מדריכים וטיפים, מקררים כללי

יתרונות של מקררים קטנים

עד לפני כעשור הגישה שהנחתה את רוב הישראלים בכל הקשור למקררים הביתיים הייתה "יותר גדול = יותר טוב". עם זאת, במהלך העשור האחרון ניתן לראות חזרה למקררים הקטנים ולמען האמת, אין זה פלא. כשתסיימו לקרוא את המאמר שלפניכם תבינו בדיוק מה הן הסיבות בגינן המקררים הקטנים זוכים לעדנה מחודשת בימינו.

חיסכון באנרגיה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שיש למקררים הקטנים על פני הגדולים הוא החיסכון האנרגטי. חשוב להבין שמקרר גדול הוא מקרר שזולל יותר חשמל ממקרר קטן. על פניו לא מדובר על הבדל משמעותי במיוחד, אבל בסיכום שנתי ניתן לראות כי ההבדלים בעלות של החשמל יכולים להגיע למאות ואף לאלפי שקלים. בכסף הזה ניתן כמובן למלא את המקרר ולכן נשאלת השאלה שהתשובה עליה ברורה: האם אתם מעדיפים להשקיע את הכסף שלכם במקרר ענק וחצי ריק או במקרר קטן ומלא בכל טוב?

להתחשב באסתטיקה

כיום כבר ברור לכל כי כל אחד ואחד מהאלמנטים במטבח תורם את תרומתו לעיצוב הכללי של החדר הפעיל ביותר בבית. כיום גם האלמנט השימושי והפרקטי ביותר מהווה לא פחות מאלמנט עיצובי מהמעלה הראשונה והדבר נכון לגבי מכונת האספרסו בדיוק כפי שהוא נכון עבור הכיריים. לאור זאת גם המקרר שלא ניתן כמובן להתעלם מהנוכחות המרשימה שלו מהווה אלמנט עיצובי לכל דבר וכאשר מדובר במקרר גדול, הוא עלול לשבור בקלות את הקו העיצובי הקלאסי או המינימליסטי שבו בחרתם.

למקם איפה שמתחשק

אחד הדברים הנפלאים ביותר במקררים קטנים הוא הדינמיות שלהם שבאה לידי ביטוי בכך שניתן למקם אותם בקלות במקומות שונים בהתאם לצורך. כך למשל ניתן למקם את המקרר בחדר השינה כשמתחשק להרגיש קצת כמו בבית מלון, לשדרג את המשרד בעזרתו, להעביר את המקרר לחצר כשעושים ארוחה גדולה מתחת לכיפת השמיים ובהתאם לצורך למקם את המקרר בסלון כשרוצים להזמין את כל החברים למשחק כדורגל עשיר בבירות מבלי לקום למטבח ולהסתכן בהחמצה של שער היסטורי.
מן הסתם ניתן כמובן לרכוש יותר ממקרר אחד וכך ליהנות ממקררים קטנים במספר חדרים בבית וזאת בשל העלות הנמוכה שלהם.

הקלות שבמעבר

במציאות הישראלית שבה אנחנו נאלצים לעבור דירה לעתים קרובות, אין ספק שמקררים קטנים מהווים יתרון עצום בכל הקשור לעלויות המעבר. בעוד שמקרר גדול דורש העברה מקצועית שעלותה בצדה, מקרר קטן ניתן להעביר באופן עצמאי וכך לחסוך אף מאות שקלים מדי שנה, בתלות בתדירות המעברים.

טריות מעל הכול

יתרון נוסף שלעתים קרובות אנשים נוטים להתעלם ממנו הוא היתרון של הטריות. שימו לב – כאשר מדובר במקרר גדול, ישנה נטייה לאחסן בו מוצרים רבים על מנת למלא את החלל, פעמים רבות שלא לצורך. בעקבות זאת כמות הפחת גבוהה במיוחד. לעומת זאת במקררים קטנים ניתן לעקוב אחרי המלאי באופן שוטף יותר וכך גם ניתן להגיע לחיסכון של מאות שקלים ואף למעלה מזה מדי שנה.

לפרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.