מקררים כללי

לשדרג את הממלכה הביתית עם מקרר קטן

מקרר חזית שקופה למשרד ולבית

בתקופת הקורונה והחורף – הבית הוא המתחם בו אנחנו מבלים את מיטב השעות, ובמיוחד המטבח, שצריך לספק אוכל לבני המשפחה מסביב לשעון. אבל מה אם המקרר הביתי שלכם כבר לא מספיק כדי לאחסן בו את כמות המצרכים שקניתם בסופר? מקרר קטן יכול להוות פתרון מושלם. טיפים להתאמתו אצלכם בבית

אם לא הספיקו לנו ימי הסגר הארוכים בעקבות נגיף הקורונה, עכשיו הצטרף לחגיגה גם החורף. שילוב הגורמים הזה הביא לכך שרובנו פשוט חיים בבית, וממעטים מאוד לצאת ממנו. רבים כבר העתיקו את המשרד הביתה, רבים מהתלמידים עוד לא חזרו במתכונת מלאה לבית הספר, או במילים אחרות – כולנו בבית, ולא מסתמן שהמצב הזה ישתנה בקרוב. אם יש משהו שהתקופה הזאת גרמה לכולנו להבין – הבית הוא הממלכה, וכדאי להשקיע בו ולהפוך אותו לנעים, נוח ופרקטי ככל שניתן.

אחד המקומות בבית שזכה לתהילת עולם בתקופה הזו הוא ללא ספק המטבח. בעידן שבו כל בני הבית נמצאים בו לאורך כל שעות היממה, יש צורך באספקת מזון גבוהה ותדירה. אנחנו מבשלים יותר, אופים יותר, שותים ואוכלים יותר בבית. מה שמביא לכך שלא תמיד נותר מקום במקרר הביתי. בכל ביקור בסופר, אנחנו גודשים את העגלה במצרכים, אבל מה עושים במצב שהמקרר בבית קטן מלהכיל את כל הקניות?

צמצום הביקורים בסופר – חיסכון בזמן ובכסף ושמירה על הבריאות

כולנו שואפים לצמצם את הביקורים בסופר, משתי סיבות עיקריות: האחת, קנייה מרוכזת, מסודרת וגדולה ככל האפשר חוסכת מאיתנו רכישה של מצרכים מיותרים, מה גם שלא פעם, מוצרים המגיעים באריזת חיסכון גדולה הם משתלמים יותר. סיבה נוספת היא שבעתות קורונה, הסופר הוא אחד המוקדים בהם אנחנו עלולים להיחשף לנגיף.  כמו כן, כל יציאה כזו לקניות מבזבזת לנו זמן יקר של נסיעה, חיפוש חנייה, עמידה בתורים וכו’.

בהתחשב בנסיבות, בכל פעם שאנחנו עורכים קניות, נשתדל כמובן לרכז את הרכישה לכמה שיותר מצרכים, שיספיקו לנו לאורך זמן בבית. אבל לא פעם, אנחנו חוזרים הביתה עם ערימת הקניות ומתחילים במשחק הטטריס המתיש והמתסכל של מציאת מקום לכל מצרך במקרר. ברוב הבתים בהם מתגוררים למעלה משלושה אנשים, מצוי מקרר גדול למדי, אבל כעת כשכל המשפחה נמצאת בבית ואוכלת בו שלוש ארוחות ביום, במקרים רבים המקרר הזה כבר לא מספיק.

בריא יותר, טעים יותר ומעניק תחושה חמימה: היתרונות של הכנת האוכל בבית

הכנת אוכל שוטפת בבית היא אומנם תוצאה של הנסיבות, אבל אפשר להתעודד מכך שיש בה אינספור יתרונות. הראשון הוא כמובן החיסכון בכסף. לא משנה מה תכינו בבית, זה יעלה לכם חצי או אפילו פחות מהמקבילה המוכנה שתקנו בחוץ. שנית, בישול ואפייה ביתיים מאפשרים לכם לשלוט באופן מלא באיכות חומרי הגלם והמרכיבים שנכנסים לכם לגוף. במיוחד כשמדובר במלח, סוכר ושמן – כדאי שאלו יהיו בידיים שלכם, למען בריאותכם. מוצרי מזון קנויים מוכנים מכילים לא פעם מרכיבים חשודים (במיוחד אלו המסומנים במספרים ואותיות שאיש לא יודע לפענח). מעבר לזה, הבישול בבית הוא מהנה, טעים, מזין ומקנה אווירה נעימה וחמימה.

להתאים את הבית למצב החדש: שדרוג המטבח עם מקרר קטן

כאמור, בתקופה האחרונה כולנו כבר הבנו שהבית הוא זירה ששווה להשקיע בה יותר מתמיד. רבים מצטיידים במכשירי חשמל חדשים, טלוויזיות, ריהוט לבית ועוד. המטבחים הביתיים משתדרגים בתנורי אפייה חדישים, מעבדי מזון, מיקסרים ועוד מכשירי בישול ואפייה. אבל לבעיית שטח האחסון במקרר קשה למצוא פתרון. רוב המטבחים מתוכננים כך שתוקצה בהם נישה בה נכנס המקרר במדויק, ולא ניתן להחליפו באחד גדול יותר. מה גם שמקרר גדול חדש מגיע לסכומים שלא לכולנו יש להוציא על רכישה כזאת, במיוחד לא בתקופת המשבר הנוכחי.

הפתרון האידיאלי במקרה כזה הוא רכישת מקרר קטן כמוצר משלים לבית. המוצר הזה אולי מוכר לכם יותר כמיני בר שנתקלתם בו במלונות, בצימרים או במשרדים, אבל למעשה – הוא יכול לשרת אתכם באופן מושלם גם בבית. הוא קטן וקומפקטי, קל משקל, נוח לניוד, ויכול בקלות להשתלב בבית שלכם – במטבח, במרפסת, בחצר, במשרד הביתי ובפינות רבות אחרות בבית שיכולות בקלות להכיל מכשיר בגודל הזה. אפילו בתוך ארונות מסוימים. אם אתם אוהבים לשהות בחצר הבית או לארח, מקרר קטן יכול להתאים ולחסוך לכם את הריצות פנימה למטבח בשביל בירה, יין או קרח.

טיפים לבחירת מקרר קטן לבית

אם החלטתם לשדרג את הבית עם מקרר קטן, יש מספר פרמטרים אותם יש לקחת בחשבון:

  • נפח
    המקררים הקטנים בדרך כלל מכילים בין 80 ל-100 ליטרים. בדקו מהי מטרת המקרר שלכם, האם אתם מייעדים אותו רק למשקאות או שתרצו לאחסן בו גם מוצרי מזון. הנתונים האלה יסייעו לכם בהתאמת המקרר לצרכים שלכם.
  • החליטו מראש איפה תרצו למקם את המקררעל אף שהוא קטן, בדומה לכל רהיט – כדאי לתכנן מראש ולהקצות למקרר מקום בבית, למדוד את החלל הזה ולוודא מראש שמידות המקרר שאתם בוחרים מתאימות לו. שימו לב שאתם לוקחים בחשבון את המרווח לפתיחת דלת המקרר ומרווח קל מאחורי המקרר.
  • צריכת חשמלבמפרט הטכני של המקרר תוכלו לראות את הדירוג האנרגטי, שמשמעו כמה חשמל המקרר צורך. מומלץ לבחור דירוג A שהוא החסכוני ביותר בצריכת חשמל.

באופן כללי, יש לבדוק בפירוט מהם הצרכים שלכם, ולבחור את המכשיר שיענה על כמה שיותר מהם. פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון הם  האם המקרר מכיל תא ההקפאה, מנגנון ויסות הטמפרטורה, תרמוסטט כוונון דרגות הקור , המראה העיצובי של המקרר ועוד.

לסיכום, מקרר קטן עשויים להוות פתרון מושלם לבעיית אחסון המזון והמשקאות בבית. בתקופה הקרובה, כך מסתמן, תבלו הרבה בבית וכדאי לדאוג שיהיה לכם הכי נוח ונעים במרחב בו אתם חיים.