מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקרר לקרוואן – לטייל כמו מלך

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מבורכת בגזרת התיירות הפנים-ארצית. הכוונה היא לקרוואנים חדישים הכובשים את כבישי ארצנו. בארה"ב ובמדינות אירופה הקרוואנים מהווים אמצעי תיירות נפוץ מאוד עבור מטיילים רבים, המעוניינים לחסוך את הטרחה הכרוכה בסידורי לינה בכל מקום אליו יגיעו והמאמינים כי רק דרך טיול זו מבטיחה ספונטניות מרבית וחופש מושלם. עם זאת, בישראל, מדובר בתחום שעדיין נמצא בחיתוליו.

מקרר לקראוון

על פניו אכן אין מושלם מלארוז מעט ציוד, בגדים ומצעים ולצאת לדרך הפתוחה למסע בן כמה ימים, שבועות או חודשים. עם זאת, בנקל אפשר לחבל בהנאה ולהפוך את הטיול למתיש, כשבדרך כלל העיכובים והתלאות קשורים לנושא המזון. אם התחלתם להתעניין לאחרונה ברכישת או השכרת קרוואן, הרשו לנו להפנות את תשומת לבכם לאחד המרכיבים החשובים ביותר בכל בית ויהיה זה בית קבע או בית נייד על גלגלים וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, הכוונה היא למקרר.

היכנסו לקטגוריית מקררים לרכב של לנדרס.

במילים אחרות, ניתן לכתוב כי ללא מקרר לקרוואן, אל לכם לצאת לדרך.

מה הוא הנפח של מקרר קרוואן?
מקררים לקרוואנים מגיעים במגוון רחב של נפחים וגדלים ובניגוד למה שרבים חושבים, ישנם גם מקררים גדולים במיוחד. המקררים הקטנים יותר הם מקררים בנפח של שלושים ליטרים בממוצע. מקררים אלו מתאימים יותר לרכבי שטח או משאיות שכן הם מושלמים לטיולים קצרצרים או לנסיעות של יום-יומיים לכל היותר. עם זאת, ישנם גם מקררים עם דלת קדמית בנפחים של 118 ליטר וכן מקררים שוכבים (מקררים עם פתח עליון או "מקררי אמבטיה"), בנפחים של 238 ליטרים ואף יותר מכך.

התכונות של מקרר קרוואן
לפני שרוכשים מקרר שאינו מתאים לקרוואן בשום צורה או אופן, חשוב לבדוק את הנקודות הבאות להלן:

  • האם המקרר מתאים לעבודה בתנאי שטח, כלומר האם המקרר עמיד בפני אבק, לחות וטלטולים?
  • האם המידות של המקרר מתאימות לחלל הייעודי או לנישה הייעודית בקרוואן?
  • האם המקרר מצויד במערכת אוטומטית למניעת התרוקנות של מצבר הקרוואן?
  • האם המקרר מצויד בשכבת בידוד לשמירה על הטמפרטורה ולשמירה על תצרוכת אנרגטית מינימאלית?
  • האם תקבלו אחריות על המקרר ואם כן, מה בדיוק כוללת האחריות וכמה זמן היא נמשכת?
  • כמובן שחשוב לרכוש מקרר ייעודי לקרוואן – מבחינת מערכת החשמל, החיבורים, ניקוז המים וכו’.

היתרונות של מקרר לקרוואן
להלן כמה מהיתרונות החשובים ביותר של מקרר בקרוואן:

  • מאחר ומדובר במקרר נייד, הרי שניתן בכל עת להעביר אותו הלאה, כלומר להעביר אותו לקרוואן אחר, למסור אותו או אפילו למכור אותו למטיילים אחרים. זאת בניגוד למקררים מובנים כמובן, המהווים חלק בלתי נפרד מהקרוואן עצמו.
  • מקרר לקרוואן מאפשר לכם לטייל וליהנות מספונטניות מרבית, מבלי לתכנן מראש עצירות במסעדות או פונדקי דרכים בשביל ליהנות מארוחה כהלכתה.
  • הודות למקרר ניתן לחסוך לא מעט כסף שכן בישול ביתי לנצח יהיה זול יותר מארוחה במסעדה.