מקררים לעסק

מקרר לעסק – גדול או קטן?

מקרר מסחרי

כאשר בעל עסק עומד לרכוש מקרר, הוא צריך לבחון מגוון פרמטרים, וזאת כי כל הוצאה עסקית צריכה להיות מדודה ומושכלת – על מנת לשמר את הלקוחות, את רמת השירות ועל מנת להימנע מהוצאות מיותרות. אי לכך יש להבין שכאשר עומדים לרכוש מקרר לעסק יש לבחון כל פרמטר בקפידה, כאשר גם בחינה של גודל המקרר חשובה עד מאוד, ולו כי מקרר שומר על איכות המוצרים, כך שמספיק להוציא מנה אחת מקולקלת ופשוט להפסיד לקוחות קבועים, ועל כן נעזור לכם לקבל החלטה – איזה גודל של מקרר נכון עבור העסק שלכם, גדול או קטן?

השיקולים שנכונים גם עבורכם

להלן רשימת שיקולים שעשויים לעזור גם לעסק שלכם:

  • בחנו את גודל האזור הייעודי – ממש כפי שאין להציב שולחן מרובע בחלל קטן ואין לצבוע את קירות החדר הקטן ממדים בגוונים כהים, כך גם אין לרכוש מקרר גדול עבור מתחם מצומצם (גם אם מדובר בפינה פנויה), ולו על מנת לשמור על תחושה מרווחת ככול הניתן.
  • האם מבקשים להתרחב – אם אתם יודעים שאתם מעוניינים להגדיל את המקום בחודשים הקרובים, אין זה יהיה נכון לרכוש מקרר קטן, אלא יש לחשוב קדימה. משמע גם אם בחודשים הקרובים רוב המקרר יהיה ריק, אל תתפתו למחיר מפתה.
  • האם מבקשים ליצור אינטראקציה – יש לבחון האם אתם רוצים שהמקרר ימשוך את הלקוחות וייצר אינטראקציה, משמע מכירה. אם התשובה חיובית, יש לוודא שהמקרר מעוצב כראוי ואף יש לוודא שהנראות של המוצרים אכן מזמינה. אי לכך, אין לרכוש מקרר גדול שלא לצורך, וזאת כי חשוב שהמקרר יראה מלא, ובו זמנית ללא תחושת צפיפות.
  • האם מבקשי מענה עבור צורך נקודתי – יש לבחון האם רוצים שהמקרר יענה על צורך נקודתי, כגון החזקה של יינות באופן מבוקר. אם כן, אין זה יהיה נכון לרכוש מקרר אחד גדול עבור סך המוצרים, אלא יהיה נכון למצוא פינה עבור מקרר ייעודי.
  • לאחד או לפצל – לעיתים עסקים מתלבטים האם לרכוש שלושה מקררים קטנים, או לחלופין מקרר אחד גדול. פה יש לעצור ולציין שיש לא מעט יתרונות מאחורי האופציה של פיצול, וזאת כי כך ניתן לשחק על מיקומי המקררים, לשדר יוקרה, לשמור על סדר מבחינת המוצרים, להקפיד על טמפרטורה רצויה עבר כל סוג של מוצר ואף למנוע בלאי ונזק משני כי מקרר גדול נפתח מספר רב של פעמים ביום, כך שהמנוע עובד הרבה יותר חזק.
  • האם מבקשים להסתירו – אם אתם מבקשים שלא לחשוף את נראות המקרר, ולו כי הוא אינו משתלב עם עיצוב העסק, מומלץ לבחור במקרר קטן, וזאת כי מקרר קטן מידות יותר קל להסתיר – אם מאחורי עציץ, בפינת החדר, מאחורי השולחן, על הדלפק וכדומה.
  • האם הגודל קריטי עבורכם – אם לא באמת משנה לכם האם לרכוש מקרר גדול או קטן כי לא חסר מקום והמחיר אטרקטיבי עבור שתי האופציות, יש לקחת בחשבון שמקררים קטנים פחות נוטים להתקלקל, כך שאם מבקשים לשלם פחות על טכנאי לאורך זמן – התשובה מולכם.
  • האם אתם חדשים בתחום – יש לבחון האם אתם עסק חדש. בהנחה וכן, יש לקבל החלטות זהירות, משמע גם אם יש כוונה לצמוח, הרי שנכון לעכשיו כל עוד המקרר הקטן עונה על הצרכים יש לבחור בו, ולו בשל הידיעה שלמקררים קטנים יד שנייה יש ביקוש נרחב, כך שמקסימום ניתן למכור ולרכוש אחד יותר גדול בבוא העת.

משנים ייעוד

לא מעט עסקים הינם זמניים, או לחלופין הצורך במקרר הנו זמני, ולו כי מבקשים לארח כראוי משקיעים. עבור סיטואציות מעין אלו אין למהר לרכוש מקרר גדול, וזאת כי לאחר מכן הוא יישאר מיותר. אי לכך רכישה של מקרר קטן מאפשרת לשנות ייעוד, למשל להפוך את המקרר של העסק למקרר שני בבית, או אפילו לייעד אותו עבור המטבח שבגינה.

קטנים ומעוצבים

בהנחה ואתם מבקשים ליצור רושם, מוטב לרכוש מקרר קטן, גם אם הצורך אינו הכרחי. כך למשל אם לצד שולחן הקבלה יעמוד מקרר קטן בעל דלת שקופה שתאפשר לבחון את התכולה, הרי שניתן להבטיח שאתם לא רק משקיעים בלקוחות שלכם, אלא גם במיתוג העסק, ועל כן לעיתים יש להתייחס למקרר כאל אלמנט עיצובי שבין היתר הוא גם פרקטי. פה נוסיף ונחדד שדווקא בנישת המקררים הקטנים ניתן למצוא הרבה יותר עיצובים, עיצובים שנעים על הסקלה שבין הסגנון המודרני לבין סגנון הוינטג’.

שדרוג לעובדים

לא מעט עובדים מבקשים להביא מהבית אוכל מוכן. במקרה מעין זה המנהל ייתפש כמנהל שאכפת לו מהעובדים שלו, כל עוד הוא ירכוש עבורם מקרר קטן עבור שמירת הארוחות האישיות. מדוע לא מקרר גדול? גם כיוון שלא תמיד יש מקום, גם על מנת לחסוך וגם על מנת לשמור על סדר – למנוע מהעובדים לשכוח במקרר מוצרים.

דגשים

לבסוף נציין שבין אם רוצים לרכוש מקרר גדול ובין אם מעדיפים מקרר קטן, טוב לדעת שיש כמה דגשים שראוי לתת עליהם את הדעת, כאשר פה הכוונה לאיכות, לטיב האחריות, לפונקציות שהוא ממלא, לאופי המנוע שלו (יש מקררים שאינם מתאימים עבור העמדה סמוכה לקיר), לרעשי המנוע (נתון מהותי כאשר המקרר סמוך לאזור השהייה של הלקוחות), לעלות ביחס לחלופות וכמובן שיש לבחון האם יש מאחוריו חברה שתדע לתת מענה עבור כל תיקון רצוי, כאשר זהו פרמטר שכל עסק צריך לקחת בחשבון עבור המשך התנהלות שוטפת.