מקררים כללי

טיפים לתחזוקת מקרר קטן בבית

שירות תיקונים למקרר לנדרס

כל מי שעומד לרכוש מקרר מכיר את ההתלבטות: האם להשקיע פעם אחת סכום משמעותי ולקוות שהמקרר יחזיק מעמד לאורך זמן, או האם להשקיע פחות ולהניח שהמקרר גם ישרוד פחות. ובכן אין מדובר בשתי אופציות יחידות, וזאת כי גם ניתן אחרת, ניתן למצוא עסקים שמתמחים במכירת מקררים איכותיים ובו זמנית שאינם דורשים מחירים יקרים. כאשר עומדים בפני רכישה של מקרר קטן הסיטואציה נכונה במיוחד, וזאת כי המחיר מראש יותר נמוך ובאותה נשימה המקרר עשוי לשרת לאורך זמן, כמובן אם מטפלים בו נכון.

קחו אחריות!

טיפול נכון במקרר חשוב ביותר. מדהים לראות כמה טיפים יעילים עבור תחזוקה עצמית ניתן למצוא אם רק מתחילים לברר, ועדיין אנשים רבים נוהגים לפתוח את דלת המקרר ולהסתפק בעובדה שהמוצרים קרים והאור הפנימי פועל. מדוע? כי השגרה חזקה מאתנו והרגלים קשה לשנות, אך יש לעצור ולהפנים את העובדה שהזנחה ממושכת מובילה לתוצאה יקרה – לצורך להזמין טכנאי ולשלם כראוי. מבקשים להימנע מהצורך להפעיל את האחריות ולהיעזר בשירותי טכנאי? הגיע הזמן שתיקחו אחריות על המקרר הביתי, בין אם הוא גדול ובין אם הוא קטן.

מקרר קטן בעיות קטנות

קחו בחשבון שבעוד שתפעול של מקרר גדול עשוי להרתיע, הרי שתפעול של מקרר ביתי קטן עשוי להיות הרבה יותר ידידותי למשתמש, ולו כי אין תא הקפאה וכיוון שסך הנתונים קטני ממדים. מכאן שגם אם מבקשים להוציא את המדפים ולנקות ביסודיות, הרי שכלל התהליך ייקח רק כמה דקות בודדות. מוכנים להתחייב לשמור על המקרר שלכם כראוי? הכנו לכם שורת טיפים פשוטים ליישום, טיפים שאינם מצריכים מומחיות ואף לא הכנות מיוחדות.

תפעול עצמי

  • נקו את פנים המקרר מדי שבוע, לצד שימוש בחומרים טבעיים, דוגמת סודה לשתייה מעורבבת עם חומץ לבן. אין לכם חומץ וסודה לשתייה? סבון כלים ומים גם כן יעשו את העבודה.
  • אם המדפים נשלפים החוצה נצלו זאת עבור ניקוי יסודי, אך תשמרו עליהם – מדף זכוכית שנשבר לא זול להחליף.
  • כאשר מנקים את פנים המדפים, נצלו את ההזדמנות ותעברו על סך המוצרים, תבררו מה לזרוק ומה לשמור, בהתאם לטריות ותאריך תפוגה.
  • לאחר שמנקים את פנים המקרר יש לנקות את סך החלקים החשובים, משמע יש לעבור על הפילטרים, המסננים, הגומיות, פתחי האוורור והמעבה. יש לעבור חלק חלק ולבחון שלא דבוקים פירורים יבשים ואבק. בהנחה וכן מוצאים פירורים, יש להיעזר במברשת ובמטלית יבשה. באשר לגומיות, יש לוודא שהן אינן בלויות או עקומות (בהנחה ואינן ישרות החליפו אותן). על מנת לנקות את הגומיות יש לפרקן, להשרות בחומץ (או בתכשיר ניקיון ייעודי), להבריש, לייבש ולהחזיר למקום.

עשה ואל תעשה

  • כאשר עומדים לרכוש מקרר קטן, יש לבחון האם הוא מיועד לעמוד לצד הקיר, או מתחת למדף ולהתחשב בכך. מדוע זה חשוב? על מנת למנוע חימום יתר.
  • מקררים קטנים אינם מכילים מקום רב, ועל כן יש לוודא שלא מעמיסים אותם באופן מוגזם.
  • לאחר כל סגירה של דלת המקרר תבדקו שהיא אכן סגורה באופן הרמטי.
  • בדקו האם הטמפרטורה מתאימה לאופי התכולה הרצויה. כך למשל טמפרטורה שמיועדת עבור מקרר יין שונה מטמפרטורה שמיועדת עבור מקרר רגיל.
  • אם אינכם יודעים כיצד לפרק חלק כלשהו הימנעו מכך. עדיף ניקוי מעט פחות יסודי מאשר הרס של חלקים.
  • לפני ניקוי המקרר הקפידו לנתקו מהחשמל.
  • אל תנקו את החלק התחתון של המקרר עם מים, הדבר עשוי לגרום לקצר מסוכן.
  • יש במקרר ריח רע? הניחו במקרר חצי תפו”א בתוך צלחת פתוחה.
  • הימנעו משימוש במסיר שומנים – הם גם לא בריאים וגם עשויים לפגום בשכבת הצבע החיצונית.
  • אם יש לכם מנקה, אל תאפשרו לה לגעת במקרר, אלא אם כן הדרכתם אותה בדיוק מה לעשות וכיצד.
  • שימו לב מתי תאריך התפוגה של האחריות עומד לפוג ולקראת התאריך תבדקו היטב את רכיבי המקרר. אם מתעורר חשד ולו הקטן ביותר, נצלו את האחריות שעדיין בתוקף.

בעיות שמצריכות להאיר נורה אדומה

המקרר אומנם אינו יודע לדבר, אך הוא כן יודע לאותת לנו כשהוא מתחיל “לזייף” – כאשר המערכות אינן עובדות כראוי. אי לכך, חשוב שתהיו קשובים למקרר ותפעלו על מנת לסייע לו בהקדם הניתן, לפני שהבעיה הקטנה הופכת לגדולה. שנדגים? ובכן אם המוצרים קופאים במקרר, יש לבחון האם מישהו נגע בתרמוסטט. אם הדלת אינה נסגרת היטב, יש לבחון את מצב הגומייה (ייתכן שנדרשת החלפה). אם הטמפרטורה אינה עושה את העבודה והתרמוסטט תקין, סימן שיש לפנות אל טכנאי עבור מילוי גז. אם המקרר השקט מתחיל להשמיע רעשים לאורך זמן, אל תהסו – הזמינו טכנאי (נראה שאחד המרכיבים המכנים דורש תיקון). אם המקרר נוזל והדלת סגורה כהלכה פנו לטכנאי, ייתכן ויש בעיה במגש האידוי ואף במגוון מרכיבים נוספים. מכאן שיש להיות ערניים ולהגיב בהתאם, כל יום שיעבור ללא מענה מקצועי יוביל לבלאי מצטבר וחבל.

פנו לטכנאי

אם נסכם, נציין שיש לא מעט פעולות שבועיות וחודשיות שניתן לבצע לבד על מנת למנוע בעיות, ויש לא מעט פעולות פשוטות שניתן לבצע לבד על מנת לתקן תקלות. עם זאת, אם מבחינים בבעיה אך לא יודעים כיצד לפעול, וגם לאחר שרואים סרטון הדרכה עדיין מרגישים חסרי אונים, הרי שזה הזמן לפנות לטכנאי. עוד נציין שבכדי לא להסס לפנות אל טכנאי (ובכך לעודד בלאי מצטבר), הרי שמראש יש להכיר טכנאי שהוא גם מקצועי, גם לא יקר וגם אדיב, כזה שלא יהסס לשאול לפשר הבעיה ובמקרים מסוימים ינחה מה לעשות, מתוך מטרה לטפל בבעיה לבד – נצלו זאת!