מקררים כללי, מקררים לעסק, תרבות היין ומקררי יינות

​איך בוחרים מקרר יין לעסק?

בחירה של מקרר יין לעסק לא שונה בהרבה מבחירה של מקרר יין לבית, אם כי בכול זאת ישנם כמה קווים המפרידים בין שתי הבחירות בהם נתמקד במאמר זה. הפרמטר הראשון שיש להתייחס אליו הוא הנפח של המקרר. ברוב המוחלט של המקרים, מקרר יין לעסק יהיה גדול יותר בנפחו כשכיום ניתן לרכוש מקררי יין בנפחים גדולים מאוד היכולים להכיל מעל מאה בקבוקים.

חשוב גם כן לבחור במקרר בעל מדפים מתכווננים ובעל מדפים המיועדים להחזקה של בקבוקים בגדלים שונים על מנת שניתן יהיה לקרר במקרר כמה שיותר סוגים של בקבוקי יין. בחלק מהמקררים ניתן אף לתכנת את המקרר בצורה כזו שבה ישררו בחלל הקירור כמה אזורי טמפרטורה נפרדים.

עיצוב מרשים
פרמטר נוסף שמפריד בין המקררים הביתיים למקררים העסקיים הוא דרגת הגימור של המקרר ורמת העיצוב שלו. בבתים בדרך כלל המקרר ממלא פונקציה שימושית בלבד ואמור לקרר את היינות המאוחסנים בו ותו לא. בעסק לעומת זאת, בדגש על מסעדות ובתי קפה, המקרר ממלא פונקציה כפולה – מצד אחד הוא מיועד כמובן לקירור של היינות ומצד שני הוא אמור להוות תוספת עיצובית לכל דבר ועניין.

כיום ניתן לרכוש מקררי יינות לעסקים בעיצובים מרשימים עם גימור של עץ אציל וכן מקררים בעלי תאורה פנימית המאפשרים לאורחי המקום להתרשם בעצמם ממבחר היינות המוצע ללקוחות.

טכנולוגיית הקירור
נכון לכתיבת שורות אלה ישנן שתי טכניקות קירור מרכזיות בעולם מקררי היין. הטכניקה הרווחת יותר היא הטכניקה המסורתית הפועלת באמצעות מדחס ואילו הטכניקה המודרנית והנפוצה פחות פועלת באמצעות טכנולוגיה תרמו אלקטרית. חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהטכניקות לפני שבוחרים במקרר יין לעסק.

כך לדוגמה חשוב לדעת שמקררי יין הפועלים באמצעות טכנולוגיה תרמו אלקטרית הם מקררים יקרים יותר שיתרונם הגדול בא לידי ביטוי בכך שהמקרר לא רועד במהלך הפעולה שלו וזאת בניגוד למקררים הפועלים באמצעות מדחס.

בנוסף לכך, צריכת החשמל של מקרר יין הפועל בשיטה התרמו אלקטרית נמוכה יותר בהשוואה לצריכת החשמל של מקרר יינות הפועל באמצעות מדחס.

לטכנולוגיה התרמו אלקטרית ישנם יתרונות נוספים כמו למשל העובדה שמדובר במקררים שקטים מאוד בהשוואה למקררים הפועלים באמצעות מדחס, אך החיסרון המרכזי של טכנולוגיה זו הוא שיכולת הקירור של המקררים הפועלים באמצעות הטכנולוגיה התרמו אלקטרית נפגעת כאשר טמפרטורת הסביבה של המקרר עולה על עשרים וחמש מעלות צלזיוס וזאת בניגוד למקררים הפועלים באמצעות מדחס.

סינון קרינה
מעבר לכול זה, מאחר ובדרך כלל מקררי היינות בעסקים חשופים לאור השמש שכן אף בעל עסק לא מעוניין להסתיר את המקרר, הרי שישנה חשיבות עליונה לדאוג לרכישה של מקרר יינות בעל מסנני קרינה. קרינת השמש יכולה לפגוע באיכות היין ואף לגרום לקלקול של היינות תוך זמן קצר מאוד, קחו זאת לתשומת לבכם.
שירות ואחריות
הנקודה האחרונה שנזכיר במאמר זה היא האחריות והשירות. כאשר מפעילים עסק, חשוב מאוד לדאוג לתקינות המקרר בכל עת. לפיכך חשוב ביותר לרכוש מקררי יינות אך ורק מחברה המתמחה בתחום, שמספקת שירותי תיקונים בהתרעה קצרה.