מדריכים וטיפים, מקררים כללי

טיפול בתקלות נפוצות במקררים

בדרך כלל המקרר עושה את עבודתו ללא תקלות, אך לפעמים אנו נתקלים בבעיות שונות אשר פוגעות באיכות הקירור ובמקרר כולו. במאמר הבא נרחיב על התקלות הנפוצות השונות העשויות לקרות במקרר, כיצד יש לטפל בהן ובאילו מקרים יש להזמין טכנאי מקררים מוסמך

הצטברות קרח

כולנו מכירים את תופעת הצטברות הקרח במקרר שלנו. כיצד היא נוצרת?

כאשר אנחנו פותחים את דלת המקרר נכנס פנימה אוויר לח. מהי לחות? לחות הינה מים אשר עברו למצב צבירה של גז. כאשר הלחות נכנסת לפתח המקרר היא עוברת למצב צבירה של נוזל אשר נצמד לדפנות המקרר.
המים קופאים כאשר הטמפרטורה שלהן מגיעה ל-0 מעלות צלזיוס. כך יכולה להיווצר בעיה של שכבות קרח רבות אחת על השנייה בדפנות המקרר אשר עם הזמן יפגעו בתפוקת המקרר ויקטינו את מקום האחסון שלו. במקררים קטנים עקב בעיית המקום, כאשר נוצר מצב זה הבעיה כפולה. הפעולה הדרושה בשפת מקררים במצב זה נקראת defrost.
התמודדות עם הצטברות קרח במקרר הינה פשוטה וכל מה שצריך לעשות זה לנתק את המקרר מזרם החשמל ולתת זמן למקרר בשביל שיוכל להפשיר. במקרר קטן למשרד יש לבצע את הפעולה לעיתים תכופות יותר.

ישנם שני פתרונות להצטברות הקרח אשר מציעות חברות לייצור המקררים

  • פתרון ה-DEFROST חצי אוטומטי – מנגנון המופעל בלחיצת מתג אשר מפיץ חימום לדפנות המקרר ומשנה את מצב צבירת הקרח המצטבר למים אשר עוברים בצינור המיועד לכך, ואז על ידי המדחס נהפכים לגז שוב והאדים מתפזרים ברחבי המקרר.
  • פתרון ה-NO FROST – אותו הפתרון כמו ה-DEFROST החצי אוטומטי, רק אוטומטי לגמרי. מה שיכול לגרום לבזבוז חשמל גדול יותר. מקרר הפועל בשיטה זו נחשב ליקר יותר מאשר מקררי DEFROST. במקררים קטנים כגון מקרר למשרד אשר עובד בתהליך ה-DEFROST חצי אוטומטי, יש לרוקן את המקרר מכל תוכן ולהפשירו לעיתים קרובות יותר מאשר המקרר הרגיל עקב מקום אחסון מועט. זוהי גם הזדמנות מצויינת לדאוג להגיינת המקרר ולהיפטר ממוצרים אשר פג תוקפם או סתם מוצרי מזון אשר נשכחו במקרר.

בריחת גז במקרר

לפעמים אנו פותחים את המקרר ומרגישים שהקור שקירר בעבר את מוצרי המזון הוא כבר לא אותו קור. חם יותר שם והמקרר אינו עושה את עבודתו כהלכה. כנראה שהדבר נובע מדליפת גז ורוב הסיכויים שהבעיה היא בצינור הגז. יש לבדוק אם קצוות צינורות הגז אטומים על ידי העברת היד באזור. אם נמצאה בריחת גז הרי שיש להחליף את צינור הגז בדחיפות.

שחיקות גומיות הדלתות

לפעמים בעיית הקירור של המקרר הקטן נובעת דווקא מבעיית אטימות הדלת. אפשר לבדוק את הדבר על ידי העברת היד על יד המקרר כאשר הוא סגור. אם נרגיש טיפת קור הרי שיש בעיה בגומיות הדלת וכתוצאה מכך המקרר אינו מקרר כמו שהוא אמור לקרר. במצב כזה יש להזמין טכנאי על מנת שיחליף את גומיות המקרר בהקדם.

האור לא נדלק בעת פתיחת המקרר

בהחלט מעיק. כל מה שצריך לעשות זה להחליף את הנורה המתאימה למקרר. אם החלפתם נורה ועדיין ישנה תקלת חשמל במקרר רק אז יש להזמין טכנאי מקררים מוסמך, הרי שמדובר בתקלה חשמלית.

רעש מקרר קבוע

מקררים בדרך כלל אמורים לעבוד בשקט אך עם הזמן כנראה שיפיקו יותר ויותר רעשים. שאריות מזון, אבק, קרח ולכלוך יכולים להיכנס למאוורר המקרר ולגרום לרעשים גדולים. כאשר אנו שמים לב כי הרעש של המקרר נעשה חריג יותר ויותר עם הזמן – יש להזמין טכנאי אשר יבדוק את שורש הבעיה. לפעמים בעיית הרעש נוצרת כתוצאה מכך שהמקרר עומד באופן עקום.

פגישה בחשמל המקרר עקב הפסקת חשמל

לפעמים הפסקת חשמל בבית יכולה לגרום לקצר במעגלים חשמליים של המקרר. במקרים כאלו אין לגעת בפנים המקרר ואין להתעסק עם רכיבי החשמל אלא לקרוא לטכנאי מוסמך אשר יגלה ממה נובע הקצר במעגלים החשמליים של המקרר.

ריח רע במקרר

לפעמים כאשר אנו פותחים את דלת המקרר אנו נחשפים לריח מזוויע של אוכל שהתקלקל או מוצרי חלב אשר החמיצו וכדומה. כאן הפיתרון ברור לכל – רוקנו את המקרר, זרקו לפח כל מוצר מזון אשר פג תוקפו וכל מוצר מזון אשר שוכב במקרר כבר הרבה זמן ואין שום סיכוי שמישהו יאכל אותו.
לאחר שרוקנתם את תכולת המקרר העבירו מטלית ספוגה בסודה בכדי להסיר נוזלים ושאריות מזון אשר נדבקו למדפי המקרר. גם צלוחית ג’לטין אשר יש לשים במרכז המקרר תספוג את כל הריח הרע. בנוסף, אותו האפקט יתבצע גם בעזרת שקית ניילון קטנה עם כמה כפיות של קפה שחור.
גם שקיות ניילון מרובות במקרר מהוות מקור לריח רע, מאחר והניילון מוציא ממנו את הריחות הרעים החוצה. בנוסף יש להרחיק מוצרי מזון מפתח האוורור למען אוורור תקין. אפשר למנוע ריח רע על ידי טיפול שוטף במוצרי המזון שבמקרר. לא לחכות לרגע האחרון בשביל לזרוק מוצרי מזון לא ראויים למאכל ולנקות מדי פעם את מדפי המקרר.
כל אילו יגרמו לעבודה שוטפת של המקרר עם פחות תקלות לאורך הזמן. יש לשים לב כי מקררים כוללים בתוכם פלסטיק. מוצרי ניקוי שונים המכילים אלכוהול עלולים לגרום לנזק בפלסטיק.

יש להחליף את המקרר כאשר התקלות מוסיפות לקרות גם לאחר התיקון. בנוסף, ככל שעובר הזמן, , יש להגביר את עוצמת הקירור אשר נחלשת עם הזמן. כאשר ישנן במקרר המון תקלות החוזרות על עצמן ואינו מקרר כראוי או בצורה שקירר בתחילת דרכו – זה הזמן להחליף את המקרר שלנו.

לסיכום

מקרר נקי ומתוחזק זה מקרר שמח אשר ישרת אתכם לאורך תקופת זמן ארוכה יותר. חברת לנדרס מתמחה ביצור ושיווק של מקררים קטנים שקטים להפליא המחזיקים לאורך זמן. לטיפים ומדריכים נוספים בנושא טיפול במקרר כנסו לאתר Landers עכשיו!