מדריכים וטיפים, מקררים כללי

איך לקנות מקרר

איך לקנות מקרר?

אולי זה קשור להתחממות הגלובלית ולצורך שלנו בכל אמצעי קירור העומד לרשותנו, אבל ניתן להבחין כי המקררים הביתיים ביצעו קפיצה גדולה קדימה בשנים האחרונות. ניתן להבחין בכך בזכות העיצובים הטובים יותר, החיסכון באנרגיה ובהתקדמות טכנולוגיות הקירור, כמו גם בהוספת תכונות חכמות ויצירת גמישות אחסון משופרת, המיועדות לסייע למקסום השימוש במקרר שלכם. כאשר כל כך הרבה סוגים שונים ומתאימים של מקררים עומדים לבחירתכם, לעיתים, קל לחוש שאתם הולכים לאיבוד בעת הניסיון לבחור את המקרר המתאים ביותר לבית, לסגנון ולתקציב שלכם. על מנת לעשות לכם מעט סדר בבלגן, לפני רכישת המקרר הבאה שלכם, ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון לפני שתפצחו במסע הקניות.

איך לקנות מקרר

איזה סוג של מקרר אתם רוצים?

מקררים נמכרים כיחידות עצמאיות (Freestanding) וגם כמקררים אינטגרליים (Built-in). מקררים המשתלבים בצורה חלקה לתוך המטבח שלכם מעניקים לו מראה מתוחכם בגימור מלוטש. הם מגיעים באופני גימור שונים או יכולים להיות מותאמים על ידי לוחות חיפוי התואמים לריהוט המטבח שסביבם (חיפוי הארונות). עם זאת, מחירם הגבוה של המקררים האינטגרליים עלול לזרוק אותם הרבה מעבר לתחום התקציב שלכם, במיוחד כאשר אתם מחפשים רק חלופה למקרר הישן והמקרטע שלכם, ולא מתכננים מייק-אובר מלא למטבח. מקררים עצמאיים הם אופציה מתקבלת יותר על הדעת מבחינת התקציב, וחלקם אפילו מגיעים בעומק המתאים לדלפק המטבח, מה שמאפשר להם להשתלב בצורה טובה בעיצוב המטבח (לא כמו המקררים האינטגרליים, אבל, בכ"ז, צעד בכיוון הנכון). עם זאת, יש לזכור כי עם צמצום העומק מגיע גם צמצום שטח האחסון, אלא אם תבחרו עבור באחד הדגמים הרחבים יותר.

איזה סגנון של מקרר אתם מעדיפים?

בין אם החלטתם שאתם מעדיפים מקרר עצמאי או שבחרתם במקרר אינטגרלי, השלב הבא הוא בחירה בין סגנונות המקרר העיקריים הכוללים מקררי Side by Side, מקררים בהם המקפיא נמצא בחלקם העליון (Top Freezer), מקררים בהם המקפיא נמצא בחלק התחתון (Bottom-Freezer) ומקררי French Door. הבחירה ביניהם תלויה בגורמים סובייקטיביים כמו השטח העומד לרשותכם, העדפתכם האישית וההרגלים הקולינאריים שלכם.

מקררי Side by Side הם מקררים בהם המקרר והמקפיא ממוקמים זה לצד זה, כאשר שטח המקרר הינו גדול מעט משטח המקפיא. מקררים מסוג זה נוחים מאחר והם מאפשרים גישה נוחה יותר למזון הממוקם בשני חלקיו, ונגישים בקלות גם לילדים או לבעלי מגבלות. חסרונו של סגנון זה הוא כי המקררים הללו אינם נחשבים לחסכוניים מבחינת צריכת האנרגיה שלהם, והקיבולת שלהם קטנה יותר. כמו כן, לפעמים קשה לשלוף מתוכם פריטי מזון שנדחקו לחלקם האחורי, כמו גם לאחסן בהם פריטים רחבים מאד (כמו קופסת פיצה, למשל). מחיריהם זולים למדי, הם נחשבים לאידיאליים עבור מטבחים קטנים יותר, מאחר והדלת הכפולה איננה דורשת רדיוס פתיחה גדול.

מקררים בעלי מקפיא עליון נחשבים לדגמים הקלאסיים יותר, והמקפיא בהם ממוקם מעל לאזור הקירור. הם נחשבים למקררים משפחתיים מעולים, גם בשל מחירם הזול וגם בשל יכולתם לאחסן פריט מזון רחבים (זוכרים את קופסת הפיצה מקודם? כאן היא תרגיש מעולה). חלק מהאנשים אינם אוהבים את עיצוב ה-Top-Freezer, בעיקר משום שהם מוצאים את זה מעצבן ולא נוח להתכופף כל הזמן כדי להגיע למזון הטרי שבחלקו התחתון של המקרר. הבעיה בולטת במיוחד אצל אנשים שאינם משתמשים במקפיא שלהם בשימוש שוטף. מקררים מסוג זה מעולים עבור בתים בהם קיים מספיק מקום במטבח שלהם לפתיחת דלת ברוחב מלא. יש לשים לב, כמובן, לכיוון פתיחת הדלת, וברוב הדגמים ניתן לבחור את כיוון הפתיחה הרצוי והנוח לכם.

מקררים בעלי מקפיא תחתון הם מקררים בהם ממוקם המקפיא מתחת למקרר והם נחשבים לסגנון המועדף על אנשים ובתים בהם המקפיא כמעט ואיננו משחק תפקיד. הם נחשבים למעט יותר יקרים מהמקררים בעלי המקפיא העליון, אבל מעבר לכך, הם זהים להם מבחינת הרוחב המלא של המדף ויכולת בחירת כיוון הדלת.

מקררי French Door הם וריאציה פופולרית של המקרר בעל המקפיא התחתון ומכילים דלתות כפולות לגישה לחלק של הקירור. אמנם, הם עלולים להיות יקרים יותר מאשר דגמים אחרים, אבל אנשים רבים מעדיפים את האסתטיקה של מקרר כפול-דלתות בשילוב עם מיקומו הנמוך של המקפיא. היות והמקררים הללו מאפשרים פתיחת דלת בודדת בכל פעם, האוויר הקר איננו בורח משאר חלקי המקרר, ולכן, הם נחשבים למקררים פונקציונליים יותר משאר הסוגים. בחלק ממקררי ה-French Door ישנן תכונות נוספות כמו מתקני מים וקרח חיצוניים, וחלקם אפילו מכילים דלת רביעית, נוספת, עם גישה לתא מקפיא שני, כך שמחירם, הוא, ללא ספק, החיסרון הגדול שלהם.

מהו גודל המקרר הנכון עבורכם?

לאחר בחירת סוג המקרר המועדף עליכם, הצעד החשוב ביותר הבא ברכישת מקרר חדש הוא קביעת מימדי המקרר שיתאים למטבח שלכם. אמנם, אין גודל שנחשב לסטנדרטי עבור מקררים, אבל רוב היצרנים מציעים מנעד מסוים של גבהים ורוחבים, כך שמדידה של השטח העומד לרשותכם למיקומו של המקרר יכולה לאפשר לכם לפסול, מלכתחילה, את הדגמים הגדולים או הקטנים מידי. אסור לשכוח בעת המדידה להוסיף מעט מרווח מסביב למקרר, וכמובן, לבדוק את רדיוס הפתיחה של הדלת וכיוון פתיחתה.

מהי קיבולת המקרר האידיאלית עבורכם?

קיבולתו של המקרר הישן שלכם תמיד מהווה דרך מצוינת להחליט האם אתם זקוקים למקרר בעל קיבולת גדולה יותר, או, שמא אתם יכולים להסתפק בקיבולת נמוכה יותר. אבל, ישנה דרך חישוב נוספת, הגורסת כי מקרר המשמש שני אנשים יזדקק לקיבולת של 10 cu. Ft מזון טרי, וכל אדם נוסף יגדיל קיבול זו בעד 1.5 cu. Ft. כמובן שהנוסחה עשויה להשתנות על פי ההרגלים הקולינריים של החולקים במקרר, אבל כדאי לזכור גם כי מקרר יפעל בשיא יעילותו כשהוא מלא, אז כדאי להימנע מ"עיניים גדולות" בעת ההחלטה על קיבולת המקרר.

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.