מקררי תצוגה \ ויטרינה, מקררים כללי

מקרר תצוגה לעוגות

מקפיא

אמנם קרוב לוודאי שרוב הגסטרואנטרולוגים יחלקו עלינו, אבל לעניות דעתנו לבני האדם יש שתי קיבות בחלל הבטן: הקיבה הראשונה מיועדת לעיכול המנות הראשונות והעיקריות ואילו הקיבה השנייה מיועדת לעיכול הקינוחים. זוהי הסיבה בגינה גם אם אנחנו מרגישים שעוד רגע אנחנו הולכים להתפוצץ מרוב אוכל, עדיין באפשרותנו להזמין קינוח ללא כל חשש.

אנחנו סמוכים ובטוחים שלא רק אנחנו דוגלים בתיאוריה הזו, מופרכת ככל שתהיה. עם זאת, לא תמיד ניתן לפתוח את התיאבון לקינוח, אחרי שזה האחרון נסתם על ידי שאר המנות בארוחה ובדיוק כאן נכנס לתמונה מקרר תצוגה לעוגות.

מקרר עוגות לעסקים

אם יצא לכם פעם ללכת ברחוב ולהיכנס ללא כוונה מוקדמת לבית קפה או קונדיטוריה, ייתכן מאוד שמה שמשך אתכם למקום היה אותו מקרר עוגות מעניין שצד את עיניכם וגרם לבלוטות הרוק שלכם להתחיל לפעול במרץ. לכן כל קונדיטוריה שמכבדת את עצמה, ותהיה זו קונדיטוריית בוטיק הפועלת בפאריז או קונדיטוריה מקומית, חייבת להציג לראווה את הקינוחים שלה במקרר ויטרינה ייעודי. בניגוד לרוב סוגי המקררים בעולם, שנועדו לצורכי קירור בלבד, מקררי עוגות נועדו למלא תפקיד כפול, שכן מעבר לכך שהם צריכים לקרר עוגות ולשמור עליהן מפני קלקול, הם גם צריכים לאפשר ללקוחות להתרשם מהמלאי המוצע לרכישה בחנות. אי לכך, מקררי עוגות הם מקררים שקופים, המאפשרים להציג את העוגות שנמצאות בקירור בצורה האטרקטיבית והמושכת ביותר. במאמר שלפניכם נספק לכם את כל המידע החשוב על מקררי עוגות לעסקים.

שקיפות היא שם המשחק

מקרר עוגות לעסקים איכותי הוא מקרר שקוף וככל שהשקיפות רבה יותר, כך המקרר יוכל למלא את ייעודו בצורה מוצלחת יותר. לפיכך מומלץ לתת עדיפות למקררי תצוגה לעוגות בעלי דלת שקופה, קירות שקופים ומדפים שקופים. בנוסף, מומלץ מאוד לדאוג שהתאורה הפנימית תהיה איכותית ושתבליט את העוגות הנמצאות בקירור בצורה הנכונה והטובה ביותר. השאיפה היא שהתצוגה תהיה כמה שיותר ברורה ושהלקוחות והעוברים ושבים יוכלו להתרשם מהמלאי הנמצא בקירור מכל זווית שהיא, ללא מאמץ או קושי.

משומש או חדש?

בסוגיית ה”ישן מול חדש” אין ויכוח ועל כך כל המומחים בתחום תמימי דעים: ההמלצה היא לרכוש מקרר עוגות חדש בלבד ולהימנע במידת האפשר מרכישת מקרר משומש. הזכרנו כי המקרר צריך להיות במצב טוב וייתכן מאוד שתוכלו להשיג מקרר משומש שנמצא על פניו במצב מצוין. יחד עם זאת, גם מקרר שנראה מצוין כלפי חוץ, עלול להתגלות כצרה צרורה מבפנים, שכן אין לכם שום אפשרות לדעת מהי ההיסטוריה של המקרר ולברר מהו המצב המכני והחשמלי שלו, האם הוא סובל מפגמים או נזקים ובאיזה שלב אלו האחרונים יתגלו ויפריעו לעבודה השוטפת.
בנושא הזה אסור לקחת סיכונים שכן די בקצר חשמלי שמקורו בעייפות החומר של כבל חשמלי סורר כדי לגרום לאובדן סחורה בשווי של מאות שקלים. היתרון של רכישת מקרר עוגות חדש הוא בכך שמקרר חדש מגיע עם תעודת אחריות מלאה וזאת בניגוד למקרר משומש. הודות לכך, גם אם חלילה יתברר כי רכשתם מקרר שסובל מפגם בייצור, תוכלו להתחדש במקרר נוסף תוך זמן קצר או לזכות לשירותי תיקונים מקצועיים ללא דיחוי.

התאמת המקרר לצרכי הקירור שלכם

לא תמיד המקרר המושך ביותר והמעניין ביותר או היוקרתי ביותר הוא גם המקרר המתאים ביותר עבורכם באופן אישי. כך, לדוגמה, אם אתם מעוניינים להציג לראווה ארבע עוגות בלבד, רוב הסיכויים שמקרר המתאים לתצוגה של שמונה עוגות, ישווה לעוגות מראה שומם ועזוב. בדיוק כך גם מקרר בעיצוב יוקרתי ומפואר לא בהכרח יתאים לבית קפה שכונתי וביתי.
לכן, כאשר אתם מתכננים לרכוש מקרר עוגות לעסקים ומתלבטים לגבי הדגם המתאים, עליכם לבדוק כמה נקודות חשובות לפני הרכישה. להלן כמה מהן על קצה המזלג:

  • מהי המסגרת התקציבית – ישנו טווח מחירים רחב ביותר בתחום מקררי העוגות לעסקים וכדי שלא להיגרר להוצאות כבדות מדי, חשוב להחליט מראש מהי מסגרת התקציב שתוכלו לעמוד בה ולעשות מאמצים שלא לחרוג ממנה. כך תוכלו לסנן מראש דגמים שאינם רלוונטיים עבורכם.
  • כמה עוגות עתידות להיות בתצוגה – בעיקרון מומלץ לרכוש מקרר עוגות לעסקים שיכול לשמור בקירור את כמות העוגות שאתם מתכוונים להציג, בתוספת של 50-30%, זאת מכיוון שלרוב ברגע שרוכשים מקרר תצוגה לעוגות, התיאבון גדל והמבחר הופך לרחב יותר.
  • מהם ממדי המקרר – החליטו מראש היכן אתם מעוניינים למקם את המקרר בעסק שלכם ובהתאם קבעו את המידות הרצויות שלו. הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה זה שהמקרר שתרכשו יתברר כגדול מדי או לחלופין, קטן מדי.

כמו פרפר לאור

אנחנו מאמינים שיצא לכם לא פעם ולא פעמיים ללכת ברחוב ביום קיץ חם ופשוט להיכנס לקיוסק או פיצוציה כמעט מבלי לשים לב. בדרך כלל מה שגורם לנו לעשות צעדים מהירים ביום קיץ חם לקיוסק הוא מקרר תצוגה שממנו נשקפים בקבוקים צוננים של שתייה קלה. כשהטמפרטורות עולות וטיפות הזיעה מתחילות לבצבץ, כל הבקבוקים והפחיות כאילו קוראים לנו לבוא ולרכוש אותם מבעד לדלתות השקופות.

זהו הדין בכל הקשור למקררי תצוגה לעוגות. הכוונה היא שדי במראה של העוגות המושקעות והמרשימות במקרר, בשביל לגרום לבלוטות הטעם להתחיל לעבוד מחדש ולשלוח מסרים לכיוון המוח שלא משתמעים לשתי פנים לפיהם יש לקרוא למלצר חיש מהר ולהזמין עוגה לקינוח.

השלב הצפאלי

השלב הצפאלי הוא השלב הראשון של העיכול, המתרחש עוד לפני שהמזון נכנס לנו לפה. זהו למעשה השלב שבו אנחנו אוכלים עם העיניים, אך יש לו חשיבות לא מועטה בתהליך העיכול השלם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבשלב הזה מתרחשים בגופנו שלל תהליכים שלמעשה מכינים את הגוף לארוחה. אנזימים שונים מופרשים בקיבה, בלוטות הרוק מתחילות לפעול במרץ והתיאבון מתחיל להתגבר מרגע לרגע.

השלב הצפאלי נמשך עד לשלב הגסטרי שבו המזון נכנס לקיבה ואחריו מתחיל השלב האינטסטינלי שבו המזון כבר מגיע למעי הדק. הטריגר שמתניע את השלב הצפאלי (נקרא גם הפאזה הצפאלית או התגובה הצפאלית) יכול להיות מחשבה על מזון, ריח של מזון או כמובן מראה של עוגה טעימה דרך דופן שקופה של מקרר תצוגה לעוגות.

על מקררים ושדרוגים

נכון לכתיבת שורות אלה ישנו מגוון רחב ביותר של מקררי תצוגה לעוגות שניתן לרכוש מהמשווקים השונים. הדגמים השונים נבדלים אלו מאלה בין היתר בפרמטרים הבאים:

  • ממדי המקרר – ישנם מקררים המתאימים לקירור של שלוש או ארבע עוגות בלבד אך ישנם גם המתאימים לקירור של עשר ואף עשרים עוגות במקביל.
  • עיצוב המקרר – הכוונה היא בעיקר למבנה של המקרר (מקרר עומד או מקרר שוכב, מקרר צר וארוך או מקרר מלבני ניצב ועוד) אך גם לדרגת הגימור שלו ורמת היוקרה שלו.
  • כמות הפונקציות – ישנם מקררים המצוידים בתאורה פנימית מתחלפת, מגשי עוגות מסתובבים ושלל פונקציות מתקדמות וישנם מקררים פשוטים ובסיסיים יותר שיודעים בעיקר לקרר.

ישנה חשיבות עליונה להתאים את המקרר לאווירה של המסעדה, בית הקפה או המאפייה, לכמות העוגות שברצונכם להציג, לממדים של החלל ועוד. בהצלחה ושיהיה לכם יום טעים!

ליעוץ, פרטים נוספים והצעות מחיר, פנו אלינו: landers.co.il