מדריכים וטיפים, מקררים כללי

​למה כדאי לקנות מקרר שקט

אין ספק שהמקררים המודרניים לא מזכירים במאום את המקררים הישנים. כמובן שניתן למצוא גם היום מקררים פשוטים יחסית שלא מסוגלים למלא יותר מדי פונקציות זולת יכולת הקירור, אך לצד אלה ניתן כיום להשיג ללא שום קושי מגוון רחב של מקררים איכותיים ומשוכללים שמלבד יכולת הקירור מציעים גם את האפשרות לשלוף למשל מוצרים שונים מבלי לפתוח את הדלת, לשנות את הטמפרטורה של חללי הקירור השונים לפי הצורך ועוד.

במאמר הנוכחי לא נדון במגוון החידושים הטכנולוגיים העדכניים והמודרניים ביותר. תחת זאת ברצוננו להאיר את תשומת לבכם לאחד החידושים המרעננים ביותר בתחום המקררים הביתיים וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, אנחנו מתכוונים כמובן למקררים השקטים שקולם אינו נשמע.

מה זה בדיוק מקרר שקט?

מקרר שקטמקרר שקט כשמו כן הוא – מקרר שפעולת הקירור שלו לא מייצרת רעש כלל. מדובר על פונקציה שלא קיימת בכל מקרר שהוא – אלא רק במקררים מתקדמים במיוחד.

באופן עקרוני כל מקרר מייצר רעשים בעוצמה מסוימת ולכן כל המומחים בתחום ממליצים לרוכשי המקררים שיקפידו על כך שעוצמת הרעש שמייצר המקרר לא תעלה על שלושים דציבלים לכל היותר במיוחד במידה והמקרר עתיד להיות מוצב בקרבה לחדר השינה או בסמיכות לסלון.

ישנו מגוון רחב של מקררים שקטים שנבדלים זה מזה בהתאם ליכולת ההשתקה שלהם ובהתאם למנגנון ההשתקה שלהם. המקררים המעניינים ביותר שהולכים וצוברים פופולאריות של ממש בשנים האחרונות בקרב מביני דבר ויודעי סוד הם המקררים שניתן לכוונן את מידת הרעש שהם מפיקים לשעות מסוימות.

לישון ללא הפרעה

המקררים הניתנים לכוונון מאפשרים לדיירי הבית להגדיר מראש באילו שעות הם מעוניינים שהמקרר יעבוד מבלי להרעיש. כך למשל המקררים האלו מתאימים במיוחד עבור אנשים שבמהלך היום אינם מוטרדים מרעש המקרר שנבלע בהמולת הבית והסביבה אך במהלך הלילה מוטרדים באופן חמור מהרעשים שהוא מפיק. על ידי הגדרה מדויקת של שעות הפעילות השקטה ניתן ליהנות מלילה שקט במיוחד ללא הפרעות ורעשי רקע מיותרים ולא נחוצים.

המקררים השקטים הניתנים לכוונון מסוגלים להפחית את צריכת האנרגיה שלהם ולפעול בעוצמה נמוכה יותר מהרגיל ועל ידי כך להפחית את מידת הרעש שהם מייצרים באופן שגרתי. מאחר ובמהלך הלילה המקרר נשאר סגור במשך שעות רבות, הרי שאין צורך להשתמש במלוא כמות האנרגיה החשמלית בשביל לקרר את חלל האחסון. מה שחשוב להבין הוא שבתוך המקרר הטמפרטורה צריכה להיות קבועה וזאת על מנת שמוצרי המזון לא יסבלו מתנודות גדולות בטמפרטורה.

מקררים שקטים יכולים להתאים גם למשרדים, למרות שעניין הרעש פחות קריטי בסביבה משרדית – בהחלט ישנים מקומות שקטים מאד שכל רעש קטן יכול להוות בעיה.

עם זאת, ברגע שפותחים את דלת המקרר, אוויר חם נכנס לחלל האחסון ומנגנון הקירור נכנס לפעולה ביתר שאת. במידה ומגדירים מראש למקררים החכמים כי בין שעות מסוימות לא תתרחש פתיחה של הדלת, מנגנון הקירור יישאר שקט ויעבוד ברמה נמוכה שמספיקה לצורך קירור המקרר כל עוד הדלת נשארת סגורה.

לסיכום

הן המקררים הניתנים לכוונון והן המקררים שמאפשרים פעולה שקטה בכל שעות הפעילות מעט יקרים יותר מהמקררים הרעשניים, אך עבור אלה מכם שסובלים מאוד מרעש המקרר מדובר על רכישה הכרחית. מלבד זאת, מאחר ומדובר על מקררים מתקדמים מבחינה טכנולוגית, הרי שישנו סיכוי לא רע שמלבד הפעולה השקטה, המקרר יצפון בחובו עוד לא מעט יתרונות טכנולוגיים מופלאים. שווה להתעניין.