מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יין למסעדות

בשנים האחרונות ניתן לראות ביותר ויותר מסעדות מקררי יין ייעודיים כך שאם בעבר ניתן היה לראות מקררי יין רק במסעדות יוקרה, הרי שלאחרונה ניתן לראות מקררי יין גם במסעדות עממיות יותר וכן בבתי קפה. הסיבה לכך נעוצה בכמה גורמים ותהליכים שאירעו בחברה הישראלית כשבין היתר מדובר על הגורמים הבאים:

  • בשנים האחרונות עברנו מהפכה של ממש מבחינה קולינרית באופן כללי ומבחינת תרבות היין באופן ספציפי. הדבר בא לידי ביטוי הן בנתוני הצריכה של היינות והן בכמות יקבי הבוטיק שהוקמו בשנים האחרונות בישראל, שצצו כפטריות אחרי הגשם.
  • החדירה המסיבית של מספר חברות לשיווק מקררי יין לשוק הישראלי הובילה לתחרות עזה בין היצרנים והמשווקים ובסופו של דבר הרווח כולו של הצרכן.
  • ככל שיותר מסעדות התחדשו במקררי יין, האחזקה של המקרר הפכה פחות או יותר לסטנדרט. בעקבות כך נכון לכתיבת שורות אלה מקרר יין במסעדות נחשב כפריט חובה בכל מקרה שבו מדובר על מסעדה המכבדת את עצמה.
  • כיום זה כבר ברור כי על מנת להגיש את היינות בטמפרטורה המתאימה ביותר וכי כדי לשמור על היינות באופן הנכון ביותר עבורם תוך אספקת התנאים הנחוצים להבשלתם ולשמירתם, יש להצטייד במקרר יינות. כל ניסיון לשמור את היינות הנמכרים במסעדה באופן שונה, יוביל לפגיעה ברמת היינות ובעקבות כך לפגיעה ברמת המסעדה כמובן.

כל מקררי היין שלנו בלנדרס

נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן בבואכם לרכוש מקרר יין למסעדות
אמנם מקרר יין למסעדות אמור למלא בדיוק את אותן המטרות שאמור למלא מקרר יין ביתי, אך בכל זאת ישנם כמה דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת כשבאים לרכוש מקרר יין למסעדה, שלאו דווקא רלוונטיים כשבאים לרכוש מקרר יין ביתי, כשבין היתר מדובר על הדגשים הבאים:

  • נראות המקרר ורמת הגימור שלו – מעבר לשימוש הפרקטי של המקרר, כשמדובר על מקרר יין למסעדות, עליו לשמש גם כתוספת לעיצוב האווירה במקום. אי לכך, כל עוד לא מדובר על מקרר הממוקם הרחק מעיני הלקוחות, מומלץ להשקיע במקרר שניחן ברמה אסתטית גבוהה ולהתאים בין עיצוב המקרר לעיצוב הכללי של המקום.
  • מידת הרעש שמייצר המקרר – במידה והמקרר ממוקם בסמוך לשולחנות בחלל ההסעדה במסעדה, מומלץ להשקיע במקרר שקט במיוחד. בדרך כלל מקררים שקטים מצוידים במנגנונים לנטרול רעידות כשלרוב מדובר על מקררים מעט יקרים יותר. עם זאת, ההשקעה במקרר שקט היא ללא ספק השקעה משתלמת.
  • נפח הקירור – בדרך כלל מקררי יין במסעדות צריכים להכיל כמות גדולה יותר של בקבוקים בהשוואה למקררי היין הביתיים. באופן כללי מומלץ לרכוש מקרר בעל נפח קירור הגדול בעשרים עד שלושים אחוז מהנפח הנדרש לכאורה שכן אוספי יין של מסעדות נוטים להתפתח ולגדול באופן טבעי.
  • ורסטיליות – מעבר לכל זה מומלץ לרכוש מקרר המאפשר אחסון של בקבוקים בגדלים שונים וכן מומלץ לרכוש מקרר המאפשר ליצור מספר אזורי טמפרטורה נפרדים (או שני מקררים המכוונים לטמפרטורות שונות). על ידי בחירה במקרר ורסטילי, תוכלו להציע ללקוחות מגוון רחב במיוחד של יינות ובקבוקים.