מדריכים וטיפים, מקררים כללי

​דרכים מומלצות לקירור אלכוהול

יש אנשים בארץ שחושבים שאנחנו חיים במדינות סקנדינביה. למה אני מתכוון כשאני כותב את זה? לכך שיש כאלה שאוהבים לשתות את האלכוהול שלהם חם. אני אף פעם לא אגיד לאיש איך לשתות את האלכוהול שלו, אבל אני כן יכול להגיד לו שהוא לא מבין כלום מהחיים שלו. במדינה חמה כמו שלנו ישנה חשיבות עליונה להחזיק את האלכוהול בקירור כשלמעשה ישנה חשיבות עליונה גם לבחירה חכמה בסוג הקירור ובדיוק על זה רציתי לדבר אתכם במאמר שלפניכם.

מקררי אלכוהול מומלצים אצלנו באתר:
מקרר יין
מקררי בירה

קירור נכון של יינות
מקרר בירהרבים לא יודעים את זה, אבל קירור לא נכון של יינות יכול לפגוע מאוד בטעמו של היין ובמקרים החמורים ביותר אף לגרום לקלקול מוקדם של היין.

כך לדוגמה רבים עוברים היום לטכנולוגיית קירור הנקראת טכנולוגיה תרמו אלקטרית. אני לא רוצה להיכנס לרזי הטכנולוגיה מבחינה טכנית אבל דבר אחד חשוב מאוד לציין – כאשר ממקמים את המקררים שעובדים בטכנולוגיה תרמו אלקטרית בחלל שהטמפרטורה השוררת בו גבוהה מעשרים וחמש מעלות, היכולת של המקרר לבצע את הפעולה הבסיסית ביותר שלו, נפגעת.

אז נכון, מדובר על מקררים שקטים בצורה בלתי רגילה, שצורכים מעט מאוד חשמל ושכמעט ולא רועדים (בהשוואה למקררי יינות הפועלים באמצעות מדחס בשיטה המסורתית), אבל עדיין – למקם מקרר כזה באמצע הסלון שחשוף לשמש רוב שעות היממה, שהטמפרטורה שבו יכולה להגיע גם לשלושים מעלות ויותר, עושה ליינות יותר נזק מתועלת.
מעבר לכך, ישנה חשיבות עליונה לדאוג למקם את המקרר באזור שאינו חשוף לקרינת השמש, אלא אם כן דלת וקירות המקרר מצוידים במסנני קרינה איכותיים. במידה ואתם עושים שימוש לא נכון במקרר יינות, עדיף כבר שתטמינו את הבקבוקים היקרים שלכם בארון הבגדים, התנאים שם יחמיאו להם יותר. באחריות.

קירור נכון של בירות
אמנם בירה היא משקה הרבה פחות רגיש מיין ואמנם בניגוד ליינות, הרי שבירות לא מתיישנות בבקבוק כך שאין שום צורך לשמור אותן למשך תקופות ארוכות, אבל בכל זאת – ישנם כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם כשבאים לקרר בירות, בדגש על בירות איכותיות. הכלל הראשון הוא להימנע מטלטול של הבירות. בדומה ליין, גם הטלטול של הבירות גורם להרס איטי אך קבוע של המשקה.

לפיכך מומלץ שבמידה ואתם נוהגים לאחסן את הבירות במקרר הביתי, שתימנעו מלמקם אותן בדלת של המקרר. בנוסף לכך, חשוב מאוד להעניק לבירות טמפרטורה יציבה כמה שניתן ולמנוע מחשיפה של הבירות לאור השמש בכול מחיר. למען האמת הפתרון האולטימטיבי לקירור של בירות הוא רכישה של מקרר בירות ייעודי. באופן כזה אתם יכולים לשמור על הבירות בטמפרטורה יציבה וזאת בניגוד למקרר הביתי שהטמפרטורה בו משתנה כל אימת שהדלת שלו נפתחת.
מעבר לכול זה, שמירה על הבירות במקרר ייעודי המוצב בסלון מאפשר לכם לשלוח יד ארוכה אל מקרר הבירות וליהנות מבירה קרה מבלי לקום למטבח. אם אי פעם פספסתם שער חשוב בגלל שקמתם להביא בירה מהמטבח, אתם ודאי יודעים כמה זה יכול להיות מתסכל. זה הכול חברים. אני מקווה ששכנעתי אתכם ושעכשיו אתם כבר יותר חכמים ויותר זהירים עם האלכוהול שלכם. שיהיה לכם יום צונן ונעים. לחיים!