מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

תרבות היין בישראל

תרבות היין בישראל מאת י פרידלנדר

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מבורכת, תרבות היין שלנו הולכת ותופסת תאוצה. לפי כל המדדים הקיימים אנו רואים כי הלקוח הישראלי רואה ביין מרכיב מרכזי בארוחה שלו כהשלמה לחוויה הקולינרית שלו. חדשנות ומוקריות ואף גיוון זהו שם המשחק.

הלקוח הישראלי מעוניין לעבור חוויה בארוחה שלו, הוא רוצה לשתות יין איכותי ומוכן לשלם ולעיתים לשלם לא מעט עבורו . הלקוח הישראלי מחפש התנסויות חדשות, טעמים חדשים. המסעדות וחנויות היין שם כדי להעניק לו חויה זו, ואף נהנים מגידול מתמיד בהכנסות כתוצאה מזה.

כדי שחויית הלקוח הישראלי תהיה מושלמת, חלק נכבד מהעיסוק ביין הוא באחסנתו ובשימורו לאחר פתיחת הבקבוק, כדי שנשמור על איכות היין טעמו, ריחו, יש לדאוג לאיחסונו הנכון וקירורו בתנאים האופטימליים ביותר. בהרבה מקרים אנו נתקלים ביינות מצויינים שנפתחו לא סויימו וכך לאחר זמן מה נפגעו עד מאד באיכותם כתוצאה מתהליך שנקרא חימצון היין, בו נכנס אויר לבקבוקים וכך נפגעת עד מאד איכות היין. חשוב לדעת, בקבוק שנפתח לא ישמור את איכויותיו הטובים אם לא יאוחסן בטמפרטורה הנכונה. לכן קיים פתרון טכנולוגי מצוין שנקרא, מקרר יין, מדובר באביזר נוח מאד במספר רב של ורייציות שעוזר גם ליצור אוירת יין בסלון בבית או בחדר ההסבה וכך יש לנו את הכיף הגדול לכבד את אורחיינו בכוס יין כשברור לו כי איחסנו אותו בתנאים הטובים ביותר. מקררי יין זמינים היום במחירים סבירים ביותר ובמספר רב של גדלים ואפילו צבעים.