מקררים כללי, מקררים לעסק, תרבות היין ומקררי יינות

מקררים מקצועיים – לחובבי יין רציניים ולעסקים

בדיוק כפי שישנם לא מעט הבדלים ברמת האיכות והמורכבות של היינות השונים המוצעים למכירה בארצנו הקטנטונת, כך ישנם לא פחות הבדלים ברמת האיכות של מקררי היין המודרניים. אם החלטתם לאחרונה לרכוש מקרר יין מקצועי, חשוב לפני הכול שתהיו מודעים להבדלים הרבים בין מקרר מקצועי לבין מקרר ביתי ופשוט.

בין אם אתם מעוניינים לרכוש את מקרר היין המקצועי לטובת המסעדה, בר היין או בית הקפה שלכם ובין אתם מעוניינים פשוט לשדרג את האוסף הפרטי שלכם, אין שום סיבה שתתפשרו על מקרר שלא ישרת אתכם נאמנה במשך שנים רבות. במאמר שלפניכם נפרט אודות כל המאפיינים של המקררים המקצועיים, המפרידים אותם מהמקררים הביתיים
מקררים מקצועיים לחובבי יין ועסקים

נפח קירור המקרר המקצועי

ברוב המוחלט של המקרים, מקררי יין מקצועיים מסוגלים לקרר כמות גדולה יותר של בקבוקים בהשוואה למקררי יין ביתיים ולספק טמפרטורה אחידה ויציבה. מקררי יין ביתיים בדרך כלל מסוגלים לקרר במקביל בין שניים עשר לשלושים בקבוקים לכל היותר. מקררי היין המקצועיים לעומת זאת מותאמים עבור כמויות גדולות יותר, כשישנם גם מקררים המאפשרים לצנן בו זמנית למעלה ממאתיים וחמישים בקבוקים.

עיצוב המקרר

בדרך כלל מקררים מקצועיים זוכים לטאץ’ עיצובי מיוחד ומלא סטייל, ולפיכך המקררים מהווים תוספת חשובה לאווירה בעסק שלכם. לעומת זאת, המקררים הביתיים בדרך כלל מעוצבים בפשטות ובאופן בסיסי מאוד. כך לדוגמה ניתן למצוא לא מעט מקררים מקצועיים בגימור עץ איכותי, מקררים בעלי דלתות מיוחדות במינן מבחינה עיצובית, מקררים המיוצרים בעיצוב אישי לפי הזמנה ועוד.

שמירה על איכות היין

בסופו של דבר, עם כל הכבוד לנושאים כמו כמות, עיצוב ופונקציות משוכללות, הרי שמטרת העל של מקררי היין היא לקרר את היין ולשמור על איכותו לאורך זמן. לפיכך כשמדובר במקררים מקצועיים, אין זה פלא שנושא זה זוכה לתשומת לב מיוחדת. בהתאם לכך ברוב המוחלט של מקררי היין המקצועיים, תוכלו למצוא דלת מיוחדת המסננת את קרינת השמש. קרינת השמש מזיקה מאוד ליינות ולכן אלא אם כן המקרר ממוקם במרתף או בחדר ללא חלונות, יש להקפיד על נקודה זו באופן במיוחד.

בנוסף לכך, היין רגיש מאוד לרעידות ולכן חלק ניכר מהמקררים המקצועיים פועלים בשיטה התרמו אלקטרית, המתאפיינת בפעולה שקטה ונטולת רעידות. כמו כן המקררים המקצועיים הפועלים באמצעות מדחס, בדרך כלל מצוידים במערכת בקרה מיוחדת נגד רעידות.

מקררים מקצועיים בעלי פונקציות מתקדמות

לסיום ברצוננו לציין כי באופן גורף המקררים המקצועיים מתוכננים מראש לשרת את בעליהם במשך זמן רב יותר בהשוואה למקררים הביתיים. עוד יש לציין כי המקררים המקצועיים בדרך כלל מצוידים במגוון רחב של פונקציות מתקדמות, שלעתים נדירות בלבד ניתן למצוא בדגמים הביתיים והפשוטים. הכוונה היא למשל למסך מגע מתוחכם, אפשרות לחלוקת חלל הקירור למספר אזורי קירור נפרדים (ליינות אדומים, ללבנים ולרוזה למשל), מערכת מגשים מתכווננת המאפשרת לאחסן בקבוקי יין בגדלים שונים, מערכי קירור חכמים לאחסון בקבוקים פתוחים, מכונות ייעודיות למזיגת יין ישירות לכוסות מהמקרר ועוד.

לחזרה לדף הבית לחץ כאן.