מקררי תצוגה \ ויטרינה

שיווק באמצעות החושים- מקרר תצוגה דלפקי

מקררי תצוגה מסחריים

עולם השיווק כיום פונה לכל החושים של הלקוח הפוטנציאלי ומביא בחשבון כי רכישה במרבית המקרים היא רגשית, על סמך פיתוי החושים ולא באופן שכלתני. מומחים לשיווק בנדל”ן מעריכים כי לאדם ממוצע אורך דקות אחדות להחליט האם לרכוש בית מסוים או לוותר, כאשר הרכישה כולה מתבצעת על סמך החלומות והמאווים והרבה פחות על סמך הנכס בפועל. בעוד שרכישת נדל”ן היא לרוב הרכישה הגדולה ביותר שיבצע אדם בחייו, רכישות יום יומיות של מוצרי ביגוד, מזון ופנאי מטבע הדברים אורכות הרבה פחות זמן ומתבצעות בצורה דומה.

תעשיית האוכל והתופינים מתבססת בחלקה הגדול על מכירה ושיווק באמצעות פניה לחושים, ומביאה שיטות שונות להגיע לצלחתו של הסועד והמבקר:

  • גריל פתוח – מסעדות רבות מוציאות את הגריל אל שטח המסעדה ממש, תוך יצירת חציצה לצרכי בטיחות האורחים, במטרה להביא אל הסועדים את הריחות והמראה גם יחד של המוצרים הנצלים על הגריל. באופן דומה ניתן לראות  גם פלטות להקפצה בהם עובדים הטבחים לעיני הסועדים במטרה לעורר את חושיהם.
  • תפריט קינוחים חי – במסעדות רבות נהוג לשלוח אל הסועדים תפריט קינוחים חי, דהיינו, מגש קינוחים מפתה ומעורר תאווה בו יוכלו הסועדים לראות את האפשרויות במו עיניהם, ואף מדווחים על עלייה באחוזי הזמנות הקינוחים בעקבות שיטה זאת.

קיימים מספר סוגי מקררים המתאימים לתצוגה ולמטרות שונות:

  • מקרר תצוגה דלפקי – הצבת מקרר תצוגה דלפקי מתקיימת הן במסעדות, מזנונים ואף בחנויות נוחות, במטרה לשקף לעוברים ולמבקרים את מגוון האפשרויות העומדות בפניהם למיני מתיקה, כריכים קרים, משקאות ממותקים, סלטים ארוזים, מעדנים ודברי חלב ואפשרויות רבות נוספות. נגישות המוצרים וסידורם בתוך מקרר תצוגה דלפקי שקוף ואסתטי יוצרים תחושה של פיתוי ורעננות הבאות לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירת המוצרים. סוג עסק נוסף הנוהג להעמיד מקרר תצוגה שולחני הן הקונדיטוריות, המעמידות לראווה עוגות מרשימות המושכות את העין.
  • מקרר תצוגה שולחני מגיע במידות שונות ובתצורות שונות, הן לצרכי עיצוב והן להתאמה פונקציונאלית לכל צורך. בין סוגי המקררים לתצוגה אותם ניתן למצוא בשוק:
  • מקרר תצוגה חצי עגול – מקרר בעומק כ- 60 ס”מ המתאים לתצוגת עוגות ומאפים. בעל משטחים ומדפים שטוחים הבולטים כלפי חוץ. מגיע עם מכסה או בתצוגה פתוחה.
  • מקרר תצוגה עגול – מתאים אף הוא לעוגות, מקרר ארוך וחסכוני במקום המתאים לעמידה בפינת החדר. מגיע עם מדפים עגולים ומסתובבים תצוגה בת 360 מעלות.
  • מקרר משקאותמקרר בעל דלת שקופה נפתחת או שתי דלתות הזזה, מגיע בשלל נפחים וגדלים. המדפים מודולריים ונשלפים, מתאימים לכוונון הגובה לפחיות, בקבוקים אישיים או בקבוקים משפחתיים. מתאים מאוד למזללות ומזנונים בהם השתייה מסופקת בשירות עצמי. מדובר באחד מסוגי המקררים המבוקשים ביותר לצרכי תצוגה בעסקים.
  • מקרר גלידות – מקרר גלידות אינו מתאים כמובן לכל סוגי העסקים ומיועד לגלידריות לתצוגת שלל סוגי הגלידות הצבעוניות באופן מפתה ומושך את העין. מדובר במקררים מותאמים בעלי נפח רחב בהרבה ממקררי תצוגה סטנדרטיים, אשר גם עוצמת הקירור בהם מותאמת ומדויקת.

פרמטרים לבחירת מקרר תצוגה שולחני

  • גודל – גודל המקרר חשוב מאוד הן בשאלת גודלו הפיזי ביחס לחלל החדר והן ביחס לנפח האחסון הקיים בו. במידה ומטרת המקרר היא תצוגה בלבד על מנת למשוך את עין ולב הלקוחות, וישנם פתרונות קירור נוספים בבית העסק ניתן להסתפק במקרר קטן ואסתטי. כאשר מקרר התצוגה ישמש גם כמקרר אחסון עיקרי יש להביא זאת בחשבון בבחירת גודל המקרר.
  • מודולריות – סידור מוצרי מזון ומשקאות לצורך תצוגה מהווה חלק מאומנות העיצוב ומתבצע בקפדנות ותוך השקעת מחשבה: גובה המוצרים, צבעים שמושכים את העין יותר או פחות, מוצרים המשדרים בריאות וטריות ופרמטרים נוספים. חשוב לבחור במקרר תצוגה בעל מדפים מודולריים הניתנים לשינוי התצוגה ולמשחקי גבהים על פי צורך.
  • קירור – מקרר מכל סוג, לרבות מקרר תצוגה שולחני, נועד קודם כל לקרר. חשוב לבחור במקרר בהתאמה לאופי השימוש ולמוצרים, במידה ומדובר במקרר גדול המיועד להכיל מגוון מוצרים כדאי לבחון מקררים בעלי שליטה וטמפרטורה נפרדת ושונה לכל אזור או תא במקרר. מקררים כאלה יוכלו להכיל כריכים הזקוקים לטמפרטורה נמוכה יחסית לצד דברי חלב וסלטים הזקוקים לקירור בעוצמה גבוהה יותר, ולשכון בשלום זה לצד זה בהתאמה מושלמת של הטמפרטורה לתאים מפוצלים.
  • עיצוב – מקררי תצוגה אמנם מיועדים לאחסן ולקרר מוצרי מזון ומשקאות אולם מטרתם הוא  לפני הכל תצוגה, מה שהופך את עיצוב המקרר לחשוב לא פחות מפרמטרים אחרים. קיימים מקררים בעיצובים יוקרתיים, חדישים ומושכים את העין, מקררים לבנים ומקררים בצבעי נירוסטה, דלתות נפתחות בתצורות שונות ואלמנטים נוספים המשפיעים על עיצוב המקרר. יש להביא בחשבון את העיצוב הכללי והאמירה של בית העסק בבחירת המקרר ולנסות ולבחור מקרר שישתלב היטב בחלל.
  • אחריות ושירות – מקררים המיועדים לעסקים, לתצוגה או לאחסון מוצרי מזון, חייבים לספק עמידות ואיכות, מנוע מתאים בעוצמה לגודל המקרר ואופיו, מערכת גז סגורה ואלמנטים מכניים וחשמליים נוספים. יחד עם זאת גם מוצרים איכותיים עשויים להגיע לכדי תקלה, כאשר במקרה כזה נדרשים שירותיו של טכנאי מקררים מומחה. ברכישת מקרר תצוגה שולחני, או כל מקרר אחר המיועד למסעדה, מזנון, קונדיטוריה או בית עסק אחר, יש לוודא מהי תקופת האחריות ומה הם גבולותיה. יש לוודא אילו רכיבים ותקלות מכסה האחריות והאם נדרשת השתתפות עצמית ממזמין השירות. מעבר לזאת יש לשאול ולברר מי החברה המספקת את האחריות על המקרר בפועל ומה הם זמני השירות להם היא מחויבת. חברה המציעה שירות תיקונים למקרר תוך חמישה ימי עסקים לצורך העניין לא תהיה רלוונטית לעסק לממכר מוצרי משקה ומזון אשר זקוק לשירות מידי.