מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

צריכת חשמל של מקרר יין

כאשר באים לרכוש מקרר יין ויהיה זה מקרר יין המתאים לקירור של שניים עשר בקבוקים או מקרר המתאים לקירור של שמונים בקבוקים ואף יותר מכך, ישנה חשיבות עליונה לתת את הדעת למגוון רחב של פרמטרים שיש בהם כדי להשפיע על הבחירה.

אחד מהפרמטרים הרבים שיש לתת עליהם את הדעת הוא הצריכה החשמלית של המקרר. במאמר זה נפרט אודות האופן שבו יש לחשב את הצריכה החשמלית של מקררי היין ולאחר מכן נפרט אודות מספר פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון.

כיצד מודדים את צריכת החשמל?
מקרר ייןצריכת החשמל נמדדת ביחידות של קילוואט שעה. מדובר למעשה על כמות האנרגיה החשמלית שהמכשיר זקוק לה על מנת לפעול באופן תקין. את כמות האנרגיה החשמלית מודד מונה החשמל הביתי המותקן בלוח החשמל בכל רגע נתון.
היחידות המסומנות על גבי המונה הן כאמור קילוואט שעה או בראשי תיבות: קוט"ש. הצריכה הנמדדת היא פונקציה של הספק המכשיר המסומן באות W או וואט ועל מנת לחשב את הצריכה הממוצעת יש להכפיל את ההספק שלו בכמות הזמן שבה הוא פועל. יחידת הזמן היא שעה וכך ניתן לחשב את הקוט"ש.

כיצד מחשבים את עלות צריכת החשמל של מקרר היין?
כשיש בידינו את המידע הרלוונטי בנוגע להספק המכשיר ובנוגע למשך הפעולה שלו, כל שעלינו לעשות הוא לברר את מחירי החשמל. במאמר זה לא נפרט בנוגע למחירי החשמל שכן הם משתנים מעת לעת. הנתונים מופיעים באתר של חברת החשמל וניתן לאתר אותם בקלות רבה מאוד. בסופו של דבר עלות הצריכה החשמלית של מקרר היין תתקבל על ידי הכפלה של הצריכה החשמלית הנמדדת בקוט"ש במחיר החשמל לקוט"ש.

מה הוא ההספק של מקרר היין?
כפי ששמתם לב, על מנת לחשב את צריכת החשמל של מקרר יין צריך לברר מה הוא ההספק של המכשיר. גם כאן, לא ניתן לספק נתונים מדויקים וזאת כיוון שלכל מקרר ישנו הספק שונה. ישנם מקררים קטנים מאוד בעלי הספק של 1.2 קילוואט וישנם גם מקררים גדולים מאוד בעלי הספק של עשרות קילוואטים. ההספק משתנה בהתאם לטכנולוגיית הקירור, הדגם הספציפי בו תבחרו, נפח המקרר, כלומר כמות הבקבוקים שניתן לקרר בו במקביל ועוד.
פרמטרים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת כשבאים לרכוש מקרר יין

  • רמת העיצוב של המקרר ורמת הגימור של המקרר.
  • האם קיימת אפשרות לכוונן את המדפים על מנת שניתן יהיה לקרר בקבוקים בגדלים שונים?
  • האם ניתן לחלק את המקרר למספר אזורי טמפרטורה נפרדים?
  • האם המקרר מצויד בדלת בעלת מסנן קרינת UV?
  • האם המקרר פועל באמצעות מדחס או בשיטה התרמו אלקטרית?
  • האם המקרר מצויד במנגנון לנטרול רעידות?
  • האם המקרר מייצר הרבה רעש בזמן הפעולה שלו?
  • האם החברה המשווקת מעניקה אחריות מלאה על המקרר למשך שנה לפחות?