מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מי צריך מקרר יין יוקרתי?

מאז ומעולם אהבתי ללגום יינות איכותיים, אך בעשר השנים האחרונות אפשר להגיד שעברתי תהליך משמעותי של "התחזקות" בתחום. אני לא יודע אם זה קשור לזה שהתבגרתי, לעובדה שמשנה לשנה התוצרת הישראלית רק הולכת ונהיית מרשימה יותר או לעובדה שאני יכול להרשות לעצמי לרכוש יינות איכותיים יותר, אבל בכול מקרה – ביום בהיר אחד הגעתי למסקנה שהגיע הזמן שאהיה הבעלים הגאה של מקרר יינות משלי.

מקרר יין יוקרתי

המחקר המקדים

אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל כל מי שמכיר אותי יוכל לומר לכם שאני בחור יסודי. היסודיות שלי באה לידי ביטוי בין היתר בכך שכל פרויקט שאני ניגש אליו זוכה לתשומת לב מרבית וזה לא משנה אם מדובר על רכישה של רכב חדש או על תכנון של טיול לסוף השבוע. לאור זאת, גם לפני שרכשתי את המקרר האיכותי שלי, ערכתי מחקר מקדים שהפעם היה מעמיק ויסודי במיוחד.

היה לי מאוד חשוב להכיר את התחום לעומק כי ידעתי שמדובר בהשקעה לא קטנה ומלבד זאת, רציתי להעניק לתחביב שהלך ותפס מקום יותר ויותר מרכזי בחיי את הכבוד הראוי לו. התחלתי את המחקר בקריאה של חומר מקצועי, אחר כך התחלתי לחקור את החברות המובילות בתחום, המשכתי לסקירה מפורטת של המחירים ודיברתי עם לא מעט ספקי מקררים וחובבי יין מושבעים.

השאלה הגדולה – כמה כדאי להשקיע על מקרר יין?

את המסגרת התקציבית שהקדשתי לטובת המקרר החדש קבעתי בשלב מוקדם מאוד. גם לא התקשיתי במיוחד לבחור את נפח המקרר ואת החברה המשווקת. החלטתי מראש בדיוק אילו פונקציות אני מעוניין שיותקנו במקרר ועל איזה שדרוגים אני מוכן לוותר ורק על דבר אחד לא יכולתי להחליט. אתם מבינים, לצד המקררים הסטנדרטיים עומדת שורה ארוכה של מקררי יין יוקרתיים.
מדובר על מקררים המעוצבים לעילא ולעילא, המצוידים במגוון רחב של פונקציות מתקדמות. רמת הגימור של מקרר יין יוקרתי גבוהה מאוד ובדרך כלל מדובר על מוצרים איכותיים במיוחד, המספקים לבעליהם שקט נפשי למשך שנים ארוכות. עם זאת, מאחר ואני לא טיפוס שאוהב לנקר עיניים ומאחר ובסך הכול אני אדם צנוע, הבחירה הראשונית שלי הייתה במקרר בעל עיצוב סטנדרטי למשעי שאינו יוקרתי כלל וכלל. ההתלבטות הגדולה התפתחה בעקבות אמירה אגבית של חבר קרוב שחובב יינות לא פחות ממני, שאמר לי ערב אחד כשדנו בנושא: "אם כבר, אז כבר".
הבחירה הנכונה בשבילי
כפי שאתם בטח כבר יכולים להבין, בסופו של דבר רכשתי מקרר יין יוקרתי מאוד. המקרר שלי יכול לקרר במקביל שמונים בקבוקי יין, ניתן ליצור בו שני אזורי קירור נפרדים בשתי טמפרטורות שונות ואם לא די בכך, הרי שהעיצוב שלו מרשים בצורה בלתי רגילה. לכל מי שאני מכיר אמרתי שבחרתי במקרר יוקרתי כי מדובר על מקרר עמיד מאוד ואיכותי מאוד, אבל ביני לבינכם, כשמדובר על מקררי יינות, הרי שאני מאמין שצריך ללכת לפי הביטוי החכם: "אם כבר, אז כבר". לחיים!