מדריכים וטיפים, מקררים כללי

איך לקנות מקרר מושלם לצרכים שלכם

איך לקנות מקרר מושלם לצרכים שלכם

אם המקרר הישן שלכם מתחיל לעשות לכם בעיות והמקפיא כבר לא מספק את התוצאות הרצויות, כדאי להתחיל לחשוב על מקרר חדש. אז איך לקנות מקרר שגם מושלם לצרכים שלכם, גם יעמוד במסגרת התקציב וגם יספק את הסחורה לשנים ארוכות? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם ניגשים לקנות את המקרר הבא שלכם

התאמת המקרר לתקציב שלכם

אחד האספקטים החשובים ביותר בכל קנייה של מוצרי חשמל היא שאלת התקציב. כדאי לזכור שמקרר הוא מוצר שאמור לשמש אתכם למשך שנים ארוכות ולכן מומלץ לראות בקנייה של מקרר השקעה חד פעמית אשר תשדרג לכם את מטבח באופן מיידי. יחד עם זאת, אין שום סיבה לשבור את מסגרת התקציב שלכם ובמידה ואתם חשים שעלותו של מקרר ממותג תיאלץ אתכם לשנות את אורך חייכם כדאי לבדוק מותגים סינים חדשים אשר בחלק מהמקרים עשויים לספק תוצאה נהדרת עבור העלות של הרכישה.

בחירה חכמה בדירוג האנרגטי של המקרר

הדירוג האנרגטי אולי אינו נחשב לחלק אינטגרלי מהעלות של המקרר אולם הוא בהחלט ישתקף בחשבון ההוצאות החודשי שלכם. כדאי להיזהר ממקררים בעלי דירוג אנרגטי של C או D ולבחור במקררים אשר נושאים דירוג אנרגטי איכותי יותר. מלבד העובדה שמדובר בדאגה אמיתית לסביבה, מקררים בעלי דירוג אנרגטי נמוך מרמזים על מנוע מהדור הישן וברוב המקרים יאלצו אתכם לשלם מאות שקלים מדי חודש עבור הוצאות החשמל. במילים אחרות: אל תתפתו לרכוש מקררים שאולי זולים בזמן הרכישה אך יעלו לכם אלפי שקלים בטווח הארוך.

התאמה מלאה לדרישות שלכם

התאמה מלאה של המקרר לדרישות שלכם היא ערובה לקנייה מוצלחת. כדאי לשים לב שכיום ניתן להשיג מקררים אשר עושים שימוש במקפיא תחתון ואידיאלים עבור משפחות שזקוקות לשטח אחסון גדול בהישג יד. המקפיא התחתון מאפשר גישה קלה יותר למוצרי הבסיס אשר נמצאים במקרר וחוסכים את הצורך להתכופף בכל פעם מחדש. עבור זוגות צעירים או רווקים דווקא המקררים הצרים והקטנים יותר עשויים לעשות את העבודה משום שהם חסכוניים במקום ונכנסים בקלות לכל גומחה. בנוסף, אסור לשכוח את המקררים המשרדיים שעשויים להוות פתרון מושלם עבור דירות סטודיו ולופטים רבים.

אחריות מלאה עבור כל חלקי המקרר

אחריות ארוכה היא אחד האספקטים החשובים ביותר בקנייה של מקרר חדש. משום שעלויות החלפת המדחס והמנוע נחשבות ליקרות במיוחד וכל ביקור של טכנאי עלול להיות הוצאה כלכלית רצינית, כדאי לוודא שאתם מקבלים אחריות כוללת. אחריות שכזו תכסה את כל החלקים, תגלם בתוכה את עלות העבודה ותאפשר לכם לדעת שאתם מכוסים מפני כל תקלה למשך שנים ארוכות. אם אתם מתלבטים איך לקנות מקרר עם ביטוח שיעשה בעבורכם את העבודה בשעת משבר, כדאי לשאול את השאלות הבאות בטרם ביצוע של כל רכישה:

  • לכמה שנים ניתנת האחריות?
  • האם היבואן הוא גם הגורם שאחראי על התיקון?
  • האם יסופק לכם מקרר חלופי בזמן התיקון?
  • האם יש השתתפות עצמית בהחלפה של החלקים השונים?

אגב, לאחר הרכישה אל תשכחו לוודא כי החתימות של החנות שיספקה לכם את המוצר מופיעות על תעודת האחריות ושמרו את הספח אשר מעיד על התאריך שבו הוא סופק לכם בפועל.

מותג שיספק תמורה מלאה עבור הכסף שלכם

השוק הישראלי משופע במגוון של מותגים ומציג שפע של אפשרויות בחירה בטרם ביצוע של כל קנייה. החל ממותגי הפרמיום של אמנה וסמסונג ועד למותגים הזולים יותר כגון אלקטרה או הייר, ניכר שכמעט אין דגם שלו מגיע לארץ בשנים האחרונות. יחד עם זאת אסור לשכוח שפסי הייצור של המותגים השונים הם לא מעט פעמים נמצאים ממש באותו המפעל ולכן כדאי לשאול באיזו מדינה כל מקרר מיוצר בפועל ולשאול בפירוט על הדגמים האחרונים של המותג. לעיתים קרובות אנו שבויים בקונספציה של מותג מקררים ששימש אותנו במשך שנים אך לא יודעים שפס הייצור או ההשקעה בדגמים האחרונים שלו אינה משקפת את הניסיון המוצלח שהיה לנו עם המותג בעבר.

עשו סקר שוק לפני כל קנייה

שאלו משפחה, מכרים וקולגות מהי מידת שביעות הרצון שלהם מהמקרר וקבלו המלצות מאנשים נטולי פניות אודות דגמים ספציפיים שהיה להם ניסיון טוב איתו. השתדלו להיות סקפטיים להמלצות של טכנאים ומוכרנים וקחו את ההמלצות שלהם בפרופורציה המתאימה משום שהם אינם נטולי אינטרסים. כמו כן, שאלו בקבוצות פייסבוק רלוונטיות ובדקו באתרים זרים אילו ציוני איכות קיבלו הדגמים אשר מסקרנים אתכם ומהם הצדדים החזקים והחלשים של כל דגם. מומלץ גם להשתמש במנועי השוואת מחירים כגון זאפ בכדי לעשות השוואה טכנית לפני כל רכישה ולוודא כי אתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שלכם.

אל תשכחו את העיצוב

כיום ניתן להשיג מקררים בשפע של עיצובים אשר יכולים לשדרג את המראה של המטבח שלכם בקלות. החל ממקררים בעיצוב רטרו אשר מעניקים טאצ’ עיצובי ונגיעות של שנות השבעים לכל פינה ועד למקררים בסגנון הייטקי שעושים שימוש נכון בציפוי האלומיניום ומתכתבים עם משטח האפייה, כך שניתן להשיג את המקרר המושלם לכל חזון וויזואלי או קו עיצובי. חשוב לבחור במקררים אשר מתמזגים באופן מושלם עם ארונות העץ של המטבח, ולבחור בעיצוב שישלב בין הצרכים הפונקציונליים לצרכים הדקורטיביים של המטבח שלכם.

לסיכום, ניתן לראות שאין תשובה אחת לשאלה איך לקנות מקרר שאידיאלי לצרכים שלכם. ההבדלים בין הצרכים הקולינריים של המשפחה שלכם, התקציב אשר עומד לרשותכם והדרישות שייחודיות למטבח שלכם, הם פרמטרים שיש להתחשב בהם רגע לפני שאתם ניגשים לחנות החשמל הקרובה למקום מגוריכם.

כתבות מומלצות

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.