מקררים לעסק

מקררים קטנים לחנויות

מקררי תצוגה מסחריים ממותגים

בתי עסק וחנויות הם בין הצרכנים הבולטים של מקררים קטנים, כאשר קיימים מגוון דגמים ואפשרויות למקררים, בעלי נפח שונה ובשלל עיצובים בהתאמה לכל צורך.

מקררים קטנים לחנויות מיועדים למגוון שימושים וסוגים של חנויות, כאשר בבחירת המוצר חשוב לתת את הדעת ולהתאים את המקרר לצורך.

בין הצרכים והשימושים להם נדרשים מקררים קטנים לחנויות ולבתי עסק:

  • מקרר לשימוש העובדים – חנויות בגדים, חנויות צעצועים ולמעשה כל חנות אשר אינה מוכרת מזון ומשקאות תחזיק במקרר אישי לשימוש העובדים בלבד. מקררים אלה יועמדו מחוץ לשטח התצוגה של החנות, לרוב במטבחון או מחסן הצמוד לה, ויאפשרו לעובדים פתרון קירור בעבור חלב לקפה, פירות, כריכים ומוצרי מזון אישיים. בעבור חנויות אשר לא מחזיקות בשטח הנסתר מן העין הצמוד לחנות קיימים מקררים קטנים ואסתטיים במיוחד היכולים להתחבא מתחת לשולחן, מתחת לדלפק הקופה ובשטח נסתר אחר, אשר מאפשר את השימוש במקרר מחד גיסא ואינו מפריע לעין מאידך גיסא.
  • מקרר תצוגה לקונדיטוריה – מקרר תצוגה לקונדיטוריה מיועד להציג בפני המבקרים עוגות, קינוחים ומאפים המושכים את העין ולהביא אותם לרכוש מן המוצרים הללו. מקרר כזה מעבר לפתרון הקירור הנדרש יספק גם מראה יוקרתי ומלהיב, מדפים מתאימים לתצוגה בניהם מדפים עגולים הנעים על צירם ומאפשרים תצוגה בת 360 מעלות, משטחי מדף רחבים ויציבות גבוהה. קונדיטוריות ומאפיות מחזיקות כמובן גם במקררי ענק הכוללים דלתות שקופות כחלק מראייה שיווקית, ויחד עם זאת זקוקות גם למקררים קטנים, בעיקר על מנת לבדל ולהדגיש מוצרים אותם הן בוחרות לקדם באופן מיוחד.
  • מקרר משקאות – משקאות קרים מגיעים במגוון תצורות בניהן פחיות, בקבוקים אישיים ואף בקבוקים משפחתיים. מחקרים מוכיחים כי במסעדות בהן מקרר המשקאות מוצב בקרבה לסועדים ומאפשר להם צפייה ישירה אל האפשרויות לצד נגישות ואפשרות לשירות עצמי, עולה באופן משמעותי צריכת המשקאות בהזמנה. מקרר משקאות אינו צריך להיות מקרר גדול וישנה עדיפות למקרר קטן עד בינוני, דווקא על מנת לאפשר ללקוח והמבקר סדר ומיקוד בעין. סידור המקרר חשוב לא פחות מבחירתו, בשילוב של צבעים ומותגים, בהצבת מוצרי משקאות קיץ מודגשים בעונה ועוד.
  • מקרר חטיפים – מקרר חטיפים, מעדנים ומתוקים הוא מקרר בולט ומבוקש בין כלל מקררים קטנים לחנויות, וזאת משום שהוא משרת תעשיות נוספות מלבד תעשיית המזון וחנויות הנוחות. מקרר כזה ניתן למצוא גם בחנויות דוגמת המשביר לצרכן, בסמיכות לקופה, בחנויות עשה זאת בעצמך וכדומה. מדובר במקרר שולחני הניצב לרוב על גבי דלפק הקופה או בסמוך לו, בעל דלת שקופה ומבחר מיני מתיקה המסודרים באופן מפתה ומושך את העין. הצבת מקרר חטיפים ומתוקים נמצא כמגדיל את הקניה כמעט באופן קבוע, בעיקר בחנויות המשרתות משפחות וגדולים הסיכויים כי בזמן ההמתנה לשירות הקופאי/ת ההורה ירכוש לילדיו ממתק בכדי להרוויח את סבלנותם.

איך בוחרים מקרר לחנות ולעסק?

הבחירה במקרר לחנות ולעסק מצריכה חשיבה, תכנון והתייחסות למספר פרמטרים:

  • גודל ונפח – גודל המקרר הוא תוצאה גם של הנפח שלו. כדאי לבחור במקררים קטנים ואסתטיים כאשר לא נדרש נפח אחסון רב, שכן חנויות ועסקים מעבירים אמירה גם ברמה העיצובית וחשוב לשלב מוצרים המשתלבים היטב בחלל, אינם מסורבלים ואינם מפריעים. כאשר המטרה היא תצוגה בלבד וקיימים פתרונות אחסון בקירור נוספים בחנות, מקרר קטן יספק מענה אסתטי ושיווקי גם יחד.
  • עוצמת דציבלים – חנות, משרד או עסק מכל סוג חייב לשמור על אווירה נינוחה ונעימה. מקרר רועש יפריע לאווירה ולעבודה השוטפת. מומלץ לבחור בדגמי המקררים השקטים ביותר שניתן. מקררים קטנים לחנויות לרוב מאופיינים בעוצמת דציבלים נמוכה.
  • רכישת מקררים מחברות בעלות מוניטין – בתחום מוצרי החשמל בכלל ומקררים בפרט מוטב שלא ליטול סיכונים ברכישת מוצרים מחברות עלומות שם, ולצייד את העסק או החנות במקרר קטן, איכותי מחברה מוכרת ובעלת מוניטין, ומספק הוגן.
  • אחריות – יש לוודא כי המקרר מגיע עם אחריות מקיפה, מה היא תקופת האחריות ומה גבולותיה, וחשוב במיוחד מהו טווח הזמן בו מחויב הספק לשירות ותיקון במקרה של תקלה.

תחזוקת המקרר

חשוב למקם את המקרר במקום יבש ומוצל (שלא תחת חלון המרעיף שמש למשל) ולא קרבה למקור זרימת מים.

יש לוודא כי הכבל החשמלי באורך הנדרש לחיבור בין המקרר לשקע הקיר ואינו משתלשל או מונח על הרצפה. במידה והכבל ארוך ביחס למרחק הנדרש ניתן להצמיד אותו באמצעות אזיקון לחלקו האחורי של המקרר, או הצבת וו תליה על גבי הקיר והידוק הכבל אליו.

יש לשמור על רווח בן סנטימטרים אחדים בין חלקו האחורי של המקרר לקיר אליו הוא סמוך, על מנת לאפשר פליטה של חום וגז מן המקרר.

יש לנקות את המקרר באמצעות מטלית לחה בלבד, וללא שימוש במים רבים או בחומרים קשים שעשויים לפגוע במרכיביו. ניקיון של מקרר הכולל מקפיא יבוצע באמצעות ניתוק המקרר מן החשמל, ריקונו ממוצרים והפשרת הקרח המצטבר בו.

יש לכוון את הטמפרטורה של המקרר ביחס למוצרים אותם הוא מכים ובהתאם להוראות היצרן. במקררים הכוללים מספר יחידות קירור הניתנות לשליטה נפרדת יש להתאים את הטמפרטורה לכל יחידה בנפרד על מנת לנצל היטב את יכולות הקירור של המקרר וליהנות ממוצרי מזון השומרים על מרקמם ורמת טריות גבוהה.

כל תקלה במקרר תטופל על ידי טכנאי מקררים מוסמך בלבד. במקרה של נזילה או תקלת חשמל יש להוציא את המקרר מן השקע, לייבש הצטברות של מים שנותרה בתוך המקרר או סביבו ולהמתין להגעת טכנאי מוסמך. אין להתעסק עם הרכיבים החשמליים או אחרים של המקרר באופן עצמאי, הן בשל שאלת הבטיחות והן על מנת שלא לגרום נזק מחוסר ידיעה למוצר.