מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

​איך לבחור מקרר יין?

במידה והחלטתם שהגיע הזמן בשעה טובה לתת לבקבוקי היין את הכבוד הראוי להם ולאחסן אותם באופן האולטימטיבי עבורם, הרשו לנו לברך אתכם בהרבה מזל טוב ובהצלחה. רגע לפני שאתם ניגשים לבחור מקרר יין, הרשו לנו להסב את תשומת לבכם לנקודות הבאות המופיעות במאמר זה, שתסייענה לכם במלאכת הבחירה.
מקרר יין

קיבולת המקרר

הפרמטר החשוב ביותר שיש להתייחס אליו הוא יכולת הקיבול של המקרר. חובבי יין רבים נוטים לרכוש מקררים שמתאימים באופן המושלם מבחינת יכולת הקיבול לכמות הבקבוקים שברשותם. שימו לב – מדובר על טעות רווחת ונפוצה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלאוספי היין ישנה נטייה טבעית לגדול ולהתרחב.

על מנת שלא תתחרטו בשלב מאוחר יותר על כך שלא דאגתם לרכישה של מקרר יין גדול מספיק, עשו את הדבר הנכון והשקיעו במקרר שמאפשר לקרר כמות גדולה יותר של בקבוקים מזו שישנה ברשותכם כעת (ההמלצה היא לבחור במקרר בעל קיבולת הגדולה בעשרים עד שלושים אחוז לפחות). כמו כן מומלץ מאוד לרכוש מקרר יין בעל מדפים מתכווננים על מנת שתוכלו בהתאם לצורך להתאים את חלל האחסון לבקבוקים בעלי ממדים שונים.

טכנולוגיית הקירור

כיום נהוג לייצר מקררי יין שפועלים בשתי טכניקות קירור מרכזיות: מקררי יין הפועלים באמצעות מדחס ומקררי יין הפועלים באמצעות טכנולוגיה תרמו אלקטרית. היתרונות של הטכנולוגיה התרמו אלקטרית רבים ומגוונים. כך למשל בניגוד למקררי היין הפועלים באמצעות מדחס, מקררי היין הפועלים באמצעות טכנולוגיה תרמו אלקטרית אינם מייצרים רעש ואינם רועדים (הרעידות של מקררי היין הפועלים באמצעות מדחס עלולות לחבל באיכותם של היינות המקוררים בטווח הרחוק). בנוסף לכך הטכנולוגיה התרמו אלקטרית מאפשרת ליהנות מחיסכון מרבי מחשמל.

עם זאת, למקררים התרמו אלקטריים ישנו חיסרון משמעותי אחד – ברגע שהמקרר ממוקם בסביבה שהטמפרטורה בה גבוהה מעשרים וחמש מעלות צלזיוס, יכולת הקירור שלו נפגמת. לפיכך במידה ואין לכם אפשרות למקם את המקרר באזור שבו הטמפרטורה נמוכה מעשרים וחמש מעלות במהלך כל ימות השנה, מומלץ לבחור דווקא במקרר בעל מדחס.

אזורי טמפרטורה נפרדים

במידה ואתם דוגלים בכך שלכל סוג של יינות יש להתאים טמפרטורה שונה (יינות מבעבעים, אדומים או לבנים), מומלץ שתבחרו במקרר המאפשר לחלק את חלל הקירור למספר אזורי טמפרטורה. חשוב לשים לב שחלוקה מעין זו מקפיצה לרוב את מחיר המקרר בכמה מאות שקלים כלפי מעלה ואף באלפי שקלים, בתלות בממדי המקרר.

סינון קרינה

כפי שוודאי אין צורך לספר לכם, לא רק טמפרטורה גבוהה או רעידות יכולות לפגוע באיכות היין, אלא גם קרינת השמש. במידה ואתם עתידים למקם את המקרר בחדר מואר ולחשוף אותו לאור השמש, מומלץ מאוד להשקיע ברכישת מקרר יין עם דלת מסננת קרינה. במידה והמקרר עתיד להיות ממוקם במרתף חשוך, ניתן גם לרכוש מקרר עם דלת פשוטה יותר, מה שיכול לקצץ מאוד בעלות המקרר.