מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מהו מקרר יין אינטגרלי?

משנה לשנה אנחנו עדים לעלייה במודעות הישראלית ליינות איכותיים. עדות לכך ניתן לראות בפריחה של יקבי הבוטיק הישראליים, בעלייה בנתוני צריכת היינות המשובחים וכן בנתוני המכירות של מקררי יין ביתיים. הלהיט החדש הכובש את לבם של חובבי היינות הישראליים וכמובן שגם את לבם של חובבי היינות מכל רחבי העולם הוא מקרר יין אינטגרלי. במאמר שלפניכם נפרט אודות סוג זה של מקרר, נעמוד על ההבדלים בינו לבין מקרר היין הסטנדרטי וכן נסביר על היתרונות והחסרונות של מקרר יין אינטגרלי.

לכל מקררי היין באתר שלנו >>

מהי המשמעות של המילה אינטגרלי?
מקרר ייןמשמעות המילה אינטגרלי היא בלתי נפרד. בהקשר של מקררי היינות, מדובר על מקרר המהווה חלק בלתי נפרד מהמטבח. רוב מקררי היין המודרניים נמכרים בנפרד מהמטבח ולפיכך ניתן למקם אותם במרתף, בסלון, בחדר השינה או בכול חדר אחר בבית ולאו דווקא במטבח. מקרר יין אינטגרלי לעומת זאת הוא מקרר המשתלב באופן מושלם בעיצוב של המטבח בדומה למשל לתנור המובנה. את המקרר האינטגרלי ניתן לשלב מתחת לבר הישיבה, בתוך אחד מארונות המטבח, מעל למקרר הביתי ועוד.

ההבדלים בין מקרר אינטגרלי למקרר יינות סטנדרטי
ההבדל המרכזי בין מקרר יינות אינטגרלי לבין מקרר יינות סטנדרטי בא לידי ביטוי בכך שאת המקרר הסטנדרטי ניתן לשנע ולהזיז בין החדרים בהתאם לצורך. המקרר האינטגרלי לעומת זאת אינו ניתן להזזה כלל. בנוסף לכך, בדרך כלל ההתקנה של המקרר האינטגרלי מבוצעת במהלך הקמת המטבח ולעומת זאת את המקרר הסטנדרטי ניתן לרכוש בכל שלב שהוא. המקרר האינטגרלי גם מוגבל בנפחו וכאשר מתקינים את המקרר האינטגרלי יש להתייחס לממדים של המטבח וזאת בניגוד למקרר הסטנדרטי שיכול להיות גדול מאוד עד כדי כך שלא יהיה מקום עבורו במטבח כלל.

היתרונות של מקרר אינטגרלי
היתרון הברור ביותר של המקרר האינטגרלי בא לידי ביטוי בתחום העיצוב. מקרר היין האינטגרלי משתלב באופן מושלם בעיצוב של המטבח ומשדרג את המראה שלו מן הקצה לקצה. זאת בניגוד למקרר הסטנדרטי שלעתים תופס נפח רב ואינו משתלב בעיצוב הכללי של החדר. בנוסף לכך, מדובר על מקרר המאפשר לחסוך לא מעט מקום בחלל.

החסרונות של מקרר יינות אינטגרלי
החיסרון המרכזי של המקרר האינטגרלי בא לידי ביטוי בהיעדר הספונטניות בנוגע למיקום המקרר. בנוסף לכך, הבחירה במקרר יינות אינטגרלי מחייבת את בעליו להתחשב בגודלו של המטבח ובמקרים רבים נאלצים בעלי המקררים להסתפק במקררים קטנים יחסית מפאת אילוצי המקום.
כמו כן חשוב מאוד להתייחס למבנה של המטבח וישנם כמה אילוצים הנוגעים למקרר. בין היתר יש להקפיד על כך שלא ימוקם בסמיכות גבוהה מדי לתנור האפייה או לכיריים, יש להשאיר מרווח של חמישה עשר סנטימטרים לכל הפחות בין החלק האחורי של המקרר לבין הקיר וכן יש לשמור על זרימת אוויר חופשית בסביבת המקרר.