מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מהם מקררים NO FROST?

על מנת לסבר את האוזן בנוגע ליתרונות הגלומים במקררים NO FROST, חשוב תחילה להסביר אודות המתרחש בתאי ההקפאה במקררים הסטנדרטיים המסורתיים. ובכן, אנחנו מרשים לעצמנו להניח שאתם מכירים את התופעה הבאה לידי ביטוי בהקטנה ההדרגתית של נפח המקפיא. בדרך כלל מדובר על מהלך הדרגתי ואיטי אם כי הוא יכול גם להתרחש במהירות גבוהה יחסית, בתלות בנפח תא הקירור ובתדירות פתיחת דלת המקפיא. מקררים כאלה מצוינים בתור מקררים למשרד או לבית – כי למי יש כח וזמן להתעסק עם הפשרה כאשר אנחנו צריכים משקה צונן בהישג יד?

ההקטנה ההדרגתית נוצרת כתוצאה מהצטברות של שכבות קרח העוטפות את דופן המקפיא מבפנים ומצטברות זו על גבי זו. במקרים הקיצוניים ביותר, לא ניתן עוד להכניס ולו מוצר מזון אחד לתא ההקפאה כשבמקרים החמורים ביותר, לא ניתן עוד לפתוח את הדלת.

מדוע הקרח מצטבר בתא ההקפאה?
במקררים הסטנדרטיים מצטברות שכבות של קרח בחלק הפנימי של תא ההקפאה בעקבות חדירה של לחות מאוויר המטבח לתוך תא ההקפאה. אדי המים החודרים לתא ההקפאה עוברים תהליך של התעבות בחלק הפנימי של המקפיא והמים הופכים לקרח המצטבר על גופי הקירור הפנימיים, או לכל הפחות על משטח הפלסטיק המגן עליהם. תהליך ההתעבות הוא התהליך שבו אדי המים הופכים למים ולאחר שהם הופכים למים, בעקבות הטמפרטורה הנמוכה השוררת בתא ההקפאה, המים הופכים לקרח.

כיצד ניתן להתמודד עם הצטברות הקרח?

על מנת להסיר את שכבת הקרח במקררים הישנים שלא מצוידים בטכנולוגיה של NO FROST, ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של טכניקות שאף לא אחת מהן נחשבת ליעילה או חסכונית בזמן ובאנרגיה. כך לדוגמה ניתן לרסק את שכבת הקרח באמצעות מברג ופטיש אך בשיטה זו מסתכנים בפגיעה במקרר שיכולה לגרום אף לנזק בלתי הפיך.
כמו כן ניתן לנתק את המקרר מהחשמל ולהמתין בסבלנות עד שכל הקרח שהצטבר בתא ההקפאה יפשיר וישנם גם כאלו שנוהגים לשפוך מים רותחים לתוך תא ההקפאה או לזרז את ההפשרה באמצעות מייבש שיער למשל. מן הסתם פעולות אלו עלולות להתגלות כמסורבלות מאוד במקרה הטוב וכמסוכנות מאוד במקרה הפחות טוב. לאור כל זאת, הפתרון החכם, היעיל והפשוט ביותר הוא לרכוש מקרר המצויד בטכנולוגיית NO FROST, המונעת את ההצטברות של שכבות הקרח בתא ההקפאה.

הרעיון העומד מאחורי טכנולוגיית ה- NO FROST

הרעיון העומד מאחורי המקררים המודרניים המצוידים בטכנולוגיית NO FROST דוגל בכך שבכל הקשור להצטברות קרח בתא ההקפאה, הרי שהמניעה טובה מהטיפול. ישנן מספר טכניקות בהן מונעים את הצטברות הקרח בתא ההקפאה. בחלק מהמקררים מופעלת כל פרק זמן מסוים מערכת הפשרה פנימית, ישנם מקררים שבהם האדים מועברים לאזור חיצוני מבלי להישאר בתוך תא ההקפאה ועוד.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, באים לעולם יותר ויותר חידושים בתחום ה- NO FROST. בכל מקרה, ישנה חשיבות עליונה לברר לפני הפעם הבאה שבה אתם רוכשים מקרר, האם הוא מצויד בטכניקה זו או לא.

לפרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.