מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

כמה עובדות מעניינות שלא ידעתם על בירה

הבירה נמצאת איתנו מאז ומתמיד, כשאנחנו חוזרים לבית אחרי יום עבודה ארוך, כשאנחנו יושבים על חוף הים ביום לוהט או סתם כשמתחשק לנו. אז למה לא לדעת קצת יותר על ההיסטוריה העשירה של הבירה בעזרת כמה עובדות משעשעות, מעניינות ואפילו קצת מוזרות שכנראה לא ידעתם?

עובדות מעניינות על בירה - Landers מקררים לבירה

בירה נטולת שומן.


בירה מכילה חלבונים ופחמימות.


הבירה מגיעה ממשפחת משקאות מבוססי עמילן ומיוצרת ללא זיקוק.


בהיסטוריה, בישול הבירה מגיע בערך באותו הזמן בו קהילות של שבטים נודדים החלו לקחת פיקוד על החקלאות וטיפחו דגנים לשימוש.


במצרים העתיקה ריכוז החיידקים בנילוס היה כל כך גבוה שהמקומיים לעיתים גבוהות שתו בירה במקום מים. בתקופת בניית הפירדמיות – משכורות עובדים שולמו באופן חלקי בבירה 3 פעמים ביום. העובדים ראו בבירה כמקור תגמול על עבודתם הקשה ומקור והתרעננות וכנראה שללא הבירה היו מורדים. למעשה, העובדים כל כך התעקשו על הבירות שלהם שיכול להיות שהפירדמיות לא היו בכלל בסביבה אם לא הבירה.


השומרים, הציוויליזציה הראשונה והגדולה של מסופטמיה, מתעדים היטב את אהבתם לבירה בתרבותם העתיקה.


ישנו תיעוד של בישול בירה דיאטטית בתרבות השומרית שבתרגום חופשי נקרא "מפחית המותניים".


בשנת 1876 פרסם לואי פסטר (אבי המיקרוביולוגיה) מסמך חיוני המסביר את הגורמים לקלקול הבירה והצעות בשביל למנוע את זה.


ה"בירה הקטנה" קיבלה את שמה כתוצאה מריכוז אלכוהול נמוך והיוותה מקור בטוח לשתיית מים לאנשים בכל רחבי העולם המתועש ובמושבות.


בירה בפחית תפסה תאוצה כאשר חיילים שבו הביתה לאחר מלחמת העולם ה2, אשר קיבלו הרגשה מוכרת ונוחה בזמן שהייתם מחוץ למדינתם.


רק בשביל להבהיר, לפחיות אין כל השפעה על איכות או טעמן של הבירה בתוכן. בנוסף, לפחיות יש יתרון בהיותן אטומות וניתנות למחזור.


כיוון שהמוצרים החקלאיים המשמשים לבישול בירה נסחרים כסחורות, איכות הבירה תלויה כמעט לחלוטין בבישולה ובאיכות המוצרים מהם בושלה.


למקור המים והטיפול בהם יש השפעה גדולה על הבירה. גם ברמה המולקולרית וגם ברמת הטעם.


נחושת הינה חיונית לתזונת השמרים במהלך בישול הבירה, עד כדי כך שכל מבשלות הפלדה התקינו צינורות נחושת ארוכים בכדי להבטיח תנאים מקסימליים לשמרים.


נכון לעכשיו, כל בירות המאלט מבושלות עם שעורה אשר גדלה הייטב באקלים קריר ומניבה גרעינים שמנמנים.


הכמויות הגדולות של העמילן המצויות בשעורה אשר מומרות לסוכר ואנזימים ומפרקות את העמילן בחום נמוך, יוצרות את הגרגר המושלם לבישול בירה.


כשות צריך להיתבשל במהירות על מנת לחלץ את המרירות ממנו.


סוגים שונים ומגוונים של כשות הועברו מאירופה לעולם החדש ונשתלו על ידי המתיישבים. עדיין ניתן למצוא כיום את זני הצאצא של של כמה מהצמחים האלה אשר גדלים בצורה פראית במדינות בהם יש את האקלים המתאים לגידול כשות.


שמרים רגישים באופן משמעותי לטמפרטורה ויכולים ליצור בירה שונה לחלוטין בשינוי הטמפרטורה בעת הבישול.


בקבוקי בירה מזכוכית מספקים הגנה מצויינת מפני אור (טבעי ומלאכותי) אשר פוגם בטיב הבירה ובטעמה.


טועמי בירה מקצועיים מעדיפים לטעום את הבירה מכוסות יין לבן עקב צורתם: כך יוכלו מציגי הבירה להחזיק בבירה מבלי לחמם אותה.


כאשר משלבים בירה עם אוכל, היו מודעים לכך שבירה המרה בטעמה מדגישה מנות פיקנטיות.


הבירה הייתה כל כך חשובה בתרבות הקנדית שעד הקמת הקונפדרציה בשנת 1867 כבר הייתה תרבות בישול בירה בקולוניות.


השימוש המוגבר בכוסות זכוכית אפשר ללקוחות הבר לקבל מבט טוב יותר על מה הם שותים, יוקרה אשר לא הוענקה לבירה בעת שתייתה מספל או מכלי חרס שונים, מה שהוביל לירידה בפופולאריות של בירות כהות ועליית הפופולאריות של זני הבירות הבהירות השונות.


השליטה ההיסטורית של בירת הלאגר במערב קנדה נוצרה עקב בשלני בירה גרמנים-אמריקאים אשר היגרו צפונה.


בזמן תקופת ההתיישבות בהיסטוריה הקנדית, מסבאות שימוש כמקום לשתות בירה, לאכול ארוחה ולפעמים אפילו מקום להעביר בו את הלילה. בנוסף, מקומות אלו שימשו גם כמקום התכנסות בו שופטים היו יכולים לשמוע תלונות, פוליטיקאים באו בכדי להגיש מועמדות פוליטית ומטיפים היו מגיעים להעביר את המסר שלהם.


לואיס הרברט ואשתו הינם בשלני הבירה הראשונים המתועדים (שנת 1617) אשר יצרו בירה לצריכה אישית.


לנשיא ארה"ב אובמה יש מבשלה משלו בבית הלבן.


ישנה מבשלה קטנה בהולנד אשר ידועה ביצור בירה לכלבים (כן, לכלבים) בשם Kwispelbier.


"צ’יצ'ה" היא שמה של בירת תירס פרואנית מסורתית מתקופת האינקה. המרכיב הסודי והמוזר בבירה זו הוא רוק. הפה האנושי מכיל בתוכו חיידקים מוזרים רבים ואנזימים. חלקם יכולים בעצם להחליף את תהליך הלתות המשמש ליצור בירה. משמעות הדבר היא כי תהליך התסיסה של התירס יכול להיות מופעל רק על ידי לעיסתו, הרטבתו בפה ולאחר מכן לערבב את זה בתמהיל הבירה. בעצם ללעוס ולזרוק החוצה מכוסה ברוק. הטעם של בירה זו הוא חמוץ. הבירה עדיין פופולארית בפרו, רוב האנשים החליפו את הרוק בשעורה, אך חלק עדיין משתמש בשיטה הישנה.


אז עכשיו כשהעשרנו את הידע שלנו בעובדות שתמיד כיף לגלות, נשאר רק לקנות שישיה של בירה משובחת, לשבת על הכורסא בגינה ולהנות מבירה צוננת. אם יצאתם מתחומי הבית עדיין תצטרכו לשמור על הבירה קרירה וצוננת. לשם כך נוצרו מקררי בירה אשר מתאימים לחצר, למשרד ולרכב. לנדרס מתמחים בשיווק מקררים קטנים למשרד, לעסק ולצרכן הפרטי. היכנסו עכשיו לאתר והתרשמו ממגוון סוגי המקררים הקטנים לבירה של חברת לנדרס. לחיים!