מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יינות ביתי – על מה לשים דגש?

לפני חודש וחצי בדיוק רכשתי לעצמי מקרר יינות ביתי. בתור מהנדס בניין, אני יודע שכשניגשים לפרויקט חדש, חשוב מאוד לשים את הדגש לא רק על הפרטים הגדולים אלא גם ואולי אף חשוב מכך, על הפרטים הקטנים. אני מניח שיש סיכוי לא רע שתמצאו את זה משעשע, אבל עבורי הרכישה של המקרר החדש הייתה לא פחות מאשר פרויקט. אמנם לא פרויקט מורכב כמו הקמה של בניין, אבל כבודה של המורכבות שלו במקומה מונח.

במידה וגם אתם תופסים את עצמכם כאנשים רציניים ומתכוונים לרכוש לעצמכם מקרר יינות ביתי בקרוב, אני שמח לבשר לכם שהגעתם בדיוק, אבל בדיוק למקום הנכון. במאמר שלפניכם אפרט בפניכם את הנקודות החשובות ביותר שיש לתת עליהן את הדעת וזאת על מנת שתוכלו לרכוש את המקרר המתאים ביותר עבורכם באופן אישי. קריאה נעימה ולחיים!

הקיבולת של המקרר

חבר יקר שמחזיק באוסף יין משובח הזהיר אותי לפני הרכישה ואמר לי שלא אעז בשום פנים ואופן לרכוש מקרר שיכול לקרר חמישים בקבוקים במידה ויש לי חמישים בקבוקים וזאת כיוון שברגע שבו המקרר נרכש, כמות הבקבוקים באוסף גדלה באופן מידי. כעת זהו תורי להמליץ לכם לרכוש מקרר בעל קיבולת הגבוהה בלפחות שלושים אחוז מכמות הבקבוקים שברשותכם.

טכניקת הקירור

מפאת קוצר היריעה לא אכנס כאן לתיאור מפורט של מערכות הקירור השונות ומלבד זאת, אני לא מהנדס מכונות. עם זאת, חשוב להבין שבגדול ישנם שני סוגים של מערכות קירור במקררי היין המודרניים. המערכת הראשונה היא המערכת הקלאסית שפועלת באמצעות מדחס ואילו המערכת השנייה נקראת מערכת תרמו אלקטרית. היתרון של המדחס הוא שמדובר על מערכת שמספקת איכות קירור גבוהה ללא קשר לטמפרטורה החיצונית וזאת בניגוד למערכת התרמו אלקטרית שיעילותה נפגעת כאשר המקרר מוצב בחדר שבו שוררת טמפרטורה של עשרים וחמש מעלות צלזיוס ומעלה.

לעומת זאת, המערכת התרמו אלקטרית מייצרת פחות רעידות ורעידות כידוע לכם פוגעות באיכות היין ובנוסף לכך, המערכת צורכת פחות חשמל. את השיקול לכאן או לכאן, אני משאיר לכם לעשות לבד. עוד אציין רק שבדרך כלל הקיבולת של המקררים שפועלים באמצעות המערכות התרמו אלקטריות מגיעים בנפחים מוגבלים של עד שבעים ושניים בקבוקים לכל היותר.

פונקציות נוספות

מה שחשוב להבין בכל הקשור למקררי יינות ביתיים הוא שכל פונקציה נוספת מקפיצה את המחיר של המקרר בכמה מאות שקלים כלפי מעלה. אי לכך עליכם למפות בצורה טובה ככל האפשר את הצרכים שלכם מהמקרר. כך למשל אם אתם הולכים למקם את המקרר במרתף חשוך או בחדר ללא מקור אור חיצוני, הרי שאתם בהחלט יכולים לוותר על מערכת סינון קרינת UV. באופן דומה, במידה ואתם לא מתכוונים לאחסן במקרר יינות לאחסון ממושך יתר על המידה, ייתכן כי באפשרותכם לוותר גם על ווסת הלחות האוטומטי.

פונקציות נוספות שיכולות להקפיץ את המחיר כלפי מעלה אך אינן תמיד נחוצות במיוחד הן למשל מדפים מתכווננים וברי החלפה שמאפשרים לקרר בקבוקים בגדלים שונים, מערכת לחלוקת המקרר לאזורי טמפרטורה נפרדים, מערכת בקרת רעידות ועוד. אני מאחל לכם שתעמיקו בנושא ככל האפשר ושתבחרו בסופו של דבר את המקרר המושלם עבורכם. בהצלחה.