מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

​הדבר שלא ידעתם שחסר לכם: מקררי יין

כל אחד מכיר את המוצר המיוחד הזה שרק לאחר הרכישה שלו, הבין עד כמה היה חסר לו. עבור חלק מהאנשים מדובר על מכונית ספורט מהירה, עבור אחרים מדובר על ספה נוחה במיוחד וישנם גם רבים עבורם מדובר על פריט לבוש אקסקלוסיבי.

מקרר יין

כפי שכבר הסגירה אותי הכותרת, אצלי מדובר כמובן על מקרר היינות שקיבלתי במתנה מאשתי ליום ההולדת האחרון שלי. אני חייב להודות שברגע שפתחתי את האריזה הגדולה שלו הרמתי גבה או שתיים, אבל היום, אחרי שאני הבעלים הגאה של מקרר יינות (למבחר המלא באתר ליחצו כאן) כבר שלושה חודשים, אני חייב לכתוב לכם שפשוט אין לי מושג איך לא חשבתי על זה קודם.

כי אי אפשר בלי
עד לא מזמן הייתי בטוח שמוצרים כמו מקררי יין מתאימים עבור בתי יוקרה או דירות פאר. איכשהו הייתה לי הרגשה שמדובר על מעין מוצר מותרות יוקרתי ושאין לו יותר מדי מקום בחיים שלי. עם זאת, היום אני כבר רואה אותו באור שונה לגמרי. אמנם אני לא אספן יינות כבד, אבל מאז ומעולם ידעתי להעריך איכות של יינות ומאז שהשתחררתי מהצבא תמיד חלמתי על טיפוח של אוסף קטן אבל איכותי.

הבעיה היא שבקבוקי יין טובים צריכים להיות מאוחסנים בתנאים מסוימים ומאחר ואף פעם לא היה ברשותי מקרר יין או מרתף יינות, הרי שבשלב מסוים לא נותרה לי ברירה אלא לפתוח את הבקבוקים ולשתות, על מנת שלא להגיע למצב של קלקול. אתם מבינים, האמת הפשוטה היא שאי אפשר באמת לטפח אוסף כמו שצריך בלי מקררי יין ביתיים.

אינסוף יתרונות
האמת היא שמאז שהפכתי לבעלים הגאה של מקרר יין ביתי, אני לא יכול להפסיק לדבר עליו. אם מעניין אתכם לקרוא, אשתף אתכם שמדובר על מוצר קטן וממזרי, ששינה לי את כל ההתייחסות ליין. מאחר ובמקרר המתוק שלי יש מקום רק לשניים עשר בקבוקים, אני צריך לעמוד מדי פעם בהחלטות קשות לגבי היינות שיזכו להתארח במקרר שלי. הצורך לקבל את ההחלטות האלו הפכו אותי לצרכן חכם יותר, מחושב יותר וזהיר יותר. בקיצור אפשר לכתוב שבזכות מקרר היינות שלי, אני מתייחס לכל בקבוק ובקבוק בכבוד הראוי לו.

בנוסף לכך, המקרר העיר אצלי משהו. כמה שבועות אחרי שקיבלתי אותו וחיברתי אותו לחשמל, נרשמתי לחוג טעימות יין והתחלתי לבקר באופן קבוע בערבי היין שמתנהלים בבאר היין בקצה הרחוב שלי. המקרר כנראה שחרר לחופשי את האהבה שלי לתחום, שבמשך שנים הושתקה והורגעה. מלבד זאת, היום אני מרשה לעצמי לקנות מדי פעם איזה בקבוק שאני יכול לשמור לאירוע מיוחד באמת, גם אם מדובר על אירוע שיתרחש רק בעוד כמה שנים.

לסיכום אכתוב לכם שיש סיכוי לא רע שכל מה שחסר לכם כדי להצית מחדש את התשוקה ליין הם מקררי יין. מדובר על השקעה של כמה מאות שקלים בלבד, אבל על תוספת משמעותית ביותר לאיכות החיים שלכם. לחיים!