מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקררים ביתיים ליינות

כמעט בלי שהרגשנו, הפכה ישראל לאחת ממעצמות היין המכובדות ביותר בעולם כולו. נכון, לפני כמה שנים זה אולי היה נשמע כמו בדיחה, אבל בשנים האחרונות היינות הישראלים מתחרים בכבוד ביינות האיכותיים ביותר בעולם ושנה אחר שנה קוטפים את המדליות הנחשבות ביותר בעולם היין. ייתכן שהמהפכה של היינות בישראל קשורה בצורה מסוימת למהפכה הקולינרית שעברה עלינו או למהפכת הקפה אך ישנם רבים שסבורים שמדובר על מהלך שהתפתח במשך מספר עשורים באופן עצמאי ממש מתחת לאפנו.

חשיבות השימור
במידה ואתם מתעניינים בנושא, יש סיכוי לא רע שכבר עכשיו יש לכם בארון כמה בקבוקים לא רעים בכלל, אך חשוב לדעת שיינות טובים זקוקים לתנאי אחסון מסוימים על מנת שלא יתקלקלו. נכון, יין לבן נהוג להגיש קר ולכן לרוב את היינות הלבנים נהוג לשמור במקרר, אבל במידה ולא ידעתם, גם יינות אדומים יש להחזיק בקירור על מנת לשמור עליהם ועל מנת לתרום להתפתחות שלהם בבקבוק. עם זאת, לא מדובר על קירור בטמפרטורה של ארבע מעלות צלזיוס, הטמפרטורה שמספק המקרר הביתי אלא על טמפרטורה שנעה בין 12-16 מעלות צלזיוס.

טמפרטורה גבוהה מדי או נמוכה מדי, חשיפה לקרינת השמש או שהות בתנאי לחות לא מתאימים לא רק פוגעות באיכות היינות בדגש על היינות המובחרים והעדינים אלא יכולות ממש להרוס אותם לאורך הזמן. זוהי הסיבה לכך שכיום ניתן למצוא ביותר ויותר בתים פרטיים מקררי יינות ביתיים.

איך ניתן לדעת באיזה מקרר לבחור?
מאחר והמבחר של אותם מקררים ביתיים ליינות הוא נרחב ומגוון בצורה בלתי רגילה, הכנו עבורכם רשימה של נקודות שיש לקחת בחשבון לפני הרכישה להלן:

  • מאחר ולאוסף של יינות יש נטייה להתרחב, הקפידו תמיד לרכוש מקרר בעל נפח שגדול בחמישים אחוז לפחות מזה שאתם מאמינים שתזדקקו לו. סמכו עלינו, אתם עוד תודו לנו על העצה הזו.
  • הקפידו לרכוש מקרר שהדלת שלו חסינה בפני קרינת UV.
  • מומלץ לרכוש מקרר בעל שני אזורי קירור נפרדים על מנת שניתן יהיה לאחסן יינות מסוגים שונים במקרר אחד.
  • עיצוב מיוחד ולא שגרתי לאו דווקא יוסיף לאיכות השימור אבל בהחלט יכול להקפיץ את המחיר כלפי מעלה בכמה מאות ואף בכמה אלפי שקלים. ההמלצה שלנו היא להשקיע את הכסף באיכות ובנפח המקרר ולאו דווקא בעיצוב שלו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבדיוק כמו במקרה של הקנקן, כך גם במקרר יינות – מה שחשוב הוא התוכן.
  • הקפידו לרכוש מקרר ביתי ליינות אך ורק מחברה מוכרת ובעלת מוניטין וכן הקפידו לקבל תעודת אחריות עבור המקרר.
  • היין יישמר באופן המוצלח ביותר ולמשך הזמן הארוך ביותר בסביבה שבה מידת הלחות נעה בין חמישים לשבעים אחוז. לפיכך הקפידו לרכוש אך ורק מקררי יינות שמאפשרים בקרה על מידת הלחות בחלל הקירור.