מקררים לרכב

צידנית חשמלית לרכב

חובבי הקמפינג מחפשים ללא הרף פתרונות נוחות לשהייה בשטח, החל מאוהלי איכות עמידים, מזרונים וכסאות נוחים שישדרגו את השהיה, פתרונות תאורה וכמובן פתרונות לקירור מזון. במדינת ישראל החמה אתרי הקמפינג המרהיבים מזמינים את המבקרים לטיולים ולשהייה למשך מרבית ימות השנה. יחד עם זאת החום הכבד יכול להביא לקלקול מזון בתוך שעות אחדות ללא התאמה של פתרונות קירור.

מבקרים ומטיילים רבים מסתפקים בקירור המזון ושמירה עליו בתוך צידניות בעלות יכולת בידוד טובה, ובעזרה של קרחונים לשמירה על טמפרטורה נמוכה. פתרון זה מתאים לבילוי יום, או לחילופין מחייב רכישה של מארזי קרח לאורך כל השהות, מאחר והקרח נמס גם בתוך צידנית מבודדת.

צידנית חשמלית לרכב היא בין הפתרונות המובילים בתחום הקמפינג ומספקת מענה של ממש לקירור איכותי של מזון בתנאי שטח. צידנית חשמלית לרכב היא למעשה מקרר נייד הנותן מענה מחוץ לבית לצרכים שונים. מרבית הרוכשים יעשו שימוש בצידנית לצרכי קמפינג וטיולי שטח, לשמירה על שתיה קרה ופרטי מזון, אולם ישנם גם כאלה הרוכשים את הצידנית על מנת להשאיר אותה ברכב כחלק מפתרון קירור נוח, בעיקר לאנשים המרבים לשהות ברכב בנסיעות.

רכישת צידנית חשמלית לרכב חייבת להתבצע תוך הבאה בחשבון של מספר פרמטרים:

  • מידות הצידנית – מידות הצידנית קובעות את הנפח ויכולתה להכיל, כאשר מטבע הדברים בקמפינג נדרשת יכולת הכלה ואחסון גדולה ככל האפשר. יחד עם זאת חשוב לזכור כי הצידנית היא צידנית ניידת הזוכה לאנרגיית החשמל באמצעות מצת המתחבר למנוע הרכב, ואף תופסת מקום רב במכונית. מסיבה זו חשוב לבחור בצידנית המתאימה לגודל הרכב ולנסות לנצל באופן מיטבי את שטח האחסון בה.
  • עוצמת הקירור – צידנית חשמלית לרכב מיועדת לתת מענה לשמירה על מזון באמצעות קירור. יש לוודא כי עוצמת הקירור הקיימת בצידנית מספקת. צידנית אינה מיועדת להקפיא ולצורך שמירה על קור של מוצרי בשר מופשרים, ירקות וכדומה נדרשת טמפרטורה בת 2-8 מעלות.
  • חיבור לחשמל – צידנית חשמלית לרכב מיועדת בראש ובראשונה לחיבור למצת הרכב ממנו היא שואבת את האנרגיה הדרושה לה. מרבית הצידניות כוללות חיבור נוסף לשקע חשמלי רגיל, הניתן לניצול בחלק מאתרי הקמפינג והשטח המספקים זאת. חשוב לזכור כי באתרי הקמפינג הרכב לרוב מרוחק משטח השהייה ואף אינו נמצא במצב הנעה לאורך כל הזמן, ועל כן נדרש פתרון חיבור נוסף.
  • חלק מן הצידניות החשמליות המתקדמות כוללות גם חיבור USB  המאפשר קבלת אנרגיה חשמלית באמצעות סוללה נטענת, מה שמסייע בשהייה בשטח ובמקומות נטולי חיבור לחשמל.
  • גלגלים – צידנית חשמלית לרכב אינה שוקלת משקל רב, אולם כאשר היא עמוסה בבקבוקי שתיה ופרטי מזון היא עשויה להיות כבדה ממש. לצרכי נוחות מוטב לבחור צידנית הכוללת ידית נשיאה נוחה וגלגלים המאפשרים לנייד אותה בקלות.

צידנית חשמלית לרכב לעומת צידנית רגילה

צידניות רגילות ניתן לרכוש בכל רשתות השיווק במגוון דגמים, החל מצידניות רכות ומתקפלות וכלה בצידניות קשיחות ועמידות. מאחר וצידנית חשמלית לרכב היא צידנית קשיחה ואיכותית ההשוואה מתבצעת לצידנית קשיחה שאינה חשמלית ובגודל דומה.

צידנית קשיחה בעלת נפח של ארבעים ליטרים, שזהו הגודל הממוצע הניתן להעמסה בקלות יחסית ברכב פרטי ומתאים לשימוש בקמפינג משפחתי, תעלה בממוצע כארבע מאות שקלים.

צידנית חשמלית לרכב קשיחה ובגודל זהה מוצעת בטווח מחירים רחב בהתאם לפרמטרים הנוספים בה (שקע החיבור והטעינה, עוצמת הקירור) במחיר המתחיל משבע מאות ₪. ההפרש במחיר בהחלט ניכר, אולם חובבי השטח והקמפינג יטענו כי מדובר בהפרש אשר מספק את התמורה לטווח הארוך.

צידנית חשמלית לרכב פופולרית בעיקר בקרב חובבי הקמפינג והטבע, אולם כאמור יכולה לתת מענה לצרכים נוספים:

  • הובלה ואחסון של תרופות – אנשים החולים במחלות כרוניות ונזקקים לשימוש קבוע וארוך טווח בתרופות הדורשות קירור נתקלים לעתים בקושי של ממש ביציאה מן הבית. אפילו נסיעה בת שלוש שעות למלון ברכב ממוזג עשויה להזיק לתרופה, וצידנית קירור המחוברת לשקע הרכב מהווה למעשה מקרר קבוע ברכב המסייע במקרים כאלה.
  • פתרון לנהגים ואנשי שטח – לא מעט מקצועות ותחומי עיסוק כיום דורשים עבודת שטח מאומצת, בה העובד מתחיל ומסיים את יומו ברכב. עבודות כאלה מאפיינות נהגים, מובילים, סוכני מכירות, טכנאים ונותני שירות ועוד. על מנת להימנע מרכישת מזון מהיר מדי יום, מה שלא כלכלי ואף מזיק לבריאות, בוחרים רבים לרכוש צידנית חשמלית לרכב, שתשמש כמקרר קבוע ברכב. צידנית כזאת מתאימה לאחסון כריכים, פירות וירקות, דברי חלב ומשקאות. ברכישת צידנית חשמלית לרכב למטרה זו לאדם יחיד אין סיבה להשקיע בצידנית בעלת נפח גדול במיוחד וניתן להסתפק בצידניות קטנות בנות 5-15 ליטרים.

אחריות

צידנית חשמלית לרכב בדומה למוצרי חשמל אחרים מגיעה עם אחריות יצרן למשך שנה אחת. על מנת לממש את האחריות במקרה הצורך יש לשמור על הנחיות היצרן (חיבור לשקע בהתאם להמלצה, העמסת משקל וכדומה) וכן על שימוש סביר.

צידנית חשמלית לרכב המספקת גם חימום

קיימות גם צידניות חשמליות אשר בנוסף לפתרון הקירור מספקות גם פתרון לחימום מזון, באמצעות תרמוסטט המאפשר שליטה בטמפרטורה. הטמפרטורה המרבית הניתנת במוצר עומדת על כששים מעלות, ויכולה לסייע בחימום מזון מבושל לילדים וכדומה. הצידנית אינה מיועדת לבישול וטרם השימוש יש לוודא כי הכלים המצויים בה עמידים בחום אותו היא מספקת.

קמפינג הוא תחביב מושך הגורם לרבים להוסיף ולהעשיר את מאגר הציוד שלהם ולהבטיח תנאי נוחות והנאה בכל תנאי שטח. צידנית חשמלית לרכב היא בבחינת ציוד חובה להשלמת המוצרים לכל חובב קמפינג, ולרבים אחרים. צידנית כזאת גם מהווה מתנה מושלמת לאותם אנשים שיש להם הכל- וניתנת באהבה ותוך מחשבה.