ושבחלקו העליון של המקרר יישאר מרווח בן 15 ס"מ לכל הפחות. כמו כן, יש להקפיד על כך שמשני צדי המקרר יישארו מרווחים בני 5 ס"מ לכל הפחות. בנוסף להימנע ממיקום המקרר מול שמש ישירה.
מעבר לכל זה יש להימנע מהכנסה של מוצרים חמים לתוך המקרר, להימנע מפתיחה של דלת המקרר שלא לצורך וכמובן שמומלץ לבחור מקררים בעלי דירוג אנרגטי ברמה A – זה סביבתי יותר וגם חוסך לכם כסף!

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.