מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יין לשימוש ביתי

אני לא זוכר במדויק מתי הייתה הפעם הראשונה שקלטתי שאני אוהב יין. זה בטוח לא קרה עד גיל שמונה עשרה כי בבית שתו רק יין פטישים שנלגם אחר כבוד בקידוש ואני מאמין שזה גם לא קרה בצבא, עת הייתי מרושש עד כדי כך שיין טוב נחשב למותרות. יכול להיות שזה קרה בפעם הראשונה שבה טסתי לחו"ל והחלטתי להתפנק במסעדה אמתית עם מפות מבד, מלצרים מחויטים ומרתף יינות מפואר.

מה שאני כן זוכר במדויק זה את הפעם הראשונה שהחלטתי שאני הולך להפוך את היין מאהבה כמוסה לתחביב של ממש. זה קרה ביום ההולדת השלושים שלי כשרכשתי לעצמי שלושה ספרי עיון על יין, ביקשתי מהחברים לקנות לי סדנת טעימות יין ויצאתי לדרך חדשה. מאות אם לא אלפי בקבוקים כבר הספקתי לפתוח מאז אותם ימים עליזים ורק לאחרונה ביום ההולדת הארבעים שלי, הרשיתי לעצמי להתפנק עד הסוף כשרכשתי מקרר יין משלי.

ללכת עם האהבה שלך עד הסוף

עד לפני כמה שנים האמנתי, אולי כמוכם, שרכישה של מקרר יין היא רכישה שמתאימה יותר לבני העשירון העליון. כמובן שבמהלך השנים, מאז שהתחלתי להתעניין בתחום, למדתי על החשיבות של האחסון הנכון בכל הקשור ליין, אבל אף פעם לא תפסתי מעצמי אדם שיתהדר במקרר יינות אמתי. כל זה השתנה כשפתחתי ביום ההולדת העשירי של בני בקבוק יין ששמרתי עשר שנים במיוחד לאירוע.

הזמנו אלינו לארוחה את כל המשפחה, מזגתי מהיין במשורה לכל המבוגרים שידעתי שיוכלו להעריך את טעמו המשובח של היין שרכשתי בצרפת עשור קודם, נשאתי ברכה, בירכתי לחיים ופחות או יותר שלוש שניות מאוחר יותר, זכיתי לראות שבעה פרצופים מעוקמים ושפריץ אחד של יין שיצא מהפה של אחד מבני המשפחה. לא אתבייש ואכתוב לכם כבר עכשיוהשפריץ של היין יצא מהפה של עבדכם הנאמן. באותו הרגע הבנתי שאם אתה אוהב משהו באמת, אתה חייב ללכת אתו עד הסוף. כבר ביום המחרת התחלתי את המחקר המעמיק בדרך לרכישת מקרר היין הראשון שלי.

לאסוף כמה שיותר ידע

לפני כל רכישה שאני מתכוון לעשות, אני מקפיד תמיד לאסוף כמה שיותר מידע. קל וחומר כשמדובר ברכישה של מקרר יינות שאמור לשרת אותי נאמנה במשך כמה שנים טובות לפחות. אני ממליץ לכם לעשות בדיוק את אותו הדבר במידה ואתם מתכוונים לרכוש מקרר יינות בקרוב וזאת כיוון שישנו מגוון רחב ביותר של פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמתקבעים על המקרר המתאים ביותר עבורכם באופן אישי. בין היתר מדובר על נפח המקרר, טכניקת הקירור, סוג הגימור, העיצוב ועוד.

הייתי יכול להפליג בשבחים אודות המקרר המצוין שרכשתי לעצמי אבל מפאת קוצר היריעה אכתוב רק משפט אחד – את הבקבוק שרכשתי לפני שבועיים, אפתח ביום ההולדת העשרים של בני והפעם אחרי ה"לחיים" אזכה לראות אך ורק פרצופים מרוצים. האמת? אני כבר לא יכול לחכות.