מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקרר בנוי – למטבח מיוחד יותר

מקרר בנוי – למטבח מיוחד יותר

פעם, החיים היו הרבה יותר פשוטים. לא היו יותר מידי אופציות ולא היינו צריכים לשבור את הראש. זה נגע בין השאר גם למוצרים חשמליים שהיינו צריכים, היה מבחר קטן של מוצרי חשמל מכל תחום וכל מה שהיה צריך היה לעשות את החישוב הכלכלי, לבחור במהירות וזהו, העסקה בוצעה. היום בעידן המודרני, יש אין סוף אופציות, אין סוף דגמים, גדלים, וכמובן עיצובים שונים. היום יש אופציה חדשה שהופכת לפופולארית יותר ויותר, אופציה של מקרר בנוי כחלק מן המטבח. מה הוא בכלל ולמה כדאי לרכוש אחד כזה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת על מקררים בנויים ועל מקררים באופן כללי.
מקרר בנוי – למטבח מיוחד יותר

המטבח של היום הוא לא המטבח של פעם…

המטבח של היום הוא חלל משמעותי מאוד בבית, ולמעשה בחלק מן הבתים זהו החלל המשמעותי ביותר. אם בעבר מטבח היה רק בשביל לבשל בו על מנת להתקיים, הרי שהיום עם טרנד הבישול והאפייה הוא כבר חדר בו נמצאים שעות ארוכות ומארחים בו לא מעט… זהו חדר בו כל אלמנט עיצובי יכול לעשות את ההבדל ואנשים היום משקיעים המון בעיצוב של מטבח לפי טעמם ובהתאם לחלום שלהם. אחד מאותם אלמנטים הוא המקרר, שהוא אומנם אביזר בסיסי בכל מטבח אך הוא גם צריך להיראות נהדר ולהתאים לקונספט העיצובי ולא רק כזה שעובד כמו שצריך.

מקרר בנוי יכול להיות אופציה מצוינת שכדאי לשקול ברצינות, אם אתם עומדים בפני בניית בית חדש או שיפוץ של בית קיים, או אם אתם עושים שינויים במראהו של המטבח בלבד.

מהו בכלל מקרר בנוי?

מקרר בנוי כשמו כן הוא, מקרר שנבנה במיוחד בכדי להיות חלק ממטבח. מקרר כזה הוא מקרר שפחות בולט, מקרר שיכול להיות חלק מהארונות במטבח. הוא יכול להיות המשך לעיצוב מסוים של מטבח והוא כמעט ואיננו מורגש. הוא מתאים למי שרוצה מראה אחיד במטבח והוא יכול להגיע בעיצובים שונים ובגדלים שונים וכמובן בצבעים שונים, כאלו שיתאימו בדיוק לאיך שהמטבח נראה. התוצאה תהיה – דלת שנראית כמו חלק מארונות המטבח שכשהיא תיפתח יתגלה המקרר. הוא יכול להיות בגודל סטנדרטי של מקרר ויכול להיות מקרר הבנוי רק ממגירות, הוא יכול להיות מקרר בנוי ליינות ויכול להיות למשקאות. הייחודיות שלו היא ההשתלבות הטבעית שלו במרחב, היכולת להיות מרכיב עיצובי שנראה בדיוק או דומה מאוד למרכיבים האחרים במטבח.

מקרר משקאות בנוי 146 ליטראז איך בוחרים מקרר?

מקרר הוא מרכיב מרכזי במטבח, הוא אחד המכשירים שהשימוש בהם הוא הכי אינטנסיבי והוא אמור לשמש לשנים רבות. הנה כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת בבחירת מקרר בנוי כמו גם כל מקרר אחר:

  • מיקום במטבח – בבואכם לבחור מקרר בנוי למטבח ובשביל שהוא אכן יהיה חלק בלתי נפרד מעיצובו של המטבח, חשוב לעשות מדידות מדויקות או לבחור אותו עוד לפני בנייתו של המטבח ולתאם עם הנגר את הנישה בשבילו ואת ההשתלבות הטבעית שלו עם שאר האלמנטים במטבח. חשוב לוודא שיהיה קל לפתוח את דלת המקרר ולבחור כמובן את הצד הנוח יותר, כמו גם פתיחה נוחה ופשוטה של המגירות במקרר.
  • התאמה לצרכים – יש כמה סוגי מקררים וחשוב לבחור את מה שהכי מתאים לצרכים. יש מקררים שתא ההקפאה שלהם עליון, יש מקררים שתא ההקפאה שלהם תחתון, ויש מקררים עם שתי דלתות שדלת אחת היא המקרר ודלת אחת היא המקפיא. מי שעושה שימוש רב במקפיא יצטרך אותו למעלה בשביל נוחות מרבית ומי שעושה בו שימוש מועט הדבר הנכון בשבילו הוא שהוא יהיה למטה, ומי שעושה שימוש שווה פחות או יותר גם במקפיא וגם במקרר, שתי הדלתות יהיו פתרון מצוין בשבילו.
  • קיבולת – גם פה הפרקטיקה היא מה שמנחה כמובן בבחירת המקרר המתאים ביותר. נפח המקרר נמדד בליטרים והצרכים ממנו מבחינת קיבולת לא זהים אצל כל אחד. מקרר עם קיבולת גדולה מידי מעבר לצרכים יהיה בזבוז של אנרגיה ומקרר קטן מידי ידרוש החלפה או מקרר נוסף תוך זמן קצר. חשוב גם להתחשב בפריטים שהמקרר בדרך כלל מארח אצלו מה שאומר שאם אתם משפחה שמבשלים בה הרבה ויש לא מעט סירים במקרר, חשוב שהמקרר יוכל לאכלס את כולם ובצורה כזו שניתן יהיה גם להניח פריטים נוספים.
  • איכות הקירור – המקררים של היום מספקים תוצאה טובה והם עובדים מצוין, אך מי שמחפש קירור משודרג יוכל למצוא מקררים עם פיזור קור אחיד בכל המקרר או עם בקרת טמפרטורה ספציפית בתאים ייעודיים כך שניתן לשמור על מאכלים מסוימים טוב יותר ולהתאים להם את הטמפרטורה שלהם.
  • צריכת חשמל – מכיוון שמקרר הוא מכשיר חשמלי שעובד כל הזמן, הוא צריך להיות בעל צריכת אנרגיה אופטימלית עד כמה שניתן. יש דירוג של צריכת חשמל והוא אמור להיות על המקרר, הוא נע בין החסכוני ביותר למבזבז ביותר.
  • מרווח אוורור – כשרוכשים מקרר רגיל ומניחים אותו בנישה הייעודית, יהיה מרווח מסביבו. אך כשרוכשים מקרר בנוי חשוב מאוד לבחור גודל כזה שישאיר מרווח בצדדים ולמעלה בשביל לנקז את האוויר החם שנותר מסביבו.

מקרר בנוי יכול להיות מקרר שמצפים אותו באותו חומר ובאותו הצבע של הארונות שיש מסביבו מה שאומר שהוא חצי אינטגרלי, או כזה שמכניסים לתוך ארון ייעודי והוא הופך להיות חלק ממנו. בבחירת המקרר הבנוי חשוב כמובן לשים דגש על המראה ועל העיצוב אך לא פחות חשוב מכך הוא לבחור מקרר יעיל בעל צריכת אנרגיה נמוכה, מקרר שיענה על הצרכים השונים ויעשה את העבודה שלשמה הוא נרכש. מקרר איכותי ופרקטי הופך את החיים בבית לנוחים יותר.

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.