מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יין אינטגרלי

מהו מקרר יין אינטגרלי והאם אתם זקוקים לכזה

השנים האחרונות הציפו אותנו בשפע קולינרי. הפיכתו של העולם לכפר גלובלי חשפה אותנו לצורות מזון חדשות ומודרניות (כמו בישול מולקולארי, לדוגמה), לטעמים חדשים, לתבלינים חדשים, למנהגי אכילה שונים ולאופנות חדשות. בד בבד עם המזון, התפתח תחום היין ויקבי בוטיק חדשים ויוקרתיים צצים כטראפלס (כמהין) אחר הגשם. באופן טבעי, כאשר אנשים הפכו לאניני טעם ולפתוחים לטעמים חדשים, גבר הצורך שלהם במציאת פתרונות אחסון נאותים והולמים לבקבוקי היין המשובח שלהם.

כך, נולדו מקרר היין וגם מקרר היין האינטגרלי.
מקרר יין אינטגרלי | לנדרס טריידינג בע"מ

מהו מקרר יין אינטגרלי?

בניגוד למקרר היין הרגיל, אשר איננו מקובע למקום אחד וניתן להעבירו ממקום למקום, מקרר יין אינטגרלי מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים של הבית, ומשולב בארון המטבח, באיילנד המרכזי שבמטבח, בדלפק, בבר המשקאות שבסלון, במרחב האירוח, או בכל מקום בו תבחרו למקם אותו.

מקרר מסוג כזה, בנוסף לפונקציונליות שלו, מהווה אלמנט עיצוב לכל דבר, ולכן, שילובו בחלל צריך להיעשות בעצה אחת עם מעצב/ת הפנים או האדריכל/ית שלכם, להתכתב עם העיצוב של כלל הבית או הדירה וליישר קו עם הסגנון הייחודי שלו. בנוסף לכך, שילובו של מקרר היין בריהוט מאפשר לכם להחזיק מקרר יין בדירות שגודלן איננו גדול והשטח שלהן עמוס ודחוק ומקרר יין רגיל עלול לנגוס בו נתח, גם אם איננו גדול.

האם קיימים הבדלים מהותיים בין מקרר יין רגיל לאינטגרלי?

פרט לאי היכולת לנייד אותו ולשילובו כאלמנט עיצובי, מקרר יין אינטגרלי זהה לחלוטין מבחינת תכונותיו למקרר יין רגיל: הדגמים הקטנים שלו מציעים אחסון של 8 עד 12 בקבוקי יין בנוחות, הבינוניים מציעים 20-30 בקבוקי יין והגדולים יותר מציעים אחסון לכמות בקבוקים גדולה יותר. מנועי שני המקררים מציעים את הבחירה בין מנוע תרמו אלקטרי לבין מדחס.

לכל אחת משתי השיטות יתרונות וחסרונות משלה. לדוגמה, המקרר המופעל באמצעות מדחס יצליח לצנן יין גם כשהטמפרטורה בחלל האופף את המקרר גבוהה, בעוד שהרעידות שלו עלולות להזיק לסוגי יין רגישים, בעוד שהמנוע התרמו אלקטרי שקט ורועד פחות, אבל יכולות ההתמודדות שלו עם טמפרטורת סביבה העולה על 25 מעלות הינה נחותה, יחסית למקרר המופעל באמצעות מדחס.

למי מתאים מקרר יין אינטגרלי?

מקרר מסוג זה מתאים, קודם כל, למי שתרבות היין שלו מפותחת (הרי אין טעם לרכוש מקרר יין כאשר אתם שותים בקבוק יין אחד פעם בעשור), לאנשים שזקוקים למקרר יין אבל השטח שעומד לרשותם קטן (כמו במשרדים מפוארים אבל עמוסים, למשל), לאנשים שרוצים לארח בשיא הסטייל, ובעצם, לכל מי שעבורו יין איננו רק "משקה", אלא מהווה את המשקה המועדף עליו, מלווה את ארוחותיו וכן הלאה.

מהם הקריטריונים בבחירת מקרר היין האינטגרלי שלכם?

  • תקציב – מחירם של מקררי יין עשוי לנוע בין מאות שקלים למעל ל-10,000 ₪ בהתחשב במותג ובתכונותיו הספציפיות של הדגם הנרכש.
  • אור השמש – בנוסף לחום וללחות, יין רגיש גם לאור השמש, לכן, מקררי יין אשר עומדים במקום מואר נזקקים למסנן קרינה כחלק בלתי נפרד מהמקרר או בנפרד ממנו.
  • גודל המקרר – גודל המקרר הוא תוצאה ישירה של כמות בקבוקי היין אשר אתם מתכוונים לאחסן בו. התחשיב הנפוץ כולל אפ-ליפט של כ- 30% על האוסף הקיים ברשותכם. טוענים כי "עם האוכל בא התיאבון", הדבר נכון גם לגבי אוספים של יין משובח.
  • הצורך באוורור ובסירקולציות אוויר לצורך הפחתת הטמפרטורה באזור בו משולב המקרר – ישנם מקררים הפולטים חום בעת פעולתם והמושפעים באופן קיצוני מהטמפרטורה הנוצרת בחלל הסגור. רצוי לבדוק ולוודא זאת בטרם רכישת המקרר, על מנת שלא תצטרכו לאלתר פתרונות אוורור לאחר ההתקנה.
  • האם המקרר דורש שינויים נוספים בריהוט או שניתן פשוט להכניס אותו למקום – אם אינכם מתכננים שיפוץ של החדר או החלל בו אתם מתכוונים לשלב את המקרר, רצוי שתבחנו היטב תכונות כמו כיוון פתיחת דלת המקרר וכד’. במידה ואתם מתכננים שיפוץ כזה, התייעצו עם מעצב/ת הפנים שלכם בנוגע למיקום הנכון ביותר לשילוב המקרר.
  • היכולת לעבור דירה יחד איתכם – אמנם מקרר יין אינטגרלי איננו נחשב למקרר נייד (בניגוד למקררי יין רגילים קטנים ובינוניים), אותם קיימת סבירות גבוהה שאם תעברו דירה מביתכם הנוכחי, לא תרצו להשאיר אותו מאחוריכם. בררו במה הדבר כרוך בנוגע לדגם הספציפי בו אתם מעוניינים.

לסיכום

בכל שנה אנחנו פוגשים יותר ויותר אנשים ש"מגלים" את היין. מדינת ישראל עברה כברת דרך ארוכה למדי מה"שפריץ" המיתולוגי (יין + מי סודה) של שנות החמישים, דרך יין הפטישים הצבאי הזכור לטוב (כלומר, לפחות זכור בקטעים שלא נמחקו על ידי ההנגאובר הרצחני שהגיע אחר שתייתו בארוחת השבת) ועד ליקבי הבוטיק המככבים בחלקים שונים של הארץ כיום.

אנחנו, אמנם, עדיין, לא עומדים בקו אחד עם הצרפתים והאיטלקים מבחינת תרבות השתייה שלנו, אבל בהחלט מתקדמים לקראתם בקצב קבוע. סוגיית אחסון היין בתנאים המתאימים לו, הייתה סוגיה שברור מאד, על רקע האקלים הישראלי, כי תצוץ. מקררי יין אינטגרליים מאפשרים לכם להעניק לאוסף היינות שלכם את תנאי האחסון הטובים ביותר, ממש כאילו הוא היה מאוחסן באיטליה או בצרפת.

ליעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו אלינו, לנדרס טריידינג בע"מ